Gå til innhold

For en idiot - er han en lyseblåstrømpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Om du tar en tur rundt i vårte straffeanstalter vil du finne at svært mange som sitter der har bakgrunn i en kultur som ikke akkurat er kjent for feminin makt og individualitet."

Det stemmer. Her tror jeg årsaken er i en syk religion. Selv om jeg ikke er tilhenger av likestilling i noen variant, har jeg bare dyp forakt for den måten de behandler kvinner på. De verdsettes som kveg og behandles deretter. En skam. Imamene deres burde hatt et spark ut av landet på første fly. For meg er skittsekkene (unnskyld meg) fra Langtvekkistan minst like intolerante hindre for likeverd mellom mennesker som fanatiske rødstrømper.

Tror desverre ikke at kvinners politiske innflytelse hadde begrenset disse tyrannenes herjinger. De fleste kvinner i politikken er blitt snillismens forkjempere.

Likestilling er et propagandatriks for at noen kvinner skal skaffe seg makt under påstand om likeverd. For de tror at absolutt full likhet (bare hvis de selv har fordel av det, men ofte på menns bekostning) er likeverd. Likestilling er ikke og gir ikke likeverd.

De kan ikke tro at menn kan behandle kvinner pent uten at de får samme fordelene, krever likhet uten å tenke konsekvens og tror de får likeverd. For meg er fjerning av likestillingsfanatismen en mulighet for menn til å gi mer til partner som trenger mer. Fanatiske rødstrømper har ikke tillit til at de får omsorg og omtanke. De vil ha frihet. Det får de. Og på kjøpet risikerer de et forvitret parforhold. Fordi de ikke vil ta imot.

Det overdrevne likhetsprinsippet tror jeg ikke gavner hensynet til omsorg og omtanke for de som trenger det mest, kvinner og barn. Disse skulle skjermes for det som de ikke har godt av. Men i den fanatiske feminisme tillater ikke dette. For alle skal behandles helt likt uansett konsekvens, kvinner vil de sende i krig. Barn skal ha veldig lite tid med foreldre, slik at begge foreldre skal jobbet seg halvt skakke og barna bli skadelidende, stues bort i barnehage fra de er bitte små. Fytti katta.

"Tette familiebånd er vel snarere et stikkord her.Vært artig om du kunne komme med dine synspunklter på dette?"

Den muslimske tankegangen er livsfarlig. Ikke at menn styrer, men en sinnsvak oppfatning av ære og hva som krenker islam. Et lite steg feil vei og kvinner risikerer livet på grunn av en kødd for 1350 år siden. Finnes ikke frihet til sunn skepsis. Kan ikke tenke meg en politisk/religiøs ordning som favoriserer psykopaters frihet mer. Desverre er det også flest psykopater blandt menn.

"Ang. kvinner og menns levealder_, var det slik at kvinnen levde lenger på sin egoisme(humre), vennligst grei ut om det er noe jeg har misforstått her. "

Jeg har ingen forklaring på ulik levealder og finner det vanskelig å knytte den til likestilling. Vet for lite, men tror forskeren er på tynn is der.

Jeg grøsser av det du sier - hvor mye over 70 år er du?

Skrevet

Jepp, og samme syke verden som har satt ned foten for jobbannonser av typen "Kvinnr oppfordres til å søke", mens det er helt OK at menn oppfordres til det samme.

Det er på ingen måte satt noen stopper for slike oppfordringer. I staten for eksempel oppfordres stadig f.eks. kvinner og personer med minoritesbakgrunn til å søke på stillinger.

Skrevet

Utrolig hva enkelte faktisk lirer av seg uten å samtidig bli så flaue at de blåser huet av seg umiddelbart etterpå :-)

"........................................."

laguna1365380434
Skrevet

Du så¨at han het Døving? ;-P hehe..passet bra.

Den der har jo åpenbart tatt for mye syre eller noe...Hvilket er synd, da likestilling sett fra mannfolks side og undertrykking og urettferdighet i forhold til kjønnsforskjeller er en spennende og ofte en noe tabubelagt og PK-styrt problematikk.

Jeg er, for eksempel, helt enig i at det er på tide å se litt på hvilke holdninger det er som avgjør at mødre alltid vinner frem i barnefordelings saker, jeg synes det er interessant hvorfor guttene oftere er skoletapere og jeg tror menn har store og vanskelige, og noen ganger pradoksale forventniger rettet mot seg når det kommer til å passe inn i ulike moderne mannsroller.

Når dette er sagt tror jeg akkurat denne tullingen gjør for likestilling og mannsak, omtrent hva..tja..Lorena Bobbit gjør for kvinnesaken..;-P

Disse tingene han sa om forsvar, fengsel, tidlig død og ikke minst, hva mannen lirte av seg om abort er jo så hinsides at en ikke kan ta det alvorlig.

:-)

Skrevet

Den der har jo åpenbart tatt for mye syre eller noe...Hvilket er synd, da likestilling sett fra mannfolks side og undertrykking og urettferdighet i forhold til kjønnsforskjeller er en spennende og ofte en noe tabubelagt og PK-styrt problematikk.

Jeg er, for eksempel, helt enig i at det er på tide å se litt på hvilke holdninger det er som avgjør at mødre alltid vinner frem i barnefordelings saker, jeg synes det er interessant hvorfor guttene oftere er skoletapere og jeg tror menn har store og vanskelige, og noen ganger pradoksale forventniger rettet mot seg når det kommer til å passe inn i ulike moderne mannsroller.

Når dette er sagt tror jeg akkurat denne tullingen gjør for likestilling og mannsak, omtrent hva..tja..Lorena Bobbit gjør for kvinnesaken..;-P

Disse tingene han sa om forsvar, fengsel, tidlig død og ikke minst, hva mannen lirte av seg om abort er jo så hinsides at en ikke kan ta det alvorlig.

Helt enig med deg i alt du sier her :)

Gjest mannebeinet
Skrevet

De som ikke har saklige argumenter, angriper heller meningsmotstanderen som person i stedet for sak, slik du gjør.

Skrevet

De som ikke har saklige argumenter, angriper heller meningsmotstanderen som person i stedet for sak, slik du gjør.

Det er nytteløst å argumentere mot det du utgyter - du ville ikke forstått det.

Gjest mannebeinet
Skrevet

Det er nytteløst å argumentere mot det du utgyter - du ville ikke forstått det.

Nå gjentok du akkurat du jeg sa: kritisere meningmotstander i stedet for sak.

Skrevet

Nå gjentok du akkurat du jeg sa: kritisere meningmotstander i stedet for sak.

Jeg kritiserer deg for det kvinnesynet du har - jeg gidder ikke analysere de lange innleggene dine og svare på ett og ett punkt - det er det nok av folk som har gjort bra her før meg.

Gjest mannebeinet
Skrevet

Jeg kritiserer deg for det kvinnesynet du har - jeg gidder ikke analysere de lange innleggene dine og svare på ett og ett punkt - det er det nok av folk som har gjort bra her før meg.

Dette er ikke å kritisere sak, men person:

"Jeg grøsser av det du sier - hvor mye over 70 år er du? " og

"Det er nytteløst å argumentere mot det du utgyter - du ville ikke forstått det."

Skrevet

Dette er ikke å kritisere sak, men person:

"Jeg grøsser av det du sier - hvor mye over 70 år er du? " og

"Det er nytteløst å argumentere mot det du utgyter - du ville ikke forstått det."

Ok - så hang det godt sammen med din person.

Gjest mannebeinet
Skrevet

Første del du skrev var ganske bra, et litt mer gjennomtenkt innlegg etter min mening. Men jeg synes ikke noe om å stemple folk på den måten du gjør. Man må kunne være nokså uenig uten bruk av sånne ord.

Synes forskerens bruk av ordet "undertrykking" var meget misvisende. En ting reagerte jeg veldig negativt på: "For at mannen skal få tilgang på denne makten må kvinnen kastes ut av hjemmet, sier Døving."

Siste del: Aner ikke hvordan forskeren kan knytte tidlig død til likestilling. Tror han tar helt feil der.

Å knytte fengsel til diskrimminering uten mer begrunnelse blir også feil, men mulig sammenheng til likestilling bør man reflektere over.

Tror hverken forskeren eller andre mener at krimminelle ikke skal stå til ansvar for egne handlinger.

At de ikke skal unnskyldes, betyr ikke at man skal la være å se etter årsaker til at de gjør så dårlige valg.

Hvorfor noen velger krimminalitet er godt beskrevet i boken "Kriminalitetens årsaker", av Ragnar Hauge (professor i kriminologi ved Universitetet i Oslo, ISBN: 8215001122). Mye av årsakene til krimminalitet er å finne i barns oppvekstvilkår.

Man kan ikke nekte for at likestilling har hatt stor innflytelse på barns oppvekstvikår. Tideligere var barn mye mer sammen med begge foreldrene, moren var ofte hjemme med barna de første leveårene i stedet for at barna ble plassert lang tid i barne hage osv. Når er faren ofte fraværende etter skilsmisser. Sammenhengen mellom likestilling og barns oppvekstvilkår er ikke entydlig, men det blir feil å nekte for at likestilling aldri kan ha hatt noe innflytelse foreldres tidbruk på barna og dermed deres grenser som de også kan etterleve som som voksne, virker usannsylig.

Abort: Likestilling har pådriver for aborter og dermed reduserte barnekull. Lave barnekull er faktisk en meget alvorlig trussel for landets velferd i framtiden. Selv om det for noen kan være plagsomt å bli nektet abort, tror jeg en langt mer restriktiv linje ville gavnet både de abortsøkende og hele samfunnet med hensyn til fremtidig velferd. Lave fødselskull er et problem jeg tror ikke kan løses alene med mer adopsjoner og innvandring.

Dessuten synes jeg det er ansvarsløst å velte konsekvensen av ustyrlig sengeaktivitet over på abort-stuene som skattebetalerne må svi for. Ansvaret skal ikke fjerne i noen sammenhenger.

Har man vært sammen om å lage barn, burde ansvaret og være sammen om å avslutte barnets liv.

Gjest mannebeinet
Skrevet

Ok - så hang det godt sammen med din person.

Hva du mener om meg som person er komplett uinteressant for denne diskusjonen.

Personangrep i ulike varianter i stedet for kritikk av argumenter pleier her når noen går tom for fornuftig kritikk. Slikt blir i stedet nyttig reklame/oppmerksomhet for motstanderens standpunkt.

Skrevet

Hva du mener om meg som person er komplett uinteressant for denne diskusjonen.

Personangrep i ulike varianter i stedet for kritikk av argumenter pleier her når noen går tom for fornuftig kritikk. Slikt blir i stedet nyttig reklame/oppmerksomhet for motstanderens standpunkt.

Jeg vet det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...