Gå til innhold

Hjelpe meg, her leter de etter "synder"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ojojoj...

"Nu i efterhand tycker Maria det hela känns olustigt.

- Jag gick i skolan och de skulle tjäna så mycket pengar som möjligt genom att utnyttja mig som var ung. Det var ungefär "här har du 150 kronor så du kan passa mina barn när jag ska ut på uppdrag".

Ho kunne glidd rett inn i Salem. Heksene er laus i Sverige, det er heilt klart.

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

20

• morsan

13

• snø

12

• Goliath

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du har sikkert sjælt epler og sånt på epleslang du også. :)

Det skal jeg fortelle deg:;

Jeg ville så gjerne dra i Svømmehallen . det kostet 3,- og da stjelte jeg faktisk noen svæææære epler i en hage for å selge. Jeg var nok 7 år.Mora mi var ute og lette etter meg og fikk se meg i aksjon i hagen - hun ble fly forbanna -og leide meg og de stjelte eplene opp på trappa til de som eide hagen og tvang med til å ringe på for å fortelle hva jeg hadde gjort. Hun skammet seg over å ha tyvaktig datter!

Heldigvis var de ikke hjemme....men jeg måtte legge eplene igjen på gelenderet på trappa.

Det var min tyvekarriere - det lærte jeg av!

*skjelver ennå* hehe

Skrevet

Tyveri eller underslag! ;-)

Man tar private kopier på jobb, bruker jobbtelefon til private samtaler, bruker jobbtida til private sysler, tar med seg en jobbpenn i veska, osv

Ikke gni elendigheta inn da!

Skrevet

Den er faktisk ganske så fin å bruke om man er i tvil noen ganger...:-)

Jeg la den ved som innspill til neste års salgsmøte :) Vi kjenner jo alle noen som vi kjøper tjenester av etc. Min beste venninne er fast leverandør hos oss - og jeg har alltid med meg en til når jeg skal vurdere tilbudet da.

Skrevet

Ojojoj...

"Nu i efterhand tycker Maria det hela känns olustigt.

- Jag gick i skolan och de skulle tjäna så mycket pengar som möjligt genom att utnyttja mig som var ung. Det var ungefär "här har du 150 kronor så du kan passa mina barn när jag ska ut på uppdrag".

Ho kunne glidd rett inn i Salem. Heksene er laus i Sverige, det er heilt klart.

Ja, det der var ekkelt.

Skrevet

Ikke gni elendigheta inn da!

;-) Men trøsten er at dette gjelder ALLE! Skulle gjerne likt å sett en person som med hånden på hjertet kan si at h*n aldri har forbrutt seg mot det nevnt i forrige innlegg! ;-)

Skrevet

Jeg ville så gjerne dra i Svømmehallen . det kostet 3,- og da stjelte jeg faktisk noen svæææære epler i en hage for å selge. Jeg var nok 7 år.Mora mi var ute og lette etter meg og fikk se meg i aksjon i hagen - hun ble fly forbanna -og leide meg og de stjelte eplene opp på trappa til de som eide hagen og tvang med til å ringe på for å fortelle hva jeg hadde gjort. Hun skammet seg over å ha tyvaktig datter!

Heldigvis var de ikke hjemme....men jeg måtte legge eplene igjen på gelenderet på trappa.

*skjelver ennå* hehe

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har vært på epleslang! ;-)

Skrevet

Jeg la den ved som innspill til neste års salgsmøte :) Vi kjenner jo alle noen som vi kjøper tjenester av etc. Min beste venninne er fast leverandør hos oss - og jeg har alltid med meg en til når jeg skal vurdere tilbudet da.

Her er vi veldig bevisst på både det offentlige regelverket, og vilken policy vi skal ha på ulike områder av dette.

Om vi skal kjøpe noe her og den "vanlige" saksbehandler har nære bekjente innenfor fagområdet - så blir h*n straks erstattet med andre.

Når det gjelder ulike tilbud om deltakelse på møter/sammenkomster som inneholder sterke sosiale innslag, så er vi også meget restriktive der - og krever uansett å få betale for det som er den reelle kostnaden ved det.

Slik sett kan vi vurdere den faglige nytteverdien mot hva "evenementet" faktisk koster - og ta en avgjørelse basert på det.

Skrevet

Det er nå engang slik at vi stiller enda strengere krav til de som styrer landet, når det gjelder å forholde seg til lov og rett. At de er like mye kjeltringer som andre, er så.

".........................................."

Skrevet

Jeg har også blitt utnyttet slik som denne svenske jenta. Grusomt altså.... :-)

Skrevet

*skjelver ennå* hehe

Hadde det vært meg, hadde mamma antakelig stått vakt så jeg ikke skulle blitt tatt på fersken... :-)

Gjest Ikke stjært!!!!!
Skrevet

*skjelver ennå* hehe

Å stjele- stjeler-stjal -har stjålet.

Puh, det var godt å få det ut. Det skjærer i øynene å lese innleggene deres. En synd til på listen til flere her: (Kan ikke rettskriving)

Skrevet

Dette er typisk "svensk"...

Men at de ikke har betalt TV-lisensen forstår jeg at det blir reagert på, og også andre økonomiske "grep" noen av dem har foretatt for å slippe unna skatt.

Det er tross alt lovpålagte (av dem selv) offentlige skatter og avgifter de bevisst har undratt seg.

Og da bør det selvfølgelig reageres - selv om bruk av svart arbeidskraft for barnepass er noe man burde kunne se igjennom fingrene på...

Enig i at det kanskje ikke er så smart å la være og betale lisens i årevis, om man drømmer om en politisk karriere. Og man bør nok holde seg unna svart dagmamma også. Men her snakker vi om _trillepike_. Jenta hadde neppe kommet over noen skattegrense uansett.

Men svensker er jo så usannsynlig korrekte også da... Og opptatt av sikkerhet. Minstemann her i huset går under navnet "swedish boy" for tiden, for han insisterer på å gå med hjelm inne. Og svenskene hadde jo en diskusjon om innehjelm for småttiser som skulle lære og gå...

Jeg er helt enig i at man bør holde sin sti ren(est mulig), og særlig om man har politiske ambisjoner. Men det får da virkelig være måte på! Begynte seriøst å lure på om de feirer første april i oktober i Sverie, for makan til oppkonstruert problem!

Skrevet

Det er nå engang slik at vi stiller enda strengere krav til de som styrer landet, når det gjelder å forholde seg til lov og rett. At de er like mye kjeltringer som andre, er så.

".........................................."

Jeg er helt enig i at man bør holde sin sti ren om man har ambisjoner om politisk karriere, men her snakker vi om fenomenet "trillepike", ei skolejente som har passet ungene to ganger i uka, til sammen fem timer. Og til og med fått godt betalt for det! Annen hver tenåring i Norge har vel gjort det samme en eller annen gang, og vært glad for de ekstra kronene. Som summert opp neppe kommer opp i en skattbar sum en gang.

Det er temmelig få som er politikeremner, om det der kvalifiserer til kritikk!

Skrevet

Jeg synes hun kulturministeren som ikke var klar over at idrett går under kultur, og som ikke hadde betalt tv-lisens på 16 år, selv om hun jobbet direkte med lisensen, var litt artig, jeg. :)

Svenskene er søte.

Seriøst? Hehe, den var god! Enig i at det er noe å skrive i avisene om, den dama hadde neppe planlagt sin politiske karriere særlig godt ;o)

Jeg har som sagt ikke lest alt som er skrevet, ramlet bare tilfeldigvis over innlegget om den stakkars, utnytta barnepiken. Trodde det var snakk om svart dagmamma eller noe, og måtte le meg rett i hel da jeg så det var snakk om en 16 år gammel trillepike som hadde passet unger fem timer i uka. Og som følte seg utnyttet. Hallo! 5o kr er kanonbra betaling for en passepike!

Skrevet

Helt enig - og nå syns hun at hun er utnyttet. Huff -. jeg betalte 20,- kroner til datteren min og 20,- til hennes venninne for å selge noen bokser med kaker for klassetur til storesøstra i går - *griner* da kan jeg jo ikke bli finansminister!!!

Nei det er bare å legge den politiske karrieren på hylla, du blir ikke minister med det på rullebladet, flisa! ;o)

Skrevet

Jeg er helt enig i at man bør holde sin sti ren om man har ambisjoner om politisk karriere, men her snakker vi om fenomenet "trillepike", ei skolejente som har passet ungene to ganger i uka, til sammen fem timer. Og til og med fått godt betalt for det! Annen hver tenåring i Norge har vel gjort det samme en eller annen gang, og vært glad for de ekstra kronene. Som summert opp neppe kommer opp i en skattbar sum en gang.

Men er det ordinær "trillepikevirksomhet" å ha eneansvaret for å hente barnet hos dagmamma, dra hjem til familien, passe barnet alene, lage middag og rydde opp etterpå?

Mine "trillepiker" var sånn som kom uten faste avtaler og trillet i kanskje 45 minutter dann og vann, og jeg var hele tiden hjemme og tilgjengelig.

Hvor går grensen mellom en "trillepike" som det er OK å betale håndpenger til, og en (deltids) dagmamma/au pair som har faste plikter hver uke av et slikt omfang?

Jeg skulle tro at grensen neppe gikk ved jentas alder.

Skrevet

Nå tror jeg ikke at det hadde vært nok til å felle henne.

Men hun hadde en del andre "svin på skogen" også - og det var summen av dette som viste "slett moral", og som var årsaken til at hun måtte trekke seg.

Skrevet

Enig i at det kanskje ikke er så smart å la være og betale lisens i årevis, om man drømmer om en politisk karriere. Og man bør nok holde seg unna svart dagmamma også. Men her snakker vi om _trillepike_. Jenta hadde neppe kommet over noen skattegrense uansett.

Men svensker er jo så usannsynlig korrekte også da... Og opptatt av sikkerhet. Minstemann her i huset går under navnet "swedish boy" for tiden, for han insisterer på å gå med hjelm inne. Og svenskene hadde jo en diskusjon om innehjelm for småttiser som skulle lære og gå...

Jeg er helt enig i at man bør holde sin sti ren(est mulig), og særlig om man har politiske ambisjoner. Men det får da virkelig være måte på! Begynte seriøst å lure på om de feirer første april i oktober i Sverie, for makan til oppkonstruert problem!

Hadde det bare vært "trillepiken" som var problemet, så tror jeg ikke svenskene ville gjort så mye ut av det.

Media har det med å fokusere på bagateller fra tid til annen, men det var andre og noe mer "alvorligere" saker som medførte at hun måtte gå av.

Skrevet

Nå tror jeg ikke at det hadde vært nok til å felle henne.

Men hun hadde en del andre "svin på skogen" også - og det var summen av dette som viste "slett moral", og som var årsaken til at hun måtte trekke seg.

Dette var ikke en som har blitt felt, men enda en de har begynt å grave dritt om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...