Gå til innhold

Visa-kort som slutter å virke

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert kortbruker
Skrevet

I dag døde visa-kortet mitt og det skjedde på verst tenkelig tidspunkt fordi jeg skal ut å reise i morgen. Det er tydelig det har skjedd noe med magnetstripen, men jeg aner ikke hva.

Har noen erfaringer med dette? Jeg må jo komme meg i banken i morgen for å høre, men kan jeg ha noen som helst forhåpninger for at det kan begynne å fungere igjen, eller bør jeg belage meg på å ta ut kontanter for hele reisen?

Tungvint å reise med så mye kontanter.

Skrevet

Teip over magnetstripen.. Det funker på butikken jeg jobber i allefall, når terminalen har problemer med å lese kortet.

Skrevet

Teip over magnetstripen.. Det funker på butikken jeg jobber i allefall, når terminalen har problemer med å lese kortet.

Vi prøvde med teip på butikken i dag, uten resultat og når jeg gikk i minibanken fikk jeg bare opp at kortet var ugyldig.

Jeg aner ikke hva som har skjedd, for det er lenge til utløpsdato og jeg har god dekning på konto.

Gjest Theresew
Skrevet

Kanskje det har blitt avmagnetisert. Kan skje av f.eks mobiltelefon.

Skrevet

Kanskje det har blitt avmagnetisert. Kan skje av f.eks mobiltelefon.

Det kan kanskje være forklaringen, men har ikke oppbevart det annerledes enn vanlig. Får snakke med banken i morgen.

Men om det har blitt avmagnetisert vet du om jeg må ha nytt kort da?

Gjest Theresew
Skrevet

Det kan kanskje være forklaringen, men har ikke oppbevart det annerledes enn vanlig. Får snakke med banken i morgen.

Men om det har blitt avmagnetisert vet du om jeg må ha nytt kort da?

Det har skjedd meg et par ganger faktisk. Jeg måtte få nytt kort, og det tok kanskje en uke elns. Siden du skal ut å reise kan de lage "nød-visa" til deg. Men dette må du høre om i banken, aner ikke hvordan det fungerer..

Lykke til!

Gjest visa-kort
Skrevet

En arbeidskollega av meg hadde en veske som tok magneten på kortene hennes.

Som noen skriver så kan det også være mobilen eller andre ting kortet ditt har vært i nærheten av.

Du burde spurt i banken om det går an å ha et reservekort liggenes ..... vet ikke om det går .....

Skrevet

Vi prøvde med teip på butikken i dag, uten resultat og når jeg gikk i minibanken fikk jeg bare opp at kortet var ugyldig.

Jeg aner ikke hva som har skjedd, for det er lenge til utløpsdato og jeg har god dekning på konto.

Magnetstripen kan faktisk bli så slitt at den ikke kan leses mer, og da må du ha nytt kort.

God ide å ha reservekort, kreditkort eller lignende uten årsgebyr. Eks. Gebyrfri kr 0 i årsgebyr, Skandiabanken kredittkort kr 50 i årsgebyr.

Bare i tilfelle, slik at alt ikke står og faller med ett kort.

Sønnen min var i Spania med ett kort, som plutselig sluttet å virke og det var ikke noe morsomt.

Hilsen

Gjest Vimsenn
Skrevet

akkurat det samme skjedde meg nettopp da jeg var på butikken i sted.....skikkelig pinlig.

funka ikke i minibanken heller,så nytt kort må nok bestilles.

heldigvis har jeg et annet visakort,men der var det selvsagt ikke dekning til varene,så de ble igjen på butikken.

får overføre penger,å håpe de kommer inn på kontoen over helgen da.

Skrevet

Magnetstripen kan faktisk bli så slitt at den ikke kan leses mer, og da må du ha nytt kort.

God ide å ha reservekort, kreditkort eller lignende uten årsgebyr. Eks. Gebyrfri kr 0 i årsgebyr, Skandiabanken kredittkort kr 50 i årsgebyr.

Bare i tilfelle, slik at alt ikke står og faller med ett kort.

Sønnen min var i Spania med ett kort, som plutselig sluttet å virke og det var ikke noe morsomt.

Hilsen

De i banken visste ikke hva det kom fra, så det var bare å bestille nytt kort, og i samme slengen bestilte jeg mastercard slik at jeg har ett i reserve. Har tenkt på det lenge, men har alltid utsatt det.

Skrevet

En arbeidskollega av meg hadde en veske som tok magneten på kortene hennes.

Som noen skriver så kan det også være mobilen eller andre ting kortet ditt har vært i nærheten av.

Du burde spurt i banken om det går an å ha et reservekort liggenes ..... vet ikke om det går .....

Vet du hva som gjorde at vesken tok magnetstripen?

Bestilte meg mastercard når jeg var i banken med det gamle kortet, så jeg skal aldri dra på ferie med bare kontanter igjen.

Skrevet

Det har skjedd meg et par ganger faktisk. Jeg måtte få nytt kort, og det tok kanskje en uke elns. Siden du skal ut å reise kan de lage "nød-visa" til deg. Men dette må du høre om i banken, aner ikke hvordan det fungerer..

Lykke til!

Jeg måtte også få nytt kort, og fikk beskjed om at det kommer om 1 uke. Håper virkelig det kommer snart nå!

Løsningen ble at jeg tok med meg kontanter på ferien. Ikke særlig praktisk, så håper ikke dette gjentar seg =)

Gjest visa-kort
Skrevet

Vet du hva som gjorde at vesken tok magnetstripen?

Bestilte meg mastercard når jeg var i banken med det gamle kortet, så jeg skal aldri dra på ferie med bare kontanter igjen.

Hei

Jeg er ikke helt sikker på hva hun fant ut om den veska, den kastet hun iallefall etter at den hadde ødelagt flere visa-kort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...