Gå til innhold

For en idiot - er han en lyseblåstrømpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/15/479786.html

Han ramser opp i fleng - 9 av 10 menn sitter i fengsel -de dør 5 år før kvinner etc. etc. - er det kvinnenes skyld? Er det ikke mannen selv?

Og det med abort - man kan jo ikke bestemme over en annens kropp! SKulle jeg da forlange å få være mormor for et barn som ble tatt bort - sånn for å sette det på spissen?

Og den teite mannen, beskrives ; sitter der med sin datter - mens han ruller røyk.....

Skrevet

"Kvinnen har privilegiet at de føder barn, og får dermed et bedre utgangspunkt som omsorgspersoner. Dette bør kompenseres ved at jentene sendes i militæret, mens gutta får slippe, sier han."

I hvilken syk verden er dette logisk?

Gjest rosastrømpe
Skrevet

Ja, at kvinner lever fem år lenger enn menn feks, alltid trodd at det skyldtes sterkere hjerte som kvinner er utstyrt med fra naturens side bl.a. for å tåle påkjenningen et svangerskap utgjør, men nei da...hehe

Synes også det var litt søkt med denne "vennen" hans som hadde en forhistorie som inneholdt fem aborter. Eh, hvis jeg hadde en venninne som var godt igang med å bestille sin femte abort tror jeg at jeg ville ha spandert en lang prat om familieplanlegging osv.....

Men, skal ikke se bort i fra at menn diskrimineres på enkelte områder, fordomsfulle mennesker finnes overalt. Tror dog ikke at diskriminering fra "statsfeminister" er den største utfordring for den hvite mann, litt uvant å ikke være enerådende kanskje. Selv deler jeg livet som likestilt med en intelligent mann som er brukandes til både samtalepartner, økonomisk planlegging og fysiske utskeielser. Ganske trivelig i grunnen:-)

Nei, denne artikkelen synes jeg bar preg av sutring og (unnskyld) idioti.

Gjest JohnnyNoPants
Skrevet

Neida... dette temaet fortjener selvsagt ikke å bli tatt på alvor.

Alt er mannens egen feil. Vi er jo tross alt på DOL.

Gjest JohnnyNoPants
Skrevet

"Kvinnen har privilegiet at de føder barn, og får dermed et bedre utgangspunkt som omsorgspersoner. Dette bør kompenseres ved at jentene sendes i militæret, mens gutta får slippe, sier han."

I den samme syke verden som sier kvinner skal ha likelønn på tross av at de jobber mye færre timer enn menn...

Skrevet

Japp, fra nå av kan alle kvinner tilbringe svangerskapspermisjonen i militæret :o)

Skrevet

I den samme syke verden som sier kvinner skal ha likelønn på tross av at de jobber mye færre timer enn menn...

Jepp, og samme syke verden som har satt ned foten for jobbannonser av typen "Kvinnr oppfordres til å søke", mens det er helt OK at menn oppfordres til det samme.

tzatziki1365380058
Skrevet

Det er det ingen som mener.

Lik lønn for likt arbeid er parolen, ikke lik lønn for ulikt arbeid.

Når det gjelder bekymringen i forhold til store inntektsforskjeller, så går den på maktfordeling i samfunnet, naturligvis. Og konklusjonen er at kvinner bør jobbe mer for å utjevne.

Når det er sagt - jeg har selv opplevd - og ikke bare en gang - at menn har fått bedre betalt for nøyaktig samme jobb. Vanskelig å forhindre sånt i privat næringsliv, og det skyldes ofte - men ikke alltid - at menn tør å stille krav, mens kvinnnene fremdeles, dessverre, står med lua i handa.

Hvis du ikke tror at det er sånn, så lever du ikke i den virkelige verden.

Gjest JohnnyNoPants
Skrevet

Jepp, og samme syke verden som har satt ned foten for jobbannonser av typen "Kvinnr oppfordres til å søke", mens det er helt OK at menn oppfordres til det samme.

Nå tror jeg du tuller.

Skrevet

Det er nesten så en skammer seg over å være mann slik du beskriver det.

Syns jeg husker ei som forlangte av meg å få barn sammen. Hu fikk med seg mora mi også. Men modern er inhabil. Jeg sa nei og takk for tilbudet. Dermed ble jeg enda sikrere. I tillegg ble jeg mistenksom.

Gjest JohnnyNoPants
Skrevet

Denne, f.eks. er statlig, og helt fersk, og inneholder en paragraf om hvor viktig det er å få inn kvinner.

Så jeg tror du tuller.

http://www.vegvesen.no/jobb/ledige_stillinger/02-043-06.stm

Gjest Calóni
Skrevet

"Jepp, og samme syke verden som har satt ned foten for jobbannonser av typen "Kvinnr oppfordres til å søke", mens det er helt OK at menn oppfordres til det samme."

En barnehage jeg vet om skrev "menn oppfordres spesielt til å søke". Grunnen var ganske enkelt at de ønsket flere menn inn i barnehagen, fordi de ønsket flere mannlige forbilder for barna.

Det tok mindre enn 24 timer før de ble kontaktet av likestillingsombudet.

Skrevet

Synd han er sånn en karikatur - for han har noen få gode poeng synes jeg.

Menn blir hundsa av velutdannede sterke kvinner;-)

Jeg synes for eksempel at ingen skal ha økonomisk "gevinst" av å ha mest samvær med ungene. Hvis utgangspunktet var 50-50 fordeling hadde mange barnefordelingssaker etter skilsmisser gått lettere.

Gjest mannebeinet
Skrevet

"Han ramser opp i fleng - 9 av 10 menn sitter i fengsel -de dør 5 år før kvinner etc. etc. - er det kvinnenes skyld? Er det ikke mannen selv?"

Han sa ikke at det var kvinners skyld. Selvfølgelig har krimminelle ansvar for egne handlinger.

Når det gjelder årsaker til at noen velger så feil, blir krimminelle, finner man dem oftest i deres oppvekst - uten at det kan unnskylde de krimminelle. Unormalt mange av dem vokser opp uten begge foreldre eller for svak omsorg fra foreldre. Feminsismen har etter manges syn bidradd til å svekke familiesamholdet. Dermed ble barna skadelidene, vokste opp uten skikkelige forbilder som satte tydelige grenser for normal adferd de også kunne forholde seg til i voksen alder. Samfunnet har egeninteresse i å ikke stimulere indirekte til krimminalitet ved å gi etter for feminisme.

"Og det med abort - man kan jo ikke bestemme over en annens kropp! SKulle jeg da forlange å få være mormor for et barn som ble tatt bort - sånn for å sette det på spissen?"

Det var ikke på spissen, men totalt usaklig. Kroppen du nevner tilhører barnet, ikke moren, for ethvert individ er kjennetegnet av eget sett av gener, litt ulikt foreldrenes. To mennesker hadde ansvar for graviditeten. Skal ikke to mennesker ha videre ansvar, påstår man indirekte at menn heller ikke har samme rettigheter etter fødsel ! Kjønnsfascisme etter min mening. Å stigmatiseringen da, folk er visst idioter når de ikke er enige med de politisk korrekte.

Når det gjelder ulik levealder, virker begrunnelsen for å knytte den til likestilling til å være for svak. Uttrykket "undertrykt" virker malplassert, hadde vært bedre med kvinnelig egoisme.

Gjest prinsdobrovski
Skrevet

"Han ramser opp i fleng - 9 av 10 menn sitter i fengsel -de dør 5 år før kvinner etc. etc. - er det kvinnenes skyld? Er det ikke mannen selv?"

Han sa ikke at det var kvinners skyld. Selvfølgelig har krimminelle ansvar for egne handlinger.

Når det gjelder årsaker til at noen velger så feil, blir krimminelle, finner man dem oftest i deres oppvekst - uten at det kan unnskylde de krimminelle. Unormalt mange av dem vokser opp uten begge foreldre eller for svak omsorg fra foreldre. Feminsismen har etter manges syn bidradd til å svekke familiesamholdet. Dermed ble barna skadelidene, vokste opp uten skikkelige forbilder som satte tydelige grenser for normal adferd de også kunne forholde seg til i voksen alder. Samfunnet har egeninteresse i å ikke stimulere indirekte til krimminalitet ved å gi etter for feminisme.

"Og det med abort - man kan jo ikke bestemme over en annens kropp! SKulle jeg da forlange å få være mormor for et barn som ble tatt bort - sånn for å sette det på spissen?"

Det var ikke på spissen, men totalt usaklig. Kroppen du nevner tilhører barnet, ikke moren, for ethvert individ er kjennetegnet av eget sett av gener, litt ulikt foreldrenes. To mennesker hadde ansvar for graviditeten. Skal ikke to mennesker ha videre ansvar, påstår man indirekte at menn heller ikke har samme rettigheter etter fødsel ! Kjønnsfascisme etter min mening. Å stigmatiseringen da, folk er visst idioter når de ikke er enige med de politisk korrekte.

Når det gjelder ulik levealder, virker begrunnelsen for å knytte den til likestilling til å være for svak. Uttrykket "undertrykt" virker malplassert, hadde vært bedre med kvinnelig egoisme.

"Når det gjelder årsaker til at noen velger så feil, blir krimminelle, finner man dem oftest i deres oppvekst - uten at det kan unnskylde de krimminelle. Unormalt mange av dem vokser opp uten begge foreldre eller for svak omsorg fra foreldre. Feminsismen har etter manges syn bidradd til å svekke familiesamholdet. Dermed ble barna skadelidene, vokste opp uten skikkelige forbilder som satte tydelige grenser for normal adferd de også kunne forholde seg til i voksen alder. Samfunnet har egeninteresse i å ikke stimulere indirekte til krimminalitet ved å gi etter for feminisme."

Om du tar en tur rundt i vårte straffeanstalter vil du finne at svært mange som sitter der har bakgrunn i en kultur som ikke akkurat er kjent for feminin makt og individualitet.

Tette familiebånd er vel snarere et stikkord her.Vært artig om du kunne komme med dine synspunklter på dette?

Ang. kvinner og menns levealder_, var det slik at kvinnen levde lenger på sin egoisme(humre), vennligst grei ut om det er noe jeg har misforstått her.

Skrevet

Det var mange tullete utsagn der, selvsagt, men likevel synes jeg det er befriende at enkelte tør stå frem med meninger som overhodet ikke er politisk korrekte og ikke i samsvar med den for tiden allment aksepterte og godkjente samfunnsmoralen.Politisk korrekthet og ensartethet i meninger og holdninger, noe vi har mye av i Norge, er veldig lammende og uengasjerende i lengden, slike utspill tvinger iallfall frem debatt, motdebatt og at folk tenker seg om og engasjerer seg.

For min del har jeg stor sans for folk som stikker seg frem med meninger utenom det vanlige, det spiller ingen rolle om de tilhører såkalt venstreside eller høyreside i politikken. De viktigste er at de tør utfordre det som er mainstream.

Skrevet

Det var mange tullete utsagn der, selvsagt, men likevel synes jeg det er befriende at enkelte tør stå frem med meninger som overhodet ikke er politisk korrekte og ikke i samsvar med den for tiden allment aksepterte og godkjente samfunnsmoralen.Politisk korrekthet og ensartethet i meninger og holdninger, noe vi har mye av i Norge, er veldig lammende og uengasjerende i lengden, slike utspill tvinger iallfall frem debatt, motdebatt og at folk tenker seg om og engasjerer seg.

For min del har jeg stor sans for folk som stikker seg frem med meninger utenom det vanlige, det spiller ingen rolle om de tilhører såkalt venstreside eller høyreside i politikken. De viktigste er at de tør utfordre det som er mainstream.

Det har jeg som regel også sansen for - men han her var for dum.

Gjest mannebeinet
Skrevet

"Når det gjelder årsaker til at noen velger så feil, blir krimminelle, finner man dem oftest i deres oppvekst - uten at det kan unnskylde de krimminelle. Unormalt mange av dem vokser opp uten begge foreldre eller for svak omsorg fra foreldre. Feminsismen har etter manges syn bidradd til å svekke familiesamholdet. Dermed ble barna skadelidene, vokste opp uten skikkelige forbilder som satte tydelige grenser for normal adferd de også kunne forholde seg til i voksen alder. Samfunnet har egeninteresse i å ikke stimulere indirekte til krimminalitet ved å gi etter for feminisme."

Om du tar en tur rundt i vårte straffeanstalter vil du finne at svært mange som sitter der har bakgrunn i en kultur som ikke akkurat er kjent for feminin makt og individualitet.

Tette familiebånd er vel snarere et stikkord her.Vært artig om du kunne komme med dine synspunklter på dette?

Ang. kvinner og menns levealder_, var det slik at kvinnen levde lenger på sin egoisme(humre), vennligst grei ut om det er noe jeg har misforstått her.

"Om du tar en tur rundt i vårte straffeanstalter vil du finne at svært mange som sitter der har bakgrunn i en kultur som ikke akkurat er kjent for feminin makt og individualitet."

Det stemmer. Her tror jeg årsaken er i en syk religion. Selv om jeg ikke er tilhenger av likestilling i noen variant, har jeg bare dyp forakt for den måten de behandler kvinner på. De verdsettes som kveg og behandles deretter. En skam. Imamene deres burde hatt et spark ut av landet på første fly. For meg er skittsekkene (unnskyld meg) fra Langtvekkistan minst like intolerante hindre for likeverd mellom mennesker som fanatiske rødstrømper.

Tror desverre ikke at kvinners politiske innflytelse hadde begrenset disse tyrannenes herjinger. De fleste kvinner i politikken er blitt snillismens forkjempere.

Likestilling er et propagandatriks for at noen kvinner skal skaffe seg makt under påstand om likeverd. For de tror at absolutt full likhet (bare hvis de selv har fordel av det, men ofte på menns bekostning) er likeverd. Likestilling er ikke og gir ikke likeverd.

De kan ikke tro at menn kan behandle kvinner pent uten at de får samme fordelene, krever likhet uten å tenke konsekvens og tror de får likeverd. For meg er fjerning av likestillingsfanatismen en mulighet for menn til å gi mer til partner som trenger mer. Fanatiske rødstrømper har ikke tillit til at de får omsorg og omtanke. De vil ha frihet. Det får de. Og på kjøpet risikerer de et forvitret parforhold. Fordi de ikke vil ta imot.

Det overdrevne likhetsprinsippet tror jeg ikke gavner hensynet til omsorg og omtanke for de som trenger det mest, kvinner og barn. Disse skulle skjermes for det som de ikke har godt av. Men i den fanatiske feminisme tillater ikke dette. For alle skal behandles helt likt uansett konsekvens, kvinner vil de sende i krig. Barn skal ha veldig lite tid med foreldre, slik at begge foreldre skal jobbet seg halvt skakke og barna bli skadelidende, stues bort i barnehage fra de er bitte små. Fytti katta.

"Tette familiebånd er vel snarere et stikkord her.Vært artig om du kunne komme med dine synspunklter på dette?"

Den muslimske tankegangen er livsfarlig. Ikke at menn styrer, men en sinnsvak oppfatning av ære og hva som krenker islam. Et lite steg feil vei og kvinner risikerer livet på grunn av en kødd for 1350 år siden. Finnes ikke frihet til sunn skepsis. Kan ikke tenke meg en politisk/religiøs ordning som favoriserer psykopaters frihet mer. Desverre er det også flest psykopater blandt menn.

"Ang. kvinner og menns levealder_, var det slik at kvinnen levde lenger på sin egoisme(humre), vennligst grei ut om det er noe jeg har misforstått her. "

Jeg har ingen forklaring på ulik levealder og finner det vanskelig å knytte den til likestilling. Vet for lite, men tror forskeren er på tynn is der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...