keinstein Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 De har meget gunstige betingelser for tjeneste i f t gutta. Vil du prøve deg på en forklaring på hvorfor eller en unnskyldning for at de ikke skal ha plikt? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134343 0 Siter
keinstein Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Skrevet 16. oktober 2006 Ånei du, menn har også barn. 0 Siter
meg__123! Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 jeg hadde aldri stilt opp hvertfall... 0 Siter
keinstein Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Skrevet 16. oktober 2006 jeg hadde aldri stilt opp hvertfall... Betalt utdannelse, full lønn, kost og losji. 0 Siter
meg__123! Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Betalt utdannelse, full lønn, kost og losji. jeg har bedre ting å gjøre enn det tullet der... 0 Siter
Sofline Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Betalt utdannelse, full lønn, kost og losji. Og binde seg for ørten år og måtte bo sammen med og spise sammen med ørten andre mennesker under utdannelsen. Ikke tingen hvis man har samboer og barn. 0 Siter
meg__123! Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Og binde seg for ørten år og måtte bo sammen med og spise sammen med ørten andre mennesker under utdannelsen. Ikke tingen hvis man har samboer og barn. synes ikke det er noe uansett jeg 0 Siter
pistolèro Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 jeg har bedre ting å gjøre enn det tullet der... Når jeg var i exisen var det tvang. Det burde det fortsatt ha vært, også for kvinner, når det en gang er blitt aktuelt;) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 synes ikke det er noe uansett jeg Jeg argumenterte også mot det. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Argumenterte ikke du sammen med mannebein om at kvinner ikke hører hjemme i forsvaret? 0 Siter
keinstein Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Skrevet 16. oktober 2006 Argumenterte ikke du sammen med mannebein om at kvinner ikke hører hjemme i forsvaret? Jeg mener ikke de ikke skal være der, men som 1. linje med bombekastergranater på 20 meters hold og prosjektiler gjennom klærne og bilen, går det bare ikke. Det er også litt utidig med panikk, høye og skarpe hyl som kvinner er veldig kjent for. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg mener ikke de ikke skal være der, men som 1. linje med bombekastergranater på 20 meters hold og prosjektiler gjennom klærne og bilen, går det bare ikke. Det er også litt utidig med panikk, høye og skarpe hyl som kvinner er veldig kjent for. *Ler* Jeg kan love det at brorparten av menn som ikke er trente for det, vil få total panikk i slike tilfeller. "...................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Ingen grunner overhodet. Men plikttjenesten bør være hundre prosent valgfritt mellom militær og sivil tjeneste. For begge kjønn. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Og binde seg for ørten år og måtte bo sammen med og spise sammen med ørten andre mennesker under utdannelsen. Ikke tingen hvis man har samboer og barn. "Ikke tingen hvis man har samboer og barn." Er du født i 1989, og dermed er 17 år gammel, så har du gjort noe alvorlig galt et sted hvis du har samboer og barn. "..........................................." 0 Siter
Sofline Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg mener ikke de ikke skal være der, men som 1. linje med bombekastergranater på 20 meters hold og prosjektiler gjennom klærne og bilen, går det bare ikke. Det er også litt utidig med panikk, høye og skarpe hyl som kvinner er veldig kjent for. Nå generaliserer du fryktlig... 0 Siter
Sofline Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 "Ikke tingen hvis man har samboer og barn." Er du født i 1989, og dermed er 17 år gammel, så har du gjort noe alvorlig galt et sted hvis du har samboer og barn. "..........................................." Jeg er ikke født i 1989. :-) Men jeg er ung nok til å fortsatt kunne ta en utdannelse i forsvaret. Det hadde muligvis vært interessant hvis jeg kunne bodd hjemme og i stedet fått utbetalt det jeg sparte dem for i kost og losji (siden man ikke kan få støtte fra Lånekassen), men det er ikke interessant når jeg vil måtte bo i "kollektiv" i flere år fremover. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Ingen grunner overhodet. Men plikttjenesten bør være hundre prosent valgfritt mellom militær og sivil tjeneste. For begge kjønn. "........................................." Enig. Mange kvinner passer ikke i forsvaret, men det er utrolig mange menn som heller ikke gjør det. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Enig. Mange kvinner passer ikke i forsvaret, men det er utrolig mange menn som heller ikke gjør det. Sannsynligvis flere kvinner som ikke passer enn menn, men ja - enig i det. Og jeg mener prinsipiellt at ingen skal kunne tvinges til å være kanonføde eller til å drepe. Og ut fra dette følger at man dermed logisk nok ikke kan ha plikttjeneste i militæret. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg er ikke født i 1989. :-) Men jeg er ung nok til å fortsatt kunne ta en utdannelse i forsvaret. Det hadde muligvis vært interessant hvis jeg kunne bodd hjemme og i stedet fått utbetalt det jeg sparte dem for i kost og losji (siden man ikke kan få støtte fra Lånekassen), men det er ikke interessant når jeg vil måtte bo i "kollektiv" i flere år fremover. Ah - men de som kalles inn nå er født i 1989. At utdannelse og plikttjeneste passer dårlig når man er 25, er jo noe en må regne med :-) "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg er ikke født i 1989. :-) Men jeg er ung nok til å fortsatt kunne ta en utdannelse i forsvaret. Det hadde muligvis vært interessant hvis jeg kunne bodd hjemme og i stedet fått utbetalt det jeg sparte dem for i kost og losji (siden man ikke kan få støtte fra Lånekassen), men det er ikke interessant når jeg vil måtte bo i "kollektiv" i flere år fremover. Forresten: Jeg visste at ikke _du_ var født i 1989 :-) "........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.