Gå til innhold

Gode oppbevaringsløsninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor for tiden i Danmark og fåtallet av danske husbyggere/arkitekter/boliginrettere har forstått hvor praktisk det er med bod. Vi flytter sannsynligvis snart, men jeg har ikke håp om å finne sted med bod da det er veldig unormalt, især i leiligheter.

Jeg trenger tips til noen gode oppbevaringsløsninger. Er det flere som lider uten bod og har funnet en god løsning? Jeg trenger plass til ørten ting jeg ikke bruker i hverdagen, som permer, gamle skolebøker, støvsuger, strykebrett, tørkestativ, julepynt, nips jeg vil stue vekk for en stund, stoler vi bare trenger når vi har gjester, feil-årstid-klær, etc. Jeg blir i dårlig humør av rot, og rot blir det når alt må stå fremme.

:-)

Fortsetter under...

Gjest girl with no name
Skrevet

Hvis du har et rom som er større enn du egentlig trenger, så sett opp en slik garderobeskyvedør tvers over rommet, så langt ut fra veggen som du kan avse. Der inne kan du plassere støvsuger og ekstra stoler og forskjellig annet. Du kan jo sette inn bokhylle på hjul til permene, og kommode eller annet til småplukk. På den måten er du ikke bundet opp av fast innredning etter som behovene endrer seg. Kraftige kroker på veggen kan du bruke til sesongtøyet.

Skal du bare bo der en kort stund, så kan et forheng gjøre nytten. Bruk en slik gardinstang som du kan spenne fast mellom veggene, så trenger du ikke lage skruehull.

Skrevet

Hva med sånne store plastbokser med lokk som du kan stable oppå hverandre.

kanskje har du plass oppå et skap, jeg har åtte sånne bokser oppå et skap. To i høyden og fire i bredden eller de kan evt stå oppå hverandre inntil en vegg feks på soverommet.

Eller så følger det vel ikke med loft i disse leilighetene?

Skrevet

Hvis du har et rom som er større enn du egentlig trenger, så sett opp en slik garderobeskyvedør tvers over rommet, så langt ut fra veggen som du kan avse. Der inne kan du plassere støvsuger og ekstra stoler og forskjellig annet. Du kan jo sette inn bokhylle på hjul til permene, og kommode eller annet til småplukk. På den måten er du ikke bundet opp av fast innredning etter som behovene endrer seg. Kraftige kroker på veggen kan du bruke til sesongtøyet.

Skal du bare bo der en kort stund, så kan et forheng gjøre nytten. Bruk en slik gardinstang som du kan spenne fast mellom veggene, så trenger du ikke lage skruehull.

Takk for tips! Det skal jeg tenke på hvis jeg flytter et sted med "for store" rom. Jeg har en nevenyttig svigerfar som sikkert gjerne vil bygge skyvedør.

Skrevet

Hva med sånne store plastbokser med lokk som du kan stable oppå hverandre.

kanskje har du plass oppå et skap, jeg har åtte sånne bokser oppå et skap. To i høyden og fire i bredden eller de kan evt stå oppå hverandre inntil en vegg feks på soverommet.

Eller så følger det vel ikke med loft i disse leilighetene?

Loft er også en sjeldenhet. Det var det der vi bodde før, men det var forbudt å bruke det.

Jeg har sånne bokser under senga, men det ser ikke pent ut. I skapet er det ikke plass. Dessuten har jeg en del større ting som krever plass. Men takk for tips! :-)

Skrevet

Loft er også en sjeldenhet. Det var det der vi bodde før, men det var forbudt å bruke det.

Jeg har sånne bokser under senga, men det ser ikke pent ut. I skapet er det ikke plass. Dessuten har jeg en del større ting som krever plass. Men takk for tips! :-)

Støvsugeren har jeg satt inn i et lavt skap på badet sammen med slangen (de stive rørene står opp mot veggen i hjørnet av badet sammen med langkosten).

Ellers er det lurt å skape mest mulige oppbevaringsplasser: Kjøp sittebenker med oppbevaring under. Bruk sengskuffer. Spikre opp brede hyller høyt oppe i alle rom, fra vegg til vegg, sett pene kasser der med ting oppi.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...