Gjest SS007 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hei, jeg har i ca 17 år vært plaget med angst og depresjoner. Jeg har hatt flere behandlingssituasjoner, der noen av dem har gitt gode resultater, mAen det har vært delvis tilbakevendende symptomer. Angsten har vært det aller verste, grusomme panikkanfall, sosial angst, agorafobi m.panikk og GAD. I dag er jeg ikke mye plaget av sosial angst eller panikk, men jeg har en temmelig konstant spenning som sitter i kroppen, og jeg føler en "psykisk stikkende smerte" i hodet. Cipralex avhjelper, men effekten er noe minkende. Det verste symptomet er at jeg er så vanvittig trett og sliten, jeg sover gjerne fra klokken 01.00 til klokken 13.00 neste dag om jeg kan. Jeg føler mange ganger at jeg godt kan legge meg ned hvor som helst, når som helst for å få hvile. Denne tilstanden har vært jevn over de siste 3 årene. Det som er litt rart, er at da jeg fikk effektiv behandling for en invalidiserende sosialfobi, fikk jeg denne tilstanden i "bytte". I tillegg har jeg forskjøvet døgnrytme, da jeg sovner sent. Melatonin er effektiv for dette, men bare delvis. Jeg sovner nesten aldri før klokken 00.00. Da melatonin var ny for meg, opplevde jeg at jeg fikk et nytt liv, da jeg følte meg uthvilt. Er det noe relevans i å bli undersøkt på en søvnlab? Kan det være en medisinsk tilstand som kan behandles på andre måter enn melatonin/sovemedisiner? Jeg er klar over at koblingen mellom angst og søvnløshet er naturlig, men ettersom symptomet tretthet/søvnløshet/døgnrytme er ganske familiært, skulle jeg ønske å ha dette undersøkt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248318-hva-kan-v%C3%A6re-min-diagnosesykdomstilstand/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 At du er trøtt - og slapp? Kan ha enkle fysiske årsaker, lite jern eller b-vitaminer, problemer med stoffskifte bl. a. Hvis du ikke har fått sjekket dette, er det lurt å ta en tur til legen og fått tatt en blodprøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248318-hva-kan-v%C3%A6re-min-diagnosesykdomstilstand/#findComment-1948156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.