Gå til innhold

Veldig farlig?

Gjest berre lurer.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blodtrykk og blodsukkeret var helt normalt, men pulsen slo ekstraslag. Tok masse blodprøver for å sjekke om dette kan skyldest mangel på salter. Han skulle ringe på igjen om tre dager, og i mellomtiden når hjertet slår ekstraslag skal jeg prøve å tenke at dette er helt ufarlig.

Men husk at det betyr ikke at alt er OK. Det betyr bare at du, gjennom det du drikker, har fått i deg en del kalorier.

Hvis du ikke spiser et ballansert kosthold, så vil du etterhvert få mangelsykdommer, og stoffskiftet ditt vil komme helt i uballanse.

Dette kan gi deg varige/permanente problemer i fremtiden, hvis du lar det gå for langt.

Ikke minst vil det gjøre det vanskligere for deg å holde en konstant og "passe" vekt (det blir som jo-jo slanking), for du vil da risikere at du raskere legegr på deg i fremtiden.

Kroppen din "husker" fra den tiden den ikke fikk nok næring og reduserer forbrenningen så godt den kan. Da legger du raskere på deg når du spiser.

Et variert kosthold der du spiser ofte (gjerne 5-6 ganger om dagen), men i mindre porsjoner, kombinert med litt eller mye fysisk aktivitet, er det beste for å kontrollere den vekten du har/ønsker å ha.

Hvis du også gjør litt ut av treningen, så får du i tillegg en stram og fin kropp.

Ønsker deg uansett lykke til - uansett hva du velger å gjøre.

Men husk at det aldri lønner seg i lengden å presse kroppen din slik du nå gjør.

Gjest berre lurer....
Skrevet

Men husk at det betyr ikke at alt er OK. Det betyr bare at du, gjennom det du drikker, har fått i deg en del kalorier.

Hvis du ikke spiser et ballansert kosthold, så vil du etterhvert få mangelsykdommer, og stoffskiftet ditt vil komme helt i uballanse.

Dette kan gi deg varige/permanente problemer i fremtiden, hvis du lar det gå for langt.

Ikke minst vil det gjøre det vanskligere for deg å holde en konstant og "passe" vekt (det blir som jo-jo slanking), for du vil da risikere at du raskere legegr på deg i fremtiden.

Kroppen din "husker" fra den tiden den ikke fikk nok næring og reduserer forbrenningen så godt den kan. Da legger du raskere på deg når du spiser.

Et variert kosthold der du spiser ofte (gjerne 5-6 ganger om dagen), men i mindre porsjoner, kombinert med litt eller mye fysisk aktivitet, er det beste for å kontrollere den vekten du har/ønsker å ha.

Hvis du også gjør litt ut av treningen, så får du i tillegg en stram og fin kropp.

Men husk at det aldri lønner seg i lengden å presse kroppen din slik du nå gjør.

Det rare er at jeg eier ikke sultfølelse lenger. Lurer på om den vil komme tilbake.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det har kanskje utviklet seg til et ekspiriment ja...tester egne grenser og hvor langt jeg kan strekke det.

Det er godt du har bestilt legetime, men dette eksperimentet høres jo noe sykt ut. Med mindre du har seriøse planer om å finne ut hvor lenge du kan gå uten mat uten å dø.

Håper du får skikk på legemet før du finner det ut ...

Skrevet

Du har i hvert fall greid å få mye respons på et spørsmål du sikkert selv visste svaret på...

Skrevet

Det rare er at jeg eier ikke sultfølelse lenger. Lurer på om den vil komme tilbake.

Den vil komme tilbake etterhvert, men det krever at du begynner å spise igjen.

Sultfølelsen er et viktig signal som du bør "lytte til", hvis alt annet fungerer som det skal.

Nå er kroppens funksjoner helt i ulage, og det er du som må styre uavhengig av disse signalene - etter hva du vet er riktig og nødvendig.

• 2 uker senere...
Gjest berre lurer.....
Skrevet

Nå er det dag 40 uten mat.... Det rare er at jeg ikke lenger blir svimmel når jeg reiser meg brått. Gikk til legen og siden alle blodprøvene var fine skjedde det ikke noe mere. Snakket litt med en psykiater forrige helg og sa "Jeg har ikke spist på over en måned". Da svarte hun "Men du drikker nå sjokolademelk".

Sperren for å spise er der fortsatt, og jeg lurer på hvor lenge en kan leve på sjokolademelk...?

Skrevet

Nå er det dag 40 uten mat.... Det rare er at jeg ikke lenger blir svimmel når jeg reiser meg brått. Gikk til legen og siden alle blodprøvene var fine skjedde det ikke noe mere. Snakket litt med en psykiater forrige helg og sa "Jeg har ikke spist på over en måned". Da svarte hun "Men du drikker nå sjokolademelk".

Sperren for å spise er der fortsatt, og jeg lurer på hvor lenge en kan leve på sjokolademelk...?

Det har jeg ikke noe svar på.

Men det er ikke bare å overleve som er viktig - det er å overleve UTEN at du får kroniske skader på kroppen.

Du bør nok en gang ta kontakt med legen din, og forklare godt hva det er du holder på med.

Eventuelt bør du oppsøke en annen lege. For det du driver med nå er veldig skadelig for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...