Gå til innhold

Sko, støvletter med høy hæl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig en sånn joggesko type. Jeg liker tøffe,røffe joggesko.

Men i det siste så har jeg følt for å bli mer feminin på sko fronten.

Problemet er at jeg ikke er vant til å gå i sko/støvletter med høye hæler.

Føles som jeg skal tryne når jeg går på litt ujevne gater og jeg får hele tiden vondt i tråputene på foten fremme.

Hva gjør man egentlig for å venne seg til dette? For at det ikke skal gjøre vondt lenger og for at man skal kunne gå elegant ? ;)

Skrevet

Øve? Begynn hjemme, på korte turer osv.

Dessuten er det stor forskjell på høyhælte sko, prøv å finne noen som ikke er riktig så vonde...

Skrevet

Bruk flate sko til vanlig og bare høye hæler til fint bruk. Verken rygg eller føtter liker slike sko.

For å gå på høye hæler må du legge tyngden litt mer bakover enn du pleier, være mye rettere i ryggen ellers faller du fremover, som du nevner.

Tyngden av kroppen din faller på fremre fotdel derfor for du vondt der og det kan ikke forandres. De som har brukt slike sko i årevis kjenner ikke det så godt, men det er ikke mer sunt for det.

Fotterapauter tar daglig imot kvinner med vonde tær og føtter pga skotypen de velger...

Øv deg hjemme før du går ut, gjerne foran et speil, så ser du når du nærmer deg et naturlig ganglag...

Skrevet

Bruk det til pent. Høye hæler er uansett ikke bra for ryggen.

amerikafareren
Skrevet

Bruk aldri sko som er vonde å gå i. Det er å plage seg selv unødvendig.

Jeg har gitt opp for lenge siden å bruke høyhælte sko, men amerikanske damer bruker dem mye, mye mer enn vi norske. Jeg liker røffe sko også, men det går an å finne feminine sko som ikke har høye hæler.

Clue1365380406
Skrevet

Det er stor forskjell på støvletter/sko med hæler.

Jeg kan fint gå helt normalt med mine yndlinger, men har et annet par, som er supre å se på, men som er som du beskriver å gå med.

1. bud, ikke velg for høye hæler

2. bud, pass på at hælen er midt under foten, da er de best. De som har hælen lenger bak, er ikke gode.

Velger du halvhøye hæler, dvs under 7 cm, kan du nok finne noen som er gode å gå i.

Så kommer det litt an på merket også. Bronx har gode støvletter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...