Gjest vil bli sprek Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg er veldig utrent, men vil nå gjerne gjøre noe med det. Problemet er at det gjør så fryktelig vondt. Jeg får melkesyre-smerter av å bare gå opp ei trapp. Det skal altså ingenting til før jeg får vondt. Hva gjør man med sånnt? Skal man trosse smertene å stå på videre, eller hva er lurt å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest staedtler Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Vet ikke hva du mener med "vondt"? Laktatopphopning gjør deg stiv, men det gjør ikke vondt. Så "melkesyresmerter" finnes ikke. Har du virkelig smerte, er det noe annet. Om det gjør direkte vondt, bør du undersøke dette nærmere, du skal ikke få smerter av å gå opp trapper. Om det derimot er slik at muskulaturen stivner, bør du rett og slett gå roligere for å hindre det i å skje. Laktatopphopning er ikke farlig, slik en later til å tro, det er en helt naturlig måte for kroppen å omsette energi på. Problemet er bare at det merkes så godt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil bli sprek Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Vet ikke hva du mener med "vondt"? Laktatopphopning gjør deg stiv, men det gjør ikke vondt. Så "melkesyresmerter" finnes ikke. Har du virkelig smerte, er det noe annet. Om det gjør direkte vondt, bør du undersøke dette nærmere, du skal ikke få smerter av å gå opp trapper. Om det derimot er slik at muskulaturen stivner, bør du rett og slett gå roligere for å hindre det i å skje. Laktatopphopning er ikke farlig, slik en later til å tro, det er en helt naturlig måte for kroppen å omsette energi på. Problemet er bare at det merkes så godt. :-) hmm... merkelig. Det gjør virkelig vondt når jeg belaster musklene, jeg trodde det var pga melkesyre, men nå vet jeg ikke hva det kan komme av. Merker det spesielt i beina. Tok det opp med legen en gang at jeg fikk så vondt i beina når jeg gikk mye, men følte ikke at jeg ble tatt alvorlig, og han mente bare at jeg skulle få meg bedre sko. Men det er de samme smertene jeg får andre steder på kroppen også, så det har ikke noe med skoene å gjøre. Jeg får rett og slett smerter i muskelaturen når jeg belaster den. Smertene gir seg fort, når jeg tar en pause, og kommer kjapt tilbake når jeg begynner å trene igjen. Her en dag jeg trente vekter, tenkte jeg med meg selv: -dette her er ikke noe gøy, det gjør bare vondt. Men jeg vil så gjerne komme i bedre form! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest staedtler Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 hmm... merkelig. Det gjør virkelig vondt når jeg belaster musklene, jeg trodde det var pga melkesyre, men nå vet jeg ikke hva det kan komme av. Merker det spesielt i beina. Tok det opp med legen en gang at jeg fikk så vondt i beina når jeg gikk mye, men følte ikke at jeg ble tatt alvorlig, og han mente bare at jeg skulle få meg bedre sko. Men det er de samme smertene jeg får andre steder på kroppen også, så det har ikke noe med skoene å gjøre. Jeg får rett og slett smerter i muskelaturen når jeg belaster den. Smertene gir seg fort, når jeg tar en pause, og kommer kjapt tilbake når jeg begynner å trene igjen. Her en dag jeg trente vekter, tenkte jeg med meg selv: -dette her er ikke noe gøy, det gjør bare vondt. Men jeg vil så gjerne komme i bedre form! Dette har ingenting med melkesyre å gjøre. Du bør ta deg en tur til en spesialist, og da ikke en allmennmedisiner. Det finnes sjølsagt unntak, men de er som regel ikke de rette å gå til å situasjoner som denne. Jeg vil foreslå enten en spesialist i idrettsmedisin, en manuell terapeut (heller det enn vanlig fysioterapeut i dette tilfellet) eller en naprapat. En som legger vekt på både ledd OG muskler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil bli sprek Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Dette har ingenting med melkesyre å gjøre. Du bør ta deg en tur til en spesialist, og da ikke en allmennmedisiner. Det finnes sjølsagt unntak, men de er som regel ikke de rette å gå til å situasjoner som denne. Jeg vil foreslå enten en spesialist i idrettsmedisin, en manuell terapeut (heller det enn vanlig fysioterapeut i dette tilfellet) eller en naprapat. En som legger vekt på både ledd OG muskler. Takk for svar :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.