Gå til innhold

NHD. Depresjon og selvmordstanker

Anbefalte innlegg

Gjest Pasientens kone

Mannen min er inne i en dyp depresjon med selvmordstanker. Han har nettopp startet hos DPS og fått 10 mg Cipralex. Etter 3 dager med medisin er han verre enn noen gang og maktet ikke gå på arbeid i dag. Burde han ha vært sykmeldt i denne fasen? Han har en svært krevende og travel stilling.

Jeg er redd for at han skal finne på noe dumt når han er hjemme alene. Tror dere det kan skje? Jeg leser om medisinen at det er fare i begynnelsen av behandlingen. Han har aldri tatt slike medisiner før. Han har ikke ny time hos psykolog før om vel en uke.

Veldig tungt dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248262-nhd-depresjon-og-selvmordstanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest førevar

Skjønner svært godt at det er tunge tider hos dere. Mitt råd er å ikke la mannen din være så mye alene, basert på tragedie i egen familie. Vår mor tok sitt eget liv etter 3 dager på cipralex. Hun var sykemeldt og hjemme alene på dagtid. Vi ante ikke at hun var så langt nede, "bare" at hun var svært deprimert. Så, mitt råd er å ta alle forholdsregler man kan.

Dere har ikke råd til å miste hverandre, så da er det bedre å være litt overdrevent påpasselig.

Håper det snart går bedre! stor trøsteklem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...