Gå til innhold

opphengt i manus

Gjest på foreldremøter

Anbefalte innlegg

Gjest på foreldremøter
Skrevet

Når jeg holder foreldremøte i barnehagen går det greit å prate fritt om praktiske ting, men når det kommer til temaer, sosialkometanse og slike pedagogiske opplegg blir jeg veldig bundet til notatene.

Blir liksom engstelig for at det ikke skal bli ordrett slik som jeg har tenkt å si det og bruker derfor å lese det opp fra notatene.

Er det veldig dumt eller hvordan gjør dere andre det

Skrevet

Styrer og ped.ledere hos oss bruker også notater, men er åpne for innspill.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Tenk at dette klarer du!

Og så jobber du deg igjennom manus mange ganger hjemme. Deretter snakker du hjemme- uten manus. Du kan sjekke notatene der det trenges.

Før møtet så trener du inn de første 2-3 min av det du skal si. På møtet- si det du har øvd på, og etter de 2-3 minuttene er du varm i trøya. Da kan du snakke videre løst- uten manus- fra det du har øvd så godt på (ha notatene i bakhånd- så du ikke trenger være redd for hjerneteppe)

Det går fint. Foreldre har ikke tenkt å slakte deg.

Jeg har tillitt til personalet Om noen bruker notater er det selvsagt greit- for ikke alle liker forelese.

Men jeg tror ikke du bør LESE manus... for hvordan skal jeg da- som foreldre- tro at du kan det du sier?

Skrevet

Det kan jo være at du ikke er 100 % trygg på faget? Er du det så kan man snakke friere.

Jeg merker det selv i større forsamlinger. Er jeg trygg på det jeg skal snakke om så snakker jeg mye friere. Men er jeg litt usikker blir jeg mer avhengig av å ha papirer å støtte meg til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...