Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere røykvarslere og bytter ut en hvert år. Alle batterier byttes 1. januar.

Jeg må kjøpe flere. Hvilke bør jeg ha?

Ikke kan jeg seriekoble, og ikke bør de være veldig dyre, for da blir det utsatt. Nå har vi en i hver etasje (utenfor soverommene).

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

11

• org

5

• Åsemor

5

• Mrs. Wallace

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Neida, har litt slingringsmonn. :o)

Men 9/11 gjorde ingenting godt for akkurat den sære frykten min.

Kanskje vi alle har en porsjon angst som vi må henge på noe?

Brann er ikke spøk, og halvparten av de som døde i fjor av brann døde fordi røykvarsleren ikke virket. Ionedetektor har en levetid på 5 år, og de optiske må støvsuges. Alle må testes med røyk, å trykke på knappen er ikke nok.

Skrevet

Jeg må kjøpe flere. Hvilke bør jeg ha?

Ikke kan jeg seriekoble, og ikke bør de være veldig dyre, for da blir det utsatt. Nå har vi en i hver etasje (utenfor soverommene).

Det viktigste er å teste dem med røyk. F eks tenne en fyrstikk under. Da SKAL den pipe. Vift med en avis for å stoppe den.

Det er lurt med både optisk og ionisk, de har begge sine fordeler. Seriekoblingen er ikke så viktig, da er det bedre med trådløse og en sentral med tyverialarm i samme.

Skrevet

Brann.

Det trenger du ikke. Lyn leder 1 - 0 nå.

Skrevet

Det viktigste er å teste dem med røyk. F eks tenne en fyrstikk under. Da SKAL den pipe. Vift med en avis for å stoppe den.

Det er lurt med både optisk og ionisk, de har begge sine fordeler. Seriekoblingen er ikke så viktig, da er det bedre med trådløse og en sentral med tyverialarm i samme.

Takk. Tyverialarm har vi ikke råd til nå, men ekstra varslere skal kjøpes inn.

Skrevet

Brann er ikke spøk, og halvparten av de som døde i fjor av brann døde fordi røykvarsleren ikke virket. Ionedetektor har en levetid på 5 år, og de optiske må støvsuges. Alle må testes med røyk, å trykke på knappen er ikke nok.

(Derfor er det greit å være litt dust på kjøkkenet, vi får sjekka røykvarsleren pga brent mat minst et par ganger i året.)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1160938481' post='3341581]

Det trenger du ikke. Lyn leder 1 - 0 nå.

HA HA

:-)

Jeg kan heller si røyk. 80% av brannofre blir drept av røyk.

Skrevet

Takk. Tyverialarm har vi ikke råd til nå, men ekstra varslere skal kjøpes inn.

Det er surt å daue av en tørrkokt kjele?

Skrevet

Jeg har opplevd brann, så jeg er veldig bevisst på brannvern. Her er både røykvarslerne og brannslukningsapparatet i tipp-topp stand. Og jeg sjekker alltid nødutganger og denslags når jeg overnatter på hoteller.

Skrevet

(Derfor er det greit å være litt dust på kjøkkenet, vi får sjekka røykvarsleren pga brent mat minst et par ganger i året.)

Bare den ikke blir full av fett.

Skrevet

Bare den ikke blir full av fett.

Den er ganske mange meter unna kjøkkenet, så det tviler jeg på.

Skrevet

Jeg har opplevd brann, så jeg er veldig bevisst på brannvern. Her er både røykvarslerne og brannslukningsapparatet i tipp-topp stand. Og jeg sjekker alltid nødutganger og denslags når jeg overnatter på hoteller.

Halvparten av brannofrene kunne overlevd med enkle midler. Slukke er ikke så viktig for meg. Pelle seg ut er viktigere.

Skrevet

HA HA

:-)

Jeg kan heller si røyk. 80% av brannofre blir drept av røyk.

Måtte bare ;)

Røyk er det verre med, ja :/

Skrevet

Jeg går faktisk ikke rundt og er redd for at det skal skje mann og barn noe. Selvsagt ville det vært det verste som kunne skjedd i mitt liv, men jeg tenker aldri på det. Sjekker f.eks aldri om barnet puster og sånn, som jeg vet mange nybakte mødre gjør.

Min største frykt akkurat nå, det høres sikkert helt fjernt og idiotisk ut, men det er at jeg ikke skal få oppleve å bli gravid en gang til og få et barn til. Det er ofte det siste jeg tenker på om kvelden når jeg skal sove.

Skrevet

Jeg er redd for å fly - men gjør det likevel - helt svett er jeg da! hehe

Ellers redd for å dø - kan ikke tenke meg en verden uten meg.

Redd for at mine nære skal dø, selvsagt, redd for at jeg skulle blitt gal av sorg.

Redd for å miste jobben.

Redd for brann,

Skrevet

Også er jeg redd for at pc-en skal gå i stykker og at jeg mister alle bilder og sånn.

MÅ huske backup!

Skrevet

Jeg har flere røykvarslere og bytter ut en hvert år. Alle batterier byttes 1. januar.

Vi har i hvert rom. Jeg har vært på trening i å evakuere i en brann - jeg begynte å grine og greier - skulle krype gjennom sur, tett røyk og frem til en trapp...det var fælt og helt svart, Det var på Starum.

Skrevet

Jeg går faktisk ikke rundt og er redd for at det skal skje mann og barn noe. Selvsagt ville det vært det verste som kunne skjedd i mitt liv, men jeg tenker aldri på det. Sjekker f.eks aldri om barnet puster og sånn, som jeg vet mange nybakte mødre gjør.

Min største frykt akkurat nå, det høres sikkert helt fjernt og idiotisk ut, men det er at jeg ikke skal få oppleve å bli gravid en gang til og få et barn til. Det er ofte det siste jeg tenker på om kvelden når jeg skal sove.

Klart du skal få oppleve det! Ting tar tid, bare.

Skrevet

Også er jeg redd for at pc-en skal gå i stykker og at jeg mister alle bilder og sånn.

MÅ huske backup!

Åja! det må jeg huske å gjøre snarlig.

Skrevet

Jeg er utrolig mørke/hus/spøkelsesredd. Ellers er det vel egentlig ganske lite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...