Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som gjør at noen er så dominerande og stygge verbalt på jobben?? Hørte nettopp om en venninne som sa opp etter to mnd. Kjenner flere og som har det sånn på jobben . En plass var det en ung mann son var sjef som ikke hadde erfaring med sånt, som bare lot det fortsette til vedkommande sa opp.

Gjest Persille
Skrevet

Det er en effektiv måte å bli kvitt folk på da, dessverre.

Skrevet

Det er en effektiv måte å bli kvitt folk på da, dessverre.

Det er klart. Men i dei fleste tilfeller eg vet om er det personer som sjefen ønsker og ha der. Svarer du igjen til slike uforskamma folk, blir det bare verre.

Skrevet

Det er klart. Men i dei fleste tilfeller eg vet om er det personer som sjefen ønsker og ha der. Svarer du igjen til slike uforskamma folk, blir det bare verre.

det er et utslag av dårlig kultur i bedriften, dette er et ledelsesansvar og noe det må jobbes aktivt og planmessig med fra ledelsens side for å bli kvitt. Det e ri tillegg ansvaret til hver enkelt medarbeider å vise tydelig at de ikke ønkser en slik tone, og at mobbing og ufin behandling ikke tolereres

Gjest Persille
Skrevet

Men helt konkret - hva mener du man skal gjøre?

Det er jo ikke oppsigelsesgrunn å være frekk, så om de gjør jobben sin er det ikke så veldig mye man kan gjøre om de ikke bidrar selv...

Skrevet

Det er jo ikke oppsigelsesgrunn å være frekk, så om de gjør jobben sin er det ikke så veldig mye man kan gjøre om de ikke bidrar selv...

Jeg ville forventet at sjefen tok aktivt tak i problemet, konfronterte mobberen og gjorde det klart at det er uakseptabelt med en negativ og frekk omgangstone i bedriften. Ikke at sjefen bare ignorerte problemet og håpet at det skulle gå bort av seg selv.

Skrevet

Sjefen bør gi klar beskjed at visst det ikke stopper bør den som er frekk få en advarsel om omplassering i bedriften iførste omgang. Det er jo ikke alle som tørr og ver like frekk tilbake.

Gjest Persille
Skrevet

Sjefen bør gi klar beskjed at visst det ikke stopper bør den som er frekk få en advarsel om omplassering i bedriften iførste omgang. Det er jo ikke alle som tørr og ver like frekk tilbake.

Men man blir ikke kvitt problemet med det? Da flytter man det bare...

Gjest Persille
Skrevet

Jeg ville forventet at sjefen tok aktivt tak i problemet, konfronterte mobberen og gjorde det klart at det er uakseptabelt med en negativ og frekk omgangstone i bedriften. Ikke at sjefen bare ignorerte problemet og håpet at det skulle gå bort av seg selv.

Ja, det er jeg enig i.

Men, det er to sider av saken:

Den ene er frekke, slitsomme, slemme, onde mennesker - som går inn for å plage andre.

Den andre er mennesker som ikke tåler noen verdens ting før de beskylder andre for sjikane, mobbing og trakassering.

De aller fleste av oss kjenner mennesker i begge kategorier, heldigvis ikke så mange, men de aller fleste vi kjenner - befinner seg i midten et sted.

Som leder er det ikke så veldig lett å vite om man er i den ene eller den andre enden av skalaen - det er ikke så lett å vite om noen faktisk er slemme, eller om noen ikke tåler noen ting. Da må ting være VELDIG opp i dagen - og det er de sjelden.

Så derfor; hva mener du at man konkret skal gjøre for å ta tak i et sånt problem?

Skrevet

Hos oss er det delvis miljøet som gjør at vi trives og blir værende i bedriften (til vi blir båret ut...).

Skrevet

Ja, det er jeg enig i.

Men, det er to sider av saken:

Den ene er frekke, slitsomme, slemme, onde mennesker - som går inn for å plage andre.

Den andre er mennesker som ikke tåler noen verdens ting før de beskylder andre for sjikane, mobbing og trakassering.

De aller fleste av oss kjenner mennesker i begge kategorier, heldigvis ikke så mange, men de aller fleste vi kjenner - befinner seg i midten et sted.

Som leder er det ikke så veldig lett å vite om man er i den ene eller den andre enden av skalaen - det er ikke så lett å vite om noen faktisk er slemme, eller om noen ikke tåler noen ting. Da må ting være VELDIG opp i dagen - og det er de sjelden.

Så derfor; hva mener du at man konkret skal gjøre for å ta tak i et sånt problem?

Av egen erfaring. Der det er en god og klar sjef, er det godt arb.miljø. Flere medarb.samtaler. Gi klar beskjed til folk som ødelegger miljøet at dette tolereres ikke på vår arb.sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...