Gå til innhold

langvarig sliten

Anbefalte innlegg

Gjest nummer1

hei.. jeg har vært sliten i 5-6 år..føler meg totalt utmattet!! fra å være en aktiv og blid jente har jeg blitt en sofagris.. jeg orker ingenting!! barna blir nesten en plage for meg, og det er vondt!! mannen min greier jeg heller ikke å ivareta- f,eks er sex blitt et ukjent begrep. det jeg lurer på er om d finnes institusjoner hvor man kan bygge seg opp: fysisk og psykisk...? jeg føler virkelig et behov for å kunne være alene og bare ta vare på meg selv. var hos legen og han mente d KAN være noe feil m hjertet.. er nesten så jeg håper d feiler meg noe så jjeg blir innlagt på sykehus og får slappet av!!!! og så lurer jeg på en ting til i forbindelse m dette: jeg har hatt smerter i skuldre og bryst lenge men har blitt så vant til d.. men den blir ikke bedre m årene- den blir gradvis verre og på d verste brenner d ordentlig mellom skulder bladene. kan dette være en årsak til at jeg er så sliten??? jeg er skikkelig sliten og har kun ett ønske for livet: finne ut hva som feiler meg slik at jeg får gjort noe m d,- jeg er villig til å gjøre hva som helst....!! håper så gjerne på svar for jeg kan ikke ha d slik..... hilsen kvinne 30år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248304-langvarig-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nummer1

Kan nå hende at du er deprimert og at antidepressiva kunne ha gitt deg livsgnisten tilbake?

takk for svar;) jeg har stått på Efexor i 3år. Men d ser ikke ut til å hjelpe mot mine plager..jeg har forsøkt psykolog også men hun fant ikke ut at jeg var deprimert heller..kansje er jeg i ferd m å bli d pga disse plagene som hemmer meg både hjemme og på jobb.....!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248304-langvarig-sliten/#findComment-1948415
Del på andre sider

takk for svar;) jeg har stått på Efexor i 3år. Men d ser ikke ut til å hjelpe mot mine plager..jeg har forsøkt psykolog også men hun fant ikke ut at jeg var deprimert heller..kansje er jeg i ferd m å bli d pga disse plagene som hemmer meg både hjemme og på jobb.....!!!

Noe jeg har funnet ut er at en trenger ikke være lei seg og nedstemt selv som en er deprimert. Jeg også følte meg totalt tom for energi i mange måneder, men antidepressiva satte fart på sakene gitt. Tror det ga meg drahjelp til å snu den vonde sirkelen. Det er også viktig å finne noe som gir energi til sjel og kropp. For mange kan dette være en tur ut i skog og mark, andre søker næring og energi i kulturelle aktiviteter. En weekend til varmere strøk der en bare slapper av, kan også gjøre underverker. Jeg reiste til spania i februar og lå omtrent tre dager rett ut på en seilbåt med hodet vendt mot solen. Det var ikke så varmt, men jeg kjente at solen varmet og det var herlig å se lyset igjen. Jeg var som et nytt menneske da jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248304-langvarig-sliten/#findComment-1949896
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...