Gå til innhold

Ungdommen nå til dags...

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

11

• Katt-ja

9

• morsan

5

• Patsi

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En av foreldrene sier at det er forferdelig at foreldrene må ta ansvar....snakker om idiot.

Foreldrene må da for f.... ta ansvar for sine barn.

Skrevet

En av foreldrene sier at det er forferdelig at foreldrene må ta ansvar....snakker om idiot.

Ja, det reagerte jeg også på...

Skrevet

Enig. Det blir helt feil og veldig lettvint å rope på "offentlige ledere".

Skrevet

Hvorfor er det så mye kjipere at foreldre på landet må hente ungene sjøl enn at foreldre i byen må *nysgjerrig nå*

Skrevet

Hvorfor er det så mye kjipere at foreldre på landet må hente ungene sjøl enn at foreldre i byen må *nysgjerrig nå*

Vel, det mest opplagte er vel at avstandene er "litt" større......

Skrevet

Vel, det mest opplagte er vel at avstandene er "litt" større......

Faren til minstemann må kjøre ungen 15 mil til skolen hvis jeg ikke er hjemme, jeg synes det er langt nok jeg.

Veldig slitsom for begge to å kjøre 30 mil om dagen i noen uker.

Skrevet

Nei og nei, må de GÅ????? og det hele 17 kilometer? ojojoj... Sånn var det ikke i min tid, der måtte vi GÅ! basta, var ikke snakk om noe skolebuss tiltak den gangen nei!

MEN, ungdomsskole elevene nå til dags er og blir uoppdragne og dette er foreldrene sine feil og ingen annen.

Hvorfor gjør det ikke som de gjor i den bygda jeg kommer fra.

Der måtte 5 elver steppe opp HVER BIDIGE DAG for å vaske og reparere bussene de hadde herjet ned, de måtte ta ansvar og hva skjedde da? Jo de sluttet å gjøre hærverk på bussene

Skrevet

Nei og nei, må de GÅ????? og det hele 17 kilometer? ojojoj... Sånn var det ikke i min tid, der måtte vi GÅ! basta, var ikke snakk om noe skolebuss tiltak den gangen nei!

MEN, ungdomsskole elevene nå til dags er og blir uoppdragne og dette er foreldrene sine feil og ingen annen.

Der måtte 5 elver steppe opp HVER BIDIGE DAG for å vaske og reparere bussene de hadde herjet ned, de måtte ta ansvar og hva skjedde da? Jo de sluttet å gjøre hærverk på bussene

Jeg tviler på at du gikk 17 km til/fra skolen hver dag.

Jeg gikk på skolen for mange ti-år siden, og jeg husker da godt at de som hadde 12-15 km til skolen fikk gratis skyss hver veg. Selv hadde jeg litt over 2 km å gå hver veg, og brukte ca en halv time. 17 km ville jo ta flere timer, iallfall for små barn.

Skrevet

Eh, 17-18 kilometer er altså over 1,7 mil. Hun skal starte bra tidlig for å nå første time.

Selv om det skulle vise seg å være "bare" 9 kilometer hver vei, så er selv det en seriøs spasertur...

Skrevet

Når og hvor vokste du egentlig opp, hvis elever måtte gå 1,7 mil til og fra skolen hver dag? Det må enten ha vært rundt forrige århundreskifte eller i et land langt, langt borte...

Skrevet

Da jeg var ung ble dette løst ved at vedkommende som bråkte ble kastet av og måtte gå hjem.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er verst - foreldrene eller ungene.

"........................................"

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tviler på at du gikk 17 km til/fra skolen hver dag.

Jeg gikk på skolen for mange ti-år siden, og jeg husker da godt at de som hadde 12-15 km til skolen fikk gratis skyss hver veg. Selv hadde jeg litt over 2 km å gå hver veg, og brukte ca en halv time. 17 km ville jo ta flere timer, iallfall for små barn.

Jeg gikk 15-17 km til skolen hver dag. Fra 1-3 klasse. Gikk jo veldig fort det. Fortere enn det gjør nå :P

Gjest hvis man ikke bor i langtvekkistan
Skrevet

Faren til minstemann må kjøre ungen 15 mil til skolen hvis jeg ikke er hjemme, jeg synes det er langt nok jeg.

Veldig slitsom for begge to å kjøre 30 mil om dagen i noen uker.

Da burde man kanskje bytte skole. Må da finnes noe nærmere.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg gikk 15-17 km til skolen hver dag. Fra 1-3 klasse. Gikk jo veldig fort det. Fortere enn det gjør nå :P

Tuller jeg da.. Lol.. 1,5-1,7 km var det jo.. Herlighet

Skrevet

Men alle har jo rett på gratis skyss til skolen når de bor 2 km (1.klasse), 4 km (2-10 klasse), 6 km (videregående) fra skolen.

Skrevet

Du GIKK 15-17 km til skolen? Hvor lang tid brukte du på det?

candyqueen_83
Skrevet

Du GIKK 15-17 km til skolen? Hvor lang tid brukte du på det?

Jeg svarte under her at det ble litt feil. Tenkte galt :P Var jo bare rund 2 km,ikke 2 mil :P

Skrevet

Da burde man kanskje bytte skole. Må da finnes noe nærmere.

Men vanligvis er han hos meg og da er det ganske kort til skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...