Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte skifter dere håndklær? Både badehåndklær og håndduker..

Skrevet

Håndhåndkleet hver dag - - badehåndkleet et par ganger i uka ;)

Skrevet

Håndhåndkleet hver dag - - badehåndkleet et par ganger i uka ;)

Ok, lurte litt på om det faktisk var vanlig å skifte badehåndkle hver dag. Synes det er litt unødvendig

Skrevet

Har lest en plass at badehåndklær bør skiftes etter tredje gangs bruk(minimum). Så to, tre ganger i uka. Håndhåndkleene sikkert omtrent det samme altså to tre gang i uka.

Gjest girl with no name
Skrevet

Håndhåndkle på badet og kjøkkenkluten går i vaska etter en dag. Vi har alle våret eget dusjhåndkle, og det har vi en uke. Er jo gullende rene når vi tørker oss da. Og vi har hver vårt håndkle. Å bruke et håndhåndkle i flere dager når en er fler i familien hørtes uhygienisk ut!

Skrevet

Etter hver gangs bruk. Når man bare dusjer er det vel fint lite skittent det blir, men gosj når man bader..... helt kriminelt asså! Da viser det virkelig at dusj ikke er mye verd. Her går vaskemaskinen daglig med håndklær, men kunne nok brukt det en gang til ja...

Gjest pyttsan
Skrevet

Bytter alle håndkler hver dag. Synes det er ekkelt å bruke et badehåndkle to ganger.

Skrevet

Badehåndkler skiftes ca 2 ganger per uke, håndduker litt oftere.

Unntaket er håndkler som ungene har glemt i treningsbagen som har ligget lenge vått - eller som de har slengt på gulvet i garderoben, de vaskes hver dag. Men jeg driver og lærer dem til å ta sine brukte håndkler med seg i bagen sånn at det blir siste bruk, liksom.

Skrevet

Håndhåndklær ca hver dag.

Badehåndklær en-to ganger i uka.

Herregud, en er jo ren når en går ut av dusjen. Syns det blir overdrevet å bytte så ofte som hver eller annenhver gang.

Såklart er det deilig å bare ta ibruk et nytt håndkle hver gang, men det er unødvendig, og en bruker da også ekstra på strøm fordi en må vaske _enda_ oftere enn ellers. Og tro meg, vaskemaskinen durer og går ofte nok. :.-)

Gjest sånn gjør vi her
Skrevet

Går rundt i huset og henter skittentøy to til tre dager i uka.

Da tar jeg med alt av håndklær som henger oppe, skittentøyet i kurven osv.

Vi har alle hver våre håndklær.

Skrevet

Etter hver gangs bruk. Når man bare dusjer er det vel fint lite skittent det blir, men gosj når man bader..... helt kriminelt asså! Da viser det virkelig at dusj ikke er mye verd. Her går vaskemaskinen daglig med håndklær, men kunne nok brukt det en gang til ja...

Hei!

Du mener vel omvendt, at det er i dusjen man blir skikkelig ren? For når man håndkleet er rent etter en dusj så betyr jo det at man har blitt skikkelig ren før man tørker seg, mens etter et bad derimot, når håndkleet blir skittent, henger skitten fremdeles på etter badet. Urk.

Skrevet

Mener du at du ikke skyller av deg etter et karbad, men bare tørker deg med all "guffa" som løsner mens du ligger i karet fortsatt på deg? Æsj.

Skrevet

Håndhåndkle på badet og kjøkkenkluten går i vaska etter en dag. Vi har alle våret eget dusjhåndkle, og det har vi en uke. Er jo gullende rene når vi tørker oss da. Og vi har hver vårt håndkle. Å bruke et håndhåndkle i flere dager når en er fler i familien hørtes uhygienisk ut!

Ja, hvis alle bruker det samme, men om alle har hver sitt kan det godt brukes to, tre dager

Skrevet

Mener du at du ikke skyller av deg etter et karbad, men bare tørker deg med all "guffa" som løsner mens du ligger i karet fortsatt på deg? Æsj.

Selvfølgelig dusjer jeg etter bad! Mente at når man bader så får man av seg mye mer skitt enn om man bare dusjer :)

Skrevet

Hei!

Du mener vel omvendt, at det er i dusjen man blir skikkelig ren? For når man håndkleet er rent etter en dusj så betyr jo det at man har blitt skikkelig ren før man tørker seg, mens etter et bad derimot, når håndkleet blir skittent, henger skitten fremdeles på etter badet. Urk.

Nei. Når man dusjer får man ikke myknet opp og fått av seg gamle hudceller slik man gjør i badekaret. Det er ekkelt å se hva kroppen har på seg selv om man har dusjet daglig og rett før et bad i karet. Jeg tror man altså blir renere ved å ta et bad av og til. Ja selvfølgelig skylle av seg med dusj etterpå :)

Skrevet

Selvfølgelig dusjer jeg etter bad! Mente at når man bader så får man av seg mye mer skitt enn om man bare dusjer :)

Når du dusjer forsvinner møkka ned i sluken sammen med vannet. Derfor ser du det ikke. Når du bader ligger du og dupper sammen med møkka, da ser du hvor skitten du virkelig er.

Man blir minst like ren etter en dusj som etter et bad (sistnevnte må jo uansett avsluttes med en dusj).

candyqueen_83
Skrevet

Vasker du kjøkkenkluten hver dag?

Jøss

Skrevet

Tja... Badehåndklær bruker jeg vel som regel 2-3 ganger før den hives til vask, ungene bruker sin 2 ganger. Hånd-håndkleet på badet skiftes et par ganger i uke tenker jeg. Burde være flinkere til å skifte tekstilene på kjøkkenet, men ettersom jeg har oppvaskmaskin så brukes ikke kopphåndkleet så mye, men håndkleet og kluten der burde nok byttes et par ganger i uka også.

Skrevet

Badehåndklærne bruker vi 1-2 ganger før vi vasker dem.

Hånd-håndkleet skiftes etter 2-3 dager, som regel når jeg likevel skal sette på en maskin med håndklær.

Klut bruker vi kun en gang før vask (alle i familien vasker seg med klut om morgenen hvis de ikke dusjer)

Kjøkkenkluten skiftes ut omtrent annenhver dag.

Sengetøy skifter vi ca annenhver uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...