Gå til innhold

Hvis en har to bachelorgrader

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på masse i dag
Skrevet

Går det an å ha to bachelorgrader hvor den ene har 180 studiepoeng, og den andre 150 studiepoeng? Eller må den andre graden fylles med andre fag enn x.phil og ex.fac? Jeg har nemlig en bachelorgrad jeg er ferdig med, men så har jeg nok fag til å fylle en bachelorgrad til, hvis jeg tar noen fordypningsfag i tillegg.

Har begynt på master i det faget jeg er ferdig med bachelor, men lurer på om det kanskje er lurt med to bachelorgrader og en mastergrad, i stedet for en bachlorgrad, en mastergrad og mange løse fag?

Gjest kommer an på
Skrevet

Det vil vel helt komme an på hva du vil gjøre med utdannelsen din, at hva som er viktigå ha i den jobben du ønsker deg etter hvert.

Skrevet

Jeg ville hatt to bachelor. Det ser mer helhetlig ut på cv'en.

Og høyskolebachelor feks krever jo ikke exphil. Er usikker på om man kan bruke exphil/exfac flere ganger

Skrevet

Det kommer an på. Hvis den andre bachelorgraden inneholder studiepoeng som er fri (dvs. spiller ingen rolle hvilket fag de kommer fra), kan du ta dem fra den første bachelorgraden. Det varierer fra universitet til universitet hvor mange frie studiepoeng de har, og om de har noen. Andre igjen har studiepoeng som skal velges fra andre fag enn hovedfaget, men f.eks. fra samme fakultet.

Kontakt studieveileder. Det er ofte veldig komplisert, og hver enkel fagkombinasjon skal godkjennes.

Skrevet

Jeg skulle ta to grader (før jeg plutselig fikk meg jobb). Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha over 50% nye fag for å få godkjent begge, ellers var det greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...