Gå til innhold

Har du Peugeot 307?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg vurderer å lease en 307 - merket må være Peugeot, det er bare modellene jeg kan velge i.

Men; den har 1,6 liters HDi-motor og 90hk - er det litt lite?

Det er en 307sw Oxygo.

Selgeren mener det holder i massevis, og at det er bortkastede penger å øke til 1,8/2,0 eller 109hk.

Jeg har 2,0 i dag, så det kan hende det bare er gammel vane, og i dag har jeg en C5 som er mye større og tyngre...

Noen som har erfaringen med denne bilen? Evnt. andre alternativer innen Peugeot?

Gjest opel-eier
Skrevet

Har ikke Peugeot nei, men jeg vil nå vel påstå å si at du kommer til å merke "nedgangen" på motorstørrelsen godt.

Gjest Persille
Skrevet

Har ikke Peugeot nei, men jeg vil nå vel påstå å si at du kommer til å merke "nedgangen" på motorstørrelsen godt.

Men gjør man egentlig det når bilen er lettere og mindre?

Skrevet

90 hesters motor bør være tilstrekkelig det.

Har kjørt biler med mindre motor enn det som har vært småspreke til vanlig kjøring i stor-Oslo; dvs. at de kommer kjapt opp i hastighet på lave gir og at de heller ikke bruker særskilt lang tid på å komme seg i cruisehastighet på motorveien.

Noe forskjell vil du nok kunne merke.

Med veldig tungt lastet bil, samt ved kjøring i lange, bratte oppoverbakker vil du merke at bilen ikke drar like godt på 5. gir; og at du tidvis må gire ned til 4. gir.

Og levetiden på motoren vil nok bli noe mindre; selv om det i dag nok er mest teoretisk interessant (om motoren tåler 400.000 eller 600.000 kilometer er ikke så viktig når andre deler av bilen dør lenge før den tid).

Ellers er vel min erfaring med Peugeot at de kjerrene ikke er fryktelig sporty av seg; men det er jo ikke Citroen heller - så på kjøreegenskaper som sådan vil du ikke merke så mye.

Annet enn at du muligens vil savne fjæringssystemet i C5'en.

Gjest Persille
Skrevet

90 hesters motor bør være tilstrekkelig det.

Har kjørt biler med mindre motor enn det som har vært småspreke til vanlig kjøring i stor-Oslo; dvs. at de kommer kjapt opp i hastighet på lave gir og at de heller ikke bruker særskilt lang tid på å komme seg i cruisehastighet på motorveien.

Noe forskjell vil du nok kunne merke.

Med veldig tungt lastet bil, samt ved kjøring i lange, bratte oppoverbakker vil du merke at bilen ikke drar like godt på 5. gir; og at du tidvis må gire ned til 4. gir.

Og levetiden på motoren vil nok bli noe mindre; selv om det i dag nok er mest teoretisk interessant (om motoren tåler 400.000 eller 600.000 kilometer er ikke så viktig når andre deler av bilen dør lenge før den tid).

Ellers er vel min erfaring med Peugeot at de kjerrene ikke er fryktelig sporty av seg; men det er jo ikke Citroen heller - så på kjøreegenskaper som sådan vil du ikke merke så mye.

Annet enn at du muligens vil savne fjæringssystemet i C5'en.

Jeg leaser C5'n, og skal levere den tilbake nå i desember - så jeg MÅ finne noe nytt.

Nå har vi avtale med Peugeot, og det er derfor gunstig for meg å lease der.

Jeg synes 4-serien blir for dyr ifht til hva jeg har bruk for, og 307'en jeg har sett på skal de ha 3.000 for i mnd, så det er helt greit.

Jeg har ikke prøvekjørt den ennå - skal prøve å få det til i løpet av uken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...