Gå til innhold

"Mor" uten far og barn

Anbefalte innlegg

Gjest MISS-lykka 37
Skrevet

Finnes det andre her som har problemer med å bli gravid og i tillegg ikke har noen mann å forsøke å lage barn med? Det er så mye mas med at PAR har problemer med å lage barn. Hva med enslige som vil ha barn? Må vi være rike da? Så vi kan leie en livmor og kjøpe sædseller?

Gjest enestående mamma
Skrevet

Jeg vil anbefale deg fub.no (forum for ufrivillig barnløse) eller barnimagen.no (se tema sæddonor).

Jeg kjenner mange kvinner som har fått barn uten mann, enten ved donorinseminasjon (privat eller i utlandet) eller ved adopsjon. Selv har jeg gjort sistnevnte.

Gjest girl with no name
Skrevet

Fra naturens side så er det jo laget slik at det skal være en far og en mor da. Noen kommer utenfor den normen. En får ikke alt en ønsker seg i livet, enten det er ektefelle, barn, fet jobb, lekkert hus eller god helse.

Er så lei av det der at folk KREVER alt ting. Handikappede KREVET å ikke være hindret av handikappet enn friske. Det GÅR jo ikke an. Er du homifil,så er det enkelte ulemper med det,selv om en blir godtatt ellers. Og så blir jeg sinna når fplk pga slike 'forskjeller' påstår at de blir diskriminert. Det gjør de jo ikke.

Jeg hadde fattige foreldre, skulle da liksom alle rike avstå fra sine formuer for at jeg ikke skulle føle meg diskriminert. Hvemskal jeg torpedere for at jeg ikke fikk ønskejobben. Jeg VIL jo ha samme rettigheter og muligheter som alle andre.

Hva med de psykisk syke. Hva skal de forlange av samfunnet da? At vi alle må slutte å være glade og uten angst og depresjon?

Nei, folkens, godta det livet har gitt dere, av godt og vondt. Vi ER ikke like og kan aldri bli det!

Phu... godt å få det ut!

Skrevet

Fra naturens side så er det jo laget slik at det skal være en far og en mor da. Noen kommer utenfor den normen. En får ikke alt en ønsker seg i livet, enten det er ektefelle, barn, fet jobb, lekkert hus eller god helse.

Er så lei av det der at folk KREVER alt ting. Handikappede KREVET å ikke være hindret av handikappet enn friske. Det GÅR jo ikke an. Er du homifil,så er det enkelte ulemper med det,selv om en blir godtatt ellers. Og så blir jeg sinna når fplk pga slike 'forskjeller' påstår at de blir diskriminert. Det gjør de jo ikke.

Jeg hadde fattige foreldre, skulle da liksom alle rike avstå fra sine formuer for at jeg ikke skulle føle meg diskriminert. Hvemskal jeg torpedere for at jeg ikke fikk ønskejobben. Jeg VIL jo ha samme rettigheter og muligheter som alle andre.

Hva med de psykisk syke. Hva skal de forlange av samfunnet da? At vi alle må slutte å være glade og uten angst og depresjon?

Nei, folkens, godta det livet har gitt dere, av godt og vondt. Vi ER ikke like og kan aldri bli det!

Phu... godt å få det ut!

Mener du også at ufrivillig barnløse par (mann og kvinne) ikke skal kunne få hjelp til insiminering/kunstig befruktning?

Gjest girl with no name
Skrevet

Mener du også at ufrivillig barnløse par (mann og kvinne) ikke skal kunne få hjelp til insiminering/kunstig befruktning?

Selvfølgelig skal de få hjelp til det. Tvilen min ligger i hvor mye samfunnet skal støtte de økonomisk i forsøket på å bli foreldre.

Skrevet

Selvfølgelig skal de få hjelp til det. Tvilen min ligger i hvor mye samfunnet skal støtte de økonomisk i forsøket på å bli foreldre.

Nå har du gått over til et annet aspekt ved problemstillingen.

Det du sa først, var blant annet at et menneske med utovertiss og et menneske med innovertiss kan kreve å få hjelp til å skape et barn, mens to mennesker med samme type tiss ikke kan kreve det samme.

Minner om at i mange tilfeller brukes en ukjent manns sperm når et heteropar får hjelp til å skape et barn.

Hvor mye staten skal hjelpe hvert enkelt individ/i hver problemstilling er en annen sak.

Hvorfor får folk med alvorlig fremskreden lungekreft som skyldes røyking videre behandling - til tross for at de røyker, mens dopmisbrukere på metadon, som bruker få doser under behandlingen, mister behandlingstilbudet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...