Gå til innhold

flykatastrofen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen i dag har vært temmelig fæl når jeg ser på det som skjedde på stord.. jeg har selv mange års fartstid som flyvetinne og brann er det vi frykter aller mest! gir oss nesten ingen tid til og redde passasjerer, vet ikke hva jeg ville med dette inlegget, men uansett er det utrolig noen overlevde (sagt fra en som kjenner konsekvensene av hva som virkelig skjer),

takk og lov for alle som ble reddet!, men flyselskapet burde gjennom en granskning, samt flyplassen når det kommer til sikkerhet, den er beryktet, men selskapet enda mer!......

ShitDiddelyDo
Skrevet

Isj. Også jeg som nesten er kvitt min flyskrekk og alt.

Det ryktes om en punktert dekk. Jeg antar det skal en del til før noe punkterer på et fly, men det er skremmende at det i så fall ikke er mer som skal til før flyet bærer ut i skauen.

Takke meg til store flyplasser og store flyselskaper.

Skrevet

Isj. Også jeg som nesten er kvitt min flyskrekk og alt.

Det ryktes om en punktert dekk. Jeg antar det skal en del til før noe punkterer på et fly, men det er skremmende at det i så fall ikke er mer som skal til før flyet bærer ut i skauen.

Takke meg til store flyplasser og store flyselskaper.

brannen skyldes mest sannsynlig gnister når vingene ble revet av, de er flyets drivstofftanker.. du har absolutt ingen grunn til mer flyskrekk om du reiser med et kjent og sikkert flyselskap... tror ikke du detter oppi flyselskap som dette om du drar på en vanlig ferietur, jeg gjør bare mine tanker når jeg ser på egen erfaring overfor flyvere på mine flighter kontra disse..! det er en stoor forskjell! men saken er ikke ferdig etterforsket, dette glapp bare ut av meg fordi jeg har hørt enkelte ting igjennom årene:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

brannen skyldes mest sannsynlig gnister når vingene ble revet av, de er flyets drivstofftanker.. du har absolutt ingen grunn til mer flyskrekk om du reiser med et kjent og sikkert flyselskap... tror ikke du detter oppi flyselskap som dette om du drar på en vanlig ferietur, jeg gjør bare mine tanker når jeg ser på egen erfaring overfor flyvere på mine flighter kontra disse..! det er en stoor forskjell! men saken er ikke ferdig etterforsket, dette glapp bare ut av meg fordi jeg har hørt enkelte ting igjennom årene:-)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/10/479367.html

Ser ut som det er mye grums, ja.

Skrevet

Vi høyrde jo på Her og Nå den ros ein svensk flykaptein gav til redningsmannskapet som kom så raskt til. Utruleg viktig for at det ikkje gikk enda verre, tenker eg.

Men det er ille å lese all den kritikken som har kome mot flyselskapet ifht tryggleiken tidlegare. Det er alltid skrekkeleg at ulykker skjer, men dersom dei skjer på grunn av slurv og skjødesløyse, så er det heilt uakseptabelt. Kva som vert konklusjonen her vil jo vise seg. Uansett er det tragisk for dei som er råka.

Skrevet

"tror ikke du detter oppi flyselskap som dette om du drar på en vanlig ferietur"

Nei, det gjør du nok ikke. For ferieturene treffer du på selskap som f.eks. Helios. :)

Skrevet

Det er i grunnen rart at så mange overlevde, sier de som så flyet. Disse nordsjøarbeiderne har vel både sikkerhetskurs og katastrofeøvelser; resultatet kunne blitt et annet om passasjærene hadde vært barn og eldre. Flyvertinnen omkom (-:

Skrevet

Det du skriver her er med respekt å melde tøv. Det smarteste alle nå gjør, er å vente til havarikommisjonen har konkludert før man dømmer et selskap nord og ned.

Jeg har drøye 21 års fartstid som cabincrew, og har aldri hørt at dette selskapet skulle ha et dårlig safety-rykte.

Flyplassens beskaffenhet er heller ikke blandt "verstingene" her i landet.

Forøvrig skal æren for evakueringen av passasjerene tilfalle flyvertinnene - ikke brannvesenet. En passasjer gjorde det klinkende klart i et intervju. CA'en bak var sistemann ut av flyet med flammene slikkende oppover ryggen og nakken hennes.

Skrevet

Det du skriver her er med respekt å melde tøv. Det smarteste alle nå gjør, er å vente til havarikommisjonen har konkludert før man dømmer et selskap nord og ned.

Jeg har drøye 21 års fartstid som cabincrew, og har aldri hørt at dette selskapet skulle ha et dårlig safety-rykte.

Flyplassens beskaffenhet er heller ikke blandt "verstingene" her i landet.

Forøvrig skal æren for evakueringen av passasjerene tilfalle flyvertinnene - ikke brannvesenet. En passasjer gjorde det klinkende klart i et intervju. CA'en bak var sistemann ut av flyet med flammene slikkende oppover ryggen og nakken hennes.

ikke tidligere omtalt??! det har de såvisst...

jeg har ikke så mange års fartstid som deg, men tilnærmet og dette flyselskapet har ikke hatt mange "alvorlige" ulykker, men nestenulykker, rot og sviktene sikkerhet pga dårlig tid, press på crew og sviktende økonomi, dette er temmelig velkjent i mine jobbkretser... hvilket flyselskap har du jobbet for da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...