Gå til innhold

bruker du på å......

Anbefalte innlegg

Skrevet

bruker du på å spyle av tallerkene før du setter de i oppvaskmaskinen?

Hva med lasagneformen hvor alt har brent seg fast?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

6

• meg__123!

6

• gutt23

2

• Hatsumomo

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville sett det an. Blir det rent uten forbehandling, ville jeg ikke skyllet av.

Skrevet

>>> Hvis det er veldig mye drit på dem, ja. Smuler og slikt, nei.

>>>> Legger alltid slike former i bløt over natten. Vasker vekk det grøvste og deretter inn i vaskemaskinen.

Skrevet

Om jeg spyler fatene før de går i oppvaskmaskinen kommer litt an på mengden og type matrester.

Grøt skyller jeg iallefall av først.

Lasagneformen legger jeg i bløt i zalovann en god stund før jeg setter den i maskinen. Er det skikkelig fastbrent går jeg over med oppvaskkosten først også.

Skrevet

>>> Hvis det er veldig mye drit på dem, ja. Smuler og slikt, nei.

>>>> Legger alltid slike former i bløt over natten. Vasker vekk det grøvste og deretter inn i vaskemaskinen.

Lasagneform i vaskemaskinen.... :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Noen ganger, men ser at jeg nesten ikke gidder mer, det blir rent allikevel. Men nå har jeg en ganske så ny oppvaskmaskin.

Lasagneformer blir som oftes lagt i bløt, men skulle jeg ikke gjøre det, har maskina ett eget program for brent inntørket mat.

Skrevet

Ja, de må spyles før de settes i oppvaskmaskinen.

Og lasagneformen må skrubbes.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei og nei. Det står faktisk i bruksanvisningen at man ikke skal skylle av tallerknene før de settes i oppvaskmaskinen. Fjerner selvfølgelig store matbiter.

Gjest Shira12
Skrevet

Nei og nei. Det står faktisk i bruksanvisningen at man ikke skal skylle av tallerknene før de settes i oppvaskmaskinen. Fjerner selvfølgelig store matbiter.

Godt og høre at det ikke bare er jeg som ikke skyller, begynte og lure på om jeg var den eneste som ikke gidder ;o)

Skrevet

Bruker du på å??

Men ja, jeg skyller. Bruker ikke oppvaskmaskinen flere ganger i uka (tar litt tid før den fylles opp) og orker da ikke ha masse matrester stående til forråtnelse der inne.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Godt og høre at det ikke bare er jeg som ikke skyller, begynte og lure på om jeg var den eneste som ikke gidder ;o)

Ja, jeg er lat. :)

Men jeg skjønner ikke helt vitsen i å skylle og vaske før man setter det i oppvaskmaskinen. Det blir jo rent likevel.

Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt vitsen i å skylle og vaske før man setter det i oppvaskmaskinen. Det blir jo rent likevel.

ikke alltid alt blir rent når man ikke skyller...

Gjest Shira12
Skrevet

ikke alltid alt blir rent når man ikke skyller...

Jo, i min maskin blir det aller meste gullendes rent.

Skrevet

Jo, i min maskin blir det aller meste gullendes rent.

det aller meste ja...

Gjest Shira12
Skrevet

Lat jeg også.

Altså, om jeg er alene her en uke, så skyller jeg, for da bruker jeg ca ett fat om dagen, og lukta inni der blir etterhvert plagsom.

Men til vanlig går den så ofte, at jeg sjelden skyller.

Gjest Shira12
Skrevet

det aller meste ja...

Men til og med jeg skyller om jeg ser at noen har spist speilegg på fatet noen dager før...

Men ellers ved vanlig spising, og fatet rett inni, blir det rent.

Skrevet

Jeg skyller heller ikke (når jeg er hos foreldrene mine som er velsignet med en sånn maskin), men der blir det også vasket minst en gang i døgnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...