Gå til innhold

Elektriker - timer og timepris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde elektriker her for en stund siden, og bare lurer på hva som er vanlig praksis.

Skriver man faktisk antall timer man har jobbet? Eller er det helt vanlig og OK å skrive et par timer ekstra? Dobbelt antall timer?

Syns jaggu timeprisen er god nok om ikke de skal ha for flere timer enn de er her. Men det er kanskje bare sånn det funker?

Skrevet

Det varierer nok det.

En bekjent hadde elektriker på besøk, og var ikke hjemme mens arbeidet pågikk. Han hadde på forhånd bedt en nabo holde et lite øye med ca hvor lenge elektrikeren var der. Da regninga kom hadde elektrikeren skrevet opp 3 timer mer enn det han hadde vært der....

Skrevet

Tror de skriver timer fra de drar fra stedet de er på og til de er tilbake dit igjen, men jeg er ikke sikker.

Skrevet

Tror de skriver fra det klokkeslett de forlot arbeidsplassen til de er tilbake der igjen. Du betaler altså for tiden det tok med bil også.

Skrevet

Tror de skriver fra det klokkeslett de forlot arbeidsplassen til de er tilbake der igjen. Du betaler altså for tiden det tok med bil også.

Ja, det kunne jeg forstått. Det tar vel sikkert 10 minutter hver vei, så en halvtime ekstra skulle jeg liksom skjønt.

Men 2 timer ekstra for en 2 timers jobb, syns jeg var litt drøyt.

Skrevet

Ja, det kunne jeg forstått. Det tar vel sikkert 10 minutter hver vei, så en halvtime ekstra skulle jeg liksom skjønt.

Da hadde jeg rett og slett klaget! De kan jo ikke bare skrive antall timer som de vil....

Det hadde ikke jeg godtatt, men det er mulig de tar for hver påbegynte time (kom plutselig på det).

Skrevet

Tror ikke det er uvanlig at de jukser litt nei. Selv fikk jeg en regning med ca 15 timer ekstra, for en lærling som var med for å lære. Ringte og skjelte dem ut og sa at jeg betaler for pokker ikke for opplæring av deres folk. Så da kuttet de timene til lærlingen.

Skrevet

Tror ikke det er uvanlig at de jukser litt nei. Selv fikk jeg en regning med ca 15 timer ekstra, for en lærling som var med for å lære. Ringte og skjelte dem ut og sa at jeg betaler for pokker ikke for opplæring av deres folk. Så da kuttet de timene til lærlingen.

Gjest el. i familien
Skrevet

Mener du må betale for hver påbegynt time .... har elektriker i familien så det blir heldigvis billigt for oss.

Skrevet

Heh-heh. Hvis to elektrikere gjør en jobb som tar 4 timer, så er det åtte timer. Det er enkel logikk. I gamle dager pleide man, hvis den ene av de to var lærlig, å ta halv timepris for denne. Dette gjøres ikke lenger, iom. at forskjellen i mengden arbeid som en lærling gjør er liten når to jobber sammen.

"......................................."

Skrevet

Var det én eller to?

"................................"

Skrevet

Var det én eller to?

"................................"

Det var bare en.

Skrevet

De skal jo ha for verktøyforberedelser og tiden fra de starter fra firmaet til de er tilbake.

Gjest strømm1
Skrevet

Hva koster en elektriker pr time inkl mva osv, sånn ca?

Skrevet

Hva koster en elektriker pr time inkl mva osv, sånn ca?

Vi betaler nå 430 kr + mva. Det blir vel litt over 500-lappen, orker ikke å regne nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...