Gå til innhold

Kopi og lesing av journal.

Anbefalte innlegg

Legen min har sagt at jeg bør lese journalen min, min sykdomsperiode strekker seg 15 år tilbake. Han vil jeg skal ha innsyn i hvilke diagnoser som er blitt satt i årenes løp osv. ( Skal søke ung ufør, og da må jeg vite mer mener han.. )

Jeg er livredd for å få verden i hodet ved å lese denne. Vil helst bare glemme!

Hvilke erfaringer har dere ved å lese journalen deres??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248186-kopi-og-lesing-av-journal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest swwwet me

Har ikke erfaring med dette, men har hørt om andre som har gjort det.

Det er mulighet for å lese den _sammen_ med legen sin. Det kan være lurt. Også pga. latinske ord som ofte krever en oversetting/forklaring fra legen.

Lykke til!

:)

Jeg har lest journalen min. Den strekte seg over et tidsrom på 11 år og var tykk som et uvær. Noe fikk meg til å le, noe fikk meg til å gråte, mens andre ting fikk meg til å bli sint. Uansett er jeg glad for å ha lest alt, og den ga meg et bedre bilde på hvordan jeg ble sett utenifra. Jeg leste den på egenhånd. Det er mange ukjente latinske ord der som kan være vanskelige å forstå. Dette gikk imidlertid fint for min del, da jeg er god i og studerer språk.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...