Gå til innhold

Antipsykotika er en stor bløff

Gjest let the hatred flow... or not

Anbefalte innlegg

Medisiner mot såkalte schizofrenilidelser er en stor bløff - skal vedde på at de medisinene ikke inneholder annet enn mel og vann. Og kanskje litt farge, for å få det til å se ekte ut.

Her har jeg gått å tatt slike medisiner i lang tid. Men hjelper de? Nei.

Eneste er vel at man er på den sikre siden, i tilfelle de skulle virke. Men de virker ikke.

Det går ikke an å kurere sinnet på den måten vettu.

Blir så jævlig irritert på leger som tror slike medisiner er alfa og omega... jeg hater leger.

I alle fall noen... har fått av den jævla sykeliggjøringa!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248446-antipsykotika-er-en-stor-bl%C3%B8ff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antipsykotika virker, og er veldig viktige medisiner. Mange mennesker har fått et mye bedre liv, et "normalt" liv, ved hjelp av dem.

Synd de ikke har virket på deg. Hvor lenge har du tatt dem sammenhengende? Samme medisin, samme dose? Jeg vet det er mange som kutter dem ut og starter igjen etter hva de føler for, og da har de ikke ønsket effekt.

Kanskje du trenger en annen dose? Kanskje du må gi detlitt mer tid før virkningen kommer. Kanskje du trenger en annen type antipsykotika. Kanskje du trenger noe annet i tillegg.

Har du tatt en blodprøve for å måle mengden av medisin i blodet? Det er viktig for å vite om du får rett dose.

Antipsykotika virker, og er veldig viktige medisiner. Mange mennesker har fått et mye bedre liv, et "normalt" liv, ved hjelp av dem.

Synd de ikke har virket på deg. Hvor lenge har du tatt dem sammenhengende? Samme medisin, samme dose? Jeg vet det er mange som kutter dem ut og starter igjen etter hva de føler for, og da har de ikke ønsket effekt.

Kanskje du trenger en annen dose? Kanskje du må gi detlitt mer tid før virkningen kommer. Kanskje du trenger en annen type antipsykotika. Kanskje du trenger noe annet i tillegg.

Har du tatt en blodprøve for å måle mengden av medisin i blodet? Det er viktig for å vite om du får rett dose.

Har blitt frisk av å stå på medisinene, men tror ikke det er pga medinsinene... så sier de at det er pga medisinene, det er så idiotisk...

Nå må jeg vel gå på de medisinene resten av livet jeg da, siden det står i journalen at jeg trenger de og de virker...

Mens det i realiteten er slik at tiden leger alle sår.

Tørr ikke prøve uten medisiner heller da, kan jo hende de virker... men jeg tror det ikke...

Har blitt frisk av å stå på medisinene, men tror ikke det er pga medinsinene... så sier de at det er pga medisinene, det er så idiotisk...

Nå må jeg vel gå på de medisinene resten av livet jeg da, siden det står i journalen at jeg trenger de og de virker...

Mens det i realiteten er slik at tiden leger alle sår.

Tørr ikke prøve uten medisiner heller da, kan jo hende de virker... men jeg tror det ikke...

Du har vært syk, begynt med medisiner og blitt frisk. Har du også prøvd å slutte med medisinene? (Det er på ingen måte en oppfordring.) Da har du kanskje erfart at du er blitt syk igjen?

Uansett er jeg glad for å høre at du ikke har planer om å slutte.

Gjest Hoggormen

Sorry, men jeg synes ikke jeg kunne la overskriften stå alene.

Jeg støtter den overskriften! Dessverre er det kanskje ikke alle det virker for, og kanskje er noen leger litt vel raske med reseptene sine.

Likevel vet jeg både for meg selv og fra temmelig mange andre at uten de nyere typene antipsykotiske medisinene ville livene deres vært et sant helvete.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...