Gå til innhold

smerter i "brystkassen" -hva feiler det meg?

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

i gårkveld fikk jeg plutselig kjempevondt midt på brystet,like over brystene. er fortsatt vondt (hadde håpet det ga seg til jeg våknet).. vondt å bevege seg/vri seg og å puste.. kjennes mersom om noen har slått meg kjempehardt på brystkassen (forslått), men jeg finner ikke noe merker og har heller ikke slått meg..

noen med erfaring/kunnskap som har hørt om noe lignende? klarer ikke søke meg frem til noe fornuftig på google heller..

på forhånd takk!

Gjest Grednes
Skrevet

Hei!

Aller først; jeg er ingen lege - og har således ingen kompetanse til å stille medisinske diagnoser over nettet. Mitt svar bør derfor tas med en stor klype salt.

Kan det dreie seg om pneumothorax? (punktert lungesekk).

Uansett hva dette måtte være - og ikke være; brystsmerter skal alltid tas på alvor, og syns jeg det er betimelig med en legesjekk.

God bedring!

lalala1365380457
Skrevet

Hei!

Aller først; jeg er ingen lege - og har således ingen kompetanse til å stille medisinske diagnoser over nettet. Mitt svar bør derfor tas med en stor klype salt.

Kan det dreie seg om pneumothorax? (punktert lungesekk).

Uansett hva dette måtte være - og ikke være; brystsmerter skal alltid tas på alvor, og syns jeg det er betimelig med en legesjekk.

God bedring!

takk.. ringte legen, hun sa så lenge det ikke var tungt å puste så var det ingen fare (selv om det var vondt å puste).. fikk ikke vite hva det kunne komme av da men.. =/

lalala1365380457
Skrevet

Brystmusklene som spiller deg et puss...

har tenkt på det..men rart isåfall, har vært støl i brystmusklene før, og det kjennes ikke helt sånn, er liksom bare midt på brystet.. får se an i morgen, kanskje det går over snartkk

Skrevet

har tenkt på det..men rart isåfall, har vært støl i brystmusklene før, og det kjennes ikke helt sånn, er liksom bare midt på brystet.. får se an i morgen, kanskje det går over snartkk