EllaJo Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Har ikke oppvaskmaskin nå, men bruker å skylle av tallerken og andre ting som skal i oppvaskmaskin når jeg bruker en. Lasagneforma står i varmt vann og zalo et par timer til det fastbrente løsner. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Lat jeg også. Altså, om jeg er alene her en uke, så skyller jeg, for da bruker jeg ca ett fat om dagen, og lukta inni der blir etterhvert plagsom. Men til vanlig går den så ofte, at jeg sjelden skyller. Jeg gjør som deg. Til vanlig er vi flere sammen om å fylle oppvaskmaskinen, og da setter vi den på omtrent annenhver dag, og da trenger vi ikke å skylle. Men om jeg er alene en periode, så kan det gå flere dager mellom hver gang, og da er det ikke alt matsøl som lukter like godt lenger. Uansett synes jeg at melkeglass skal skylles ut av, med mindre man virkelig har klart å få med seg hver dråpe ut av glasset. For det lukter vondt veldig fort. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg gjør som deg. Til vanlig er vi flere sammen om å fylle oppvaskmaskinen, og da setter vi den på omtrent annenhver dag, og da trenger vi ikke å skylle. Men om jeg er alene en periode, så kan det gå flere dager mellom hver gang, og da er det ikke alt matsøl som lukter like godt lenger. Uansett synes jeg at melkeglass skal skylles ut av, med mindre man virkelig har klart å få med seg hver dråpe ut av glasset. For det lukter vondt veldig fort. Melkeglass må skylles ja, ellers lukter det med en gang. 0 Siter
gutt23 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 lasagneformene var skikkelig brent og fulle av rester. Jeg satte de rett i oppvaskmaskinen og satte på med en gang. Alt ble skinnende rent. Så da gidder ikke jeg å stå å skrubbe former. Tror også jeg har lest et sted at det ikke trengs å skylles først. Men for all del, skal det stå i mange dager så setter jeg bare på skylleprogrammet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.