Gå til innhold

smerter i "brystkassen" -hva feiler det meg?

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

i gårkveld fikk jeg plutselig kjempevondt midt på brystet,like over brystene. er fortsatt vondt (hadde håpet det ga seg til jeg våknet).. vondt å bevege seg/vri seg og å puste.. kjennes mersom om noen har slått meg kjempehardt på brystkassen (forslått), men jeg finner ikke noe merker og har heller ikke slått meg..

noen med erfaring/kunnskap som har hørt om noe lignende? klarer ikke søke meg frem til noe fornuftig på google heller..

på forhånd takk!

Gjest Grednes
Skrevet

Hei!

Aller først; jeg er ingen lege - og har således ingen kompetanse til å stille medisinske diagnoser over nettet. Mitt svar bør derfor tas med en stor klype salt.

Kan det dreie seg om pneumothorax? (punktert lungesekk).

Uansett hva dette måtte være - og ikke være; brystsmerter skal alltid tas på alvor, og syns jeg det er betimelig med en legesjekk.

God bedring!

lalala1365380457
Skrevet

Hei!

Aller først; jeg er ingen lege - og har således ingen kompetanse til å stille medisinske diagnoser over nettet. Mitt svar bør derfor tas med en stor klype salt.

Kan det dreie seg om pneumothorax? (punktert lungesekk).

Uansett hva dette måtte være - og ikke være; brystsmerter skal alltid tas på alvor, og syns jeg det er betimelig med en legesjekk.

God bedring!

takk.. ringte legen, hun sa så lenge det ikke var tungt å puste så var det ingen fare (selv om det var vondt å puste).. fikk ikke vite hva det kunne komme av da men.. =/

lalala1365380457
Skrevet

Brystmusklene som spiller deg et puss...

har tenkt på det..men rart isåfall, har vært støl i brystmusklene før, og det kjennes ikke helt sånn, er liksom bare midt på brystet.. får se an i morgen, kanskje det går over snartkk

Skrevet

har tenkt på det..men rart isåfall, har vært støl i brystmusklene før, og det kjennes ikke helt sånn, er liksom bare midt på brystet.. får se an i morgen, kanskje det går over snartkk

Hm, ja muskelsmerter er litt mer over på en side om det ikke er i festet, da kan det sikkert være mer midt på! Nåvel, de smertene bruker å gå over hvertfall, så du får bare se an...

Skrevet

Litt vanskelig å si, men det kan være muskulært at du har fått en strekk i deler av brystmuskelen. Vanskelig å si om det kan være hjertet pga at du ikke oppgir alder, slank/tynn, hjerteproblemer i familien etc. Svulster kan vel heller ikke helt utelukkes, selv om det er lite sannsynlig. Men en lege bør kontaktes hvis det ikke blir bedring for en sikker vurdering. For jeg er ingen lege

lalala1365380457
Skrevet

Hm, ja muskelsmerter er litt mer over på en side om det ikke er i festet, da kan det sikkert være mer midt på! Nåvel, de smertene bruker å gå over hvertfall, så du får bare se an...

takk..kanskje det er en strekk i festet ellernoe da..kan være jeg gjorde noe rart uten å få det med meg i går da jeg fant katten min påkjørt,begynte å hylgrine..eneste utenom det vanlige jeg kan kommepå igår..

lalala1365380457
Skrevet

Litt vanskelig å si, men det kan være muskulært at du har fått en strekk i deler av brystmuskelen. Vanskelig å si om det kan være hjertet pga at du ikke oppgir alder, slank/tynn, hjerteproblemer i familien etc. Svulster kan vel heller ikke helt utelukkes, selv om det er lite sannsynlig. Men en lege bør kontaktes hvis det ikke blir bedring for en sikker vurdering. For jeg er ingen lege

hm..takk. skal kontakte lege om det fortsetter lenge..for er ganske ubehagelig åikke kunne bevege seg så mye..

er slank, i tyveårene..eneste jeg kan kommepå er en onkel med hjerteproblemer..

Skrevet

takk..kanskje det er en strekk i festet ellernoe da..kan være jeg gjorde noe rart uten å få det med meg i går da jeg fant katten min påkjørt,begynte å hylgrine..eneste utenom det vanlige jeg kan kommepå igår..

hvordan går det med pus idag da?

Skrevet

Uffda, det var trasige greier.

Men kan være det har skjedd noe du ikke har fått med deg. At du har gjort noe eller spent musklene. Uansett, går det ikke over hører du med legen :)

Skrevet

Jeg har opplevd det to ganger, det viste seg at jeg hadde spist litt for mye brødmat.

Den første gangen trodde de det var hjerteinfarkt og den andre gangen pneumothorax. Men det var altså magen og i mitt tilfelle var det brødmat. Så tenk igjennom hva du har spist.

lalala1365380457
Skrevet

Jeg har opplevd det to ganger, det viste seg at jeg hadde spist litt for mye brødmat.

Den første gangen trodde de det var hjerteinfarkt og den andre gangen pneumothorax. Men det var altså magen og i mitt tilfelle var det brødmat. Så tenk igjennom hva du har spist.

hum..kanskje det kan være det da?! spiste masse pizza igår.. og spiser veldig lite brødmat ellers (har kuttet ned mye på karboh.)..

på hvilken måte fungerer det da? hva gjør at smerten oppstår?

lalala1365380457
Skrevet

hvordan går det med pus idag da?

jo takk, det går bedre tror jeg..han sjangler ikke mere og purrer når vi stryker ham.. blør fortsatt fra nesen da, og har ikke spist noe ennå..litt usikker på om han har fått i seg noe drikke.. men ser ut som han er på bedringens vei :)

lalala1365380457
Skrevet

Uffda, det var trasige greier.

Men kan være det har skjedd noe du ikke har fått med deg. At du har gjort noe eller spent musklene. Uansett, går det ikke over hører du med legen :)

takk,skal gjøre det :)

Skrevet

hum..kanskje det kan være det da?! spiste masse pizza igår.. og spiser veldig lite brødmat ellers (har kuttet ned mye på karboh.)..

på hvilken måte fungerer det da? hva gjør at smerten oppstår?

Jeg vet ikke, men det virker som om man spiser lite brød til vanlig og så spiser masse så tåler ikke magen det.

Jeg fikk det en gang jeg var innlagt på sykehuset og det var legen som sa det. Jeg spiser ikke mye brød til vanlig jeg heller så neste gang jeg er innlagt på sykehuset så orker ikke jeg å spise tre brødmåltider i mange dager.

lalala1365380457
Skrevet

Jeg vet ikke, men det virker som om man spiser lite brød til vanlig og så spiser masse så tåler ikke magen det.

Jeg fikk det en gang jeg var innlagt på sykehuset og det var legen som sa det. Jeg spiser ikke mye brød til vanlig jeg heller så neste gang jeg er innlagt på sykehuset så orker ikke jeg å spise tre brødmåltider i mange dager.

hum..da kan det kanskje være noe sånt da..da har jeg iallefall en sammenheng jeg kan vurdere om jeg får det igjen senere =) tusen takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...