Gå til innhold

Vannstrømmer under huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått beskjed om at vi antagelig har flere vannstrømmer under huset. Dette er visstnok målbart, og kan gi helseplager. Jeg har aldri hørt om dette før. Er det noen som vet om noe sted på nettet der man kan finne info om dette? Og hvem kontakter man for å få målt dette?

Gjest vannåra
Skrevet

Det det det samme som vi kaller for vannårer tro ?

Min bestemor gikk med kvisten (en kvist som ser ut som en Y, der den slo ned kunne du banne på at det var vann, mange hytteeiere som brukte henne når de skulle grave etter vann til hytta :) )

Da minsten vår var nyfødt var hun i begynnelsen veldig urolig, bestemor gikk med kvisten inne på rommet hennes, kvisten slo ut som bare det ved senga til bebisen vår, vi flyttet senga, og tro det eller ei, babyen vår ble mye roligere, sov lenger :).

Jeg har stor tro på dette.

Mamma har leddgikt, i stua demmes har de mye vannårer, hun merker de godt, rundt omkring på gulvet (gjemt under seksjoner, tv-benker, sengene demmes o.l.) ligger det flasker som hun har fylt vann på, dette skal hjelpe til med "strålingene" vannårene gir.

Skrevet

Det er bare tull.

Noen vil tjene raske penger på deg.

Skrevet

Det er bare tull.

Noen vil tjene raske penger på deg.

Neida, vedkommende har ikke noe med penger å gjøre.

Gjest bor i 3.etasje
Skrevet

Det det det samme som vi kaller for vannårer tro ?

Min bestemor gikk med kvisten (en kvist som ser ut som en Y, der den slo ned kunne du banne på at det var vann, mange hytteeiere som brukte henne når de skulle grave etter vann til hytta :) )

Da minsten vår var nyfødt var hun i begynnelsen veldig urolig, bestemor gikk med kvisten inne på rommet hennes, kvisten slo ut som bare det ved senga til bebisen vår, vi flyttet senga, og tro det eller ei, babyen vår ble mye roligere, sov lenger :).

Jeg har stor tro på dette.

Mamma har leddgikt, i stua demmes har de mye vannårer, hun merker de godt, rundt omkring på gulvet (gjemt under seksjoner, tv-benker, sengene demmes o.l.) ligger det flasker som hun har fylt vann på, dette skal hjelpe til med "strålingene" vannårene gir.

Men er dette problemet kun noe som gjelder hvis man bor i 1. etasje?

Gjest vannåra
Skrevet

Men er dette problemet kun noe som gjelder hvis man bor i 1. etasje?

Nei det er det ikke.

Er det vannårer under huset, merkes strålingene i mange etasjer.

Gjest moralsiten
Skrevet

Dette er bare tull. Alle har vann under huset sitt, siden det er vann i grunnen/jorda over alt.

Skrevet

Nei det er det ikke.

Er det vannårer under huset, merkes strålingene i mange etasjer.

Er dette noe sånn hokus pokus greier, eller er dette sånn vitenskapelig?

Stråling fra vannåre? høres jo helt snodig ut...

Gjest vannåra
Skrevet

Er dette noe sånn hokus pokus greier, eller er dette sånn vitenskapelig?

Stråling fra vannåre? høres jo helt snodig ut...

Nei, dette er ikke noe hokus pokus.

Skrevet

Nei, dette er ikke noe hokus pokus.

Så hvordan forklares dette vitenskapelig da?

Skrevet

Dette er bare tull. Alle har vann under huset sitt, siden det er vann i grunnen/jorda over alt.

Om du leser litt om det, feks på linken som Shira12 la ved, står det at "vannårer" er folkemunne for jordstråling. Tror ikke du skal avfeie det så fort.

Har ingen erfaring med dette personlig men har både slektninger og venner som har hatt problemer med søvn og smerter. De har blitt betydelig bedre ved å lokalisere strålingene og flytte senga.

Skrevet

Leste på linken bla. Shira12 la ved, her stod det at "vannårer" er et begrep som har blitt til på folkemunne. Det betyr (visstnok) jordstråling. Jeg har ikke mye peiling på dette, men kan jo si litt om det jeg har hørt/sett;

En veninne av meg hadde en metalltråd som lå langs listene på rommet for å "nøytralisere" strålingen. Hun sov betraktelig mye bedre etterpå.

Tanten min har hatt mye smerter i kroppen og urolig søvn. Hun fikk en mann til å komme og lokalisere "årene" (ved hjelp av en "ønskekvist" eller lign. og han gav råd om at de skulle grave ned en stålstreng rundt huset.

Hun ble mye bedre etter strengen ble gravd ned (kanskje av troen? hehe). Men så ble hun brått mye værre igjen. Det viste seg at hunden deres hadde gravd opp en del av strengen! Etter den kom ned i jorden igjen, gikk smertene gradvis over...

Vet ikke hva jeg skal tro, men utelukker ikke at det kan være noe i dette. :)

Gjest moralsiten
Skrevet

Så hvordan forklares dette vitenskapelig da?

Det forklares ikke vitenskapelig. Det er tøv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...