Gå til innhold

Tetracyklin


Gjest rar

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt med tetracyklin (tror det skrives slik) og har brukt det i 4 dager. Jeg har noen utslett i ansiktet som skal kurere det. Jeg skal gå på denne kuren i 6 uker. Problemet er at jeg har blitt så lysømfiendtlig. Jeg prikker i huden som om jeg har soleksem og blir solbrent med en gang jeg stikker hodet ut av huset. Og med det sommerværet det er nå er det enkelt å la være å reise på stranda med barna....Dessuten har jeg mavesmerter. Hva gjør jeg? Finnes det noe annet jeg kan ta som har samme virkning på utslettene mine?

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paal Sand,allmenlege

Kjære rar.

Grunnen til at du reagerer så kraftig på solen er at du står på

Tetracyclin.Tetracyclinet er sannsynligvis også synderen når det gjelder dine magesmerter.Sannsynligvis har du fått dette

pga.kviser(acne).Hvis plagene dine ikke er såuttalte,kan du bruke Dalacin liniment som smøres på kvisene 2 ganger daglig.Dette skrives ut på resept.

For en sikker vurdering av problemstillingen(e) du tar opp i

innlegget, må du eventuelt rådføre deg med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...