Gå til innhold

Er det lov med motor på tråsykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir ikke sykkelen en slags moped da?

Mulig jeg er dum så det holder her :-)

Skrevet

Xilhouette Presens motorkit

Takk! :-D

Tippa at jeg skulle få svar fra deg ja, mister Gadget :P

Skal flytte til et sted hvor veien opp er sammenlignbart med Trollstigen (i følge søstera mi.) Å sykle hjem fra jobb kan bli en liten prøvelse - eller for å være ærlig: helt urealistisk i lengden. Men det går jo fin-fint nedover. Derfor jeg fikk ideen. Moped er jo en kjekk ting på sommerstid, men greit med litt fysisk aktivitet.

Skrevet

Takk! :-D

Tippa at jeg skulle få svar fra deg ja, mister Gadget :P

Skal flytte til et sted hvor veien opp er sammenlignbart med Trollstigen (i følge søstera mi.) Å sykle hjem fra jobb kan bli en liten prøvelse - eller for å være ærlig: helt urealistisk i lengden. Men det går jo fin-fint nedover. Derfor jeg fikk ideen. Moped er jo en kjekk ting på sommerstid, men greit med litt fysisk aktivitet.

Jeg bare søkte på sykkelmotor.

Skrevet

Jeg bare søkte på sykkelmotor.

Det var et av de få søkeordene jeg ikke hadde prøvd. Hehe :P

Skrevet

Hvis den går over 33 km/t så er det ikke lov å bruke på veien i alle fall. Regner med bremser og alt må være slik at den kan bli godkjent som moped.

Motoren som går 25 km/t er visstnok godkjent til bruk på vanlig sykkel uten at det regnes som motorisert kjøretøy, såvidt jeg har skjønt.

Skrevet

Litt underlig at fart skal være et krierium for f eks skattelegging og registrering. Enkelte manuelle syklister sykler mye fortere enn mopeder.

Hvis de tryner, eller kjører på en fotgjenger, blir de like mye skadet osv.

Skrevet

Det var et av de få søkeordene jeg ikke hadde prøvd. Hehe :P

Det har noe med IQ å gjøre!

Moahahahahahaaa

Skrevet

Det har noe med IQ å gjøre!

Moahahahahahaaa

Hehe, ja går ut fra det!

Hilsen brødet!

Skrevet

Hehe, ja går ut fra det!

Hilsen brødet!

Neida. Det er erfaring som teller. Og litt fantasi.

Ofte er ord feilstavet, så du må søke på feilene også.

Søk på "desverre", så ser du det.

Og tunell, hotel, sattelitt osv.

Skrevet

Hvis den går over 33 km/t så er det ikke lov å bruke på veien i alle fall. Regner med bremser og alt må være slik at den kan bli godkjent som moped.

Motoren som går 25 km/t er visstnok godkjent til bruk på vanlig sykkel uten at det regnes som motorisert kjøretøy, såvidt jeg har skjønt.

Underlige regler.

Min 16-årige nabo kjører lovlig et firehjulet uregistrert monster på 4-5 tonn i 60 km/t, på veien.

Skrevet

http://www.powabyke.se/

Fortell om du kjøper en, hvordan det går!? :)

De syklene der så ut som ting som kom rett fra hjelpemiddelsentralen. No offence! :) Hehe

Jeg tror jeg må gå for en motorsak som festes på en normal sykkel. Sambisen min mener jeg heller bør kjøpe en moped, men da går jeg jo glipp av syklingen tur-retur jobb. :P Hadde jeg hatt Bjørn Dæhlie sin kondis kunne jeg sykla uten motor hjem da, men.

Gjest heffalumpen
Skrevet

De syklene der så ut som ting som kom rett fra hjelpemiddelsentralen. No offence! :) Hehe

Jeg tror jeg må gå for en motorsak som festes på en normal sykkel. Sambisen min mener jeg heller bør kjøpe en moped, men da går jeg jo glipp av syklingen tur-retur jobb. :P Hadde jeg hatt Bjørn Dæhlie sin kondis kunne jeg sykla uten motor hjem da, men.

Den "oppreiste" sykkelen ser litt teit ut, men de har en vanlig. Bare synd de er hvite, det ser litt dunt ut. Jeg har prøvd en, og ble litt frelst. men det var på flatmark, da.

Skrevet

Den "oppreiste" sykkelen ser litt teit ut, men de har en vanlig. Bare synd de er hvite, det ser litt dunt ut. Jeg har prøvd en, og ble litt frelst. men det var på flatmark, da.

Gikk det no' fort da? Hvor bra effekt var det på den?

Jeg vurderer det fortsatt. Kanskje kjøpe motor i utlandet om det er billigere..

Skal sjekke litt rundt.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Gikk det no' fort da? Hvor bra effekt var det på den?

Jeg vurderer det fortsatt. Kanskje kjøpe motor i utlandet om det er billigere..

Skal sjekke litt rundt.

Den gikk ca.25km/t. De har laget den slik at den skal bli godkjent som sykkel, og ikke moped el.l. Da slipper man mye avgifter/penger osv., og kan sykle hvor man vil (fortauet?). Og den går på hjemforsiksring. Osv., slike fordeler. Den er litt tung, men det er bare å huke av (låst) lader/motor, så kan du løfte den opp, henge den bakpå en bil osv.

Kunne visst kjøre 50 km mellom hver lading. Elektirsk, altså. Billig i drift.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...