Gjest FRG Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Trygdekontorene har visstnok opplysningsplikt overfor brukerne? Jeg skulle likt og vite nærmere om hvordan denne er definert i forvaltningsloven. Det skal visstnok være slik, at trygdekontorene skal hjelpe brukerne slik at de kommer best mulig ut, ut fra sitt ståsted. Min erfaring med et trygdekontor i nord, er at de faktisk holder tilbake informasjon. Jeg har ved flere anledninger funnet merkelige feil i min sak, som får meg til å undres over hvor mange andre som blir lurt. Det at jeg er intellektuelt i stand til å kontrollere vedtak og skjønnsvurderinger i min sak, har berget meg fra økonomisk ruin, og gitt meg de rettigheter jeg har krav på. En opplysningplikt/veiledningsplikt er null verdt dersom den ikke er godt nok definert i loven. 0 Siter
soleil Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Forvaltningslovens § 11. http://www.lovdata.no/all/tl-19670210-000-003.html#11 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.