Gå til innhold

Trening og næring

witt

Anbefalte innlegg

Hvordan merker man i det daglige at man f.eks. får for lite proteiner i kroppen? Trener 4 ganger x 1,5 timer i uken med varierende intensitet, er mann i 40 årene og som legen sier, frisk og rask. Bruker ingen form for kosttilskudd men spiser etter min mening sund og god mat, dog ikke rødt kjøtt men mye fugl og fisk. Jeg føler innimellom at jeg går "tom" både når jeg trener og i det daglige virke. Bør jeg vurdere noen form for kosttilskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Får du i deg nok karbohydrater? Det er ofte det man merker når man "går tom", selv om både proteiner og fett er energi. Proteintilskudd trenger du ikke med mindre du faktisk trener for å bygge muskelmasse utover vanlig god muskelform. Så lenge du spiser fugl og fisk, og bra med fiber og karbohydrater, så holder det for de fleste. Spis ca. dobbelt så mye grønnsaker som kjøtt til middag - det er de beste karbohydratene.

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...