Gå til innhold

Hva har du over kjøkkenbenken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hvitt kjøkken med mørk brun treplate. Mellom benken og overskapet er det malt hvitt. Har lyst på litt farge..

Hva bør jeg ha over benken?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Vi har fliser som står til fargen på veggene og kjøkkeninnredningen.

Gjest Persille
Skrevet

Fliser.

Enten kan du gå for mosaikk med mye liv i en farge som går til resten, eller ensfargede fliser i en farge du synes passer.

Jeg har hviteskap, bøk-benk og mørkegrå fliser med hvite fuger.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har samme farge som i stua, siden vi har åpen kjøkkenløsning. Og så har jeg glassplater over vasken, og over komfyren, slik at det er enkelt og vaske.

Hos deg tror jeg at fliser ville blitt fint, noen med en passendes farge, mosaikkfliser er stilig. Masse og velge mellom.

Skrevet

Jeg har samme farge som i stua, siden vi har åpen kjøkkenløsning. Og så har jeg glassplater over vasken, og over komfyren, slik at det er enkelt og vaske.

Hos deg tror jeg at fliser ville blitt fint, noen med en passendes farge, mosaikkfliser er stilig. Masse og velge mellom.

Hvordan er de glassplatene å holde rene? Jeg har også tenkt på sånne, men er redd for at det blir en poleringsjobb slik som stål er... Jeg har nå en avtrekksvifte i stål med et jevnt fettlag slik at det ikke vises så godt....

Skrevet

Har noen stygge hvite fliser med mønster innimellom. Lurer på om vi skal bytte til mosaikk muligens

Gjest Shira12
Skrevet

Hvordan er de glassplatene å holde rene? Jeg har også tenkt på sånne, men er redd for at det blir en poleringsjobb slik som stål er... Jeg har nå en avtrekksvifte i stål med et jevnt fettlag slik at det ikke vises så godt....

En fuktig microklut gjør det skinnendes rent. Det har aldri vært så enkelt og vaske før!

Det er helt genialt, man ser fint fargen på veggen igjennom, og trenger ikke være redd for søl.

Skrevet

Kan ikke ha fliser fordi jeg har hev og senkanordning både på bade og kjøkkenet *sur*

Gjest Shira12
Skrevet

Kan ikke ha fliser fordi jeg har hev og senkanordning både på bade og kjøkkenet *sur*

Ja da blir det litt vanskelig.

Men kan det males med noe som tåler og bli vasket? Altså noe som du kan gnikke om det kommer søl? Og tåler mer vann?

Helt grønn jeg, er sambo som kan alt slikt her, jeg bare peker på fargene jeg (han tør ikke det mer etter det tapetkjøpet ;o) )

Skrevet

Ja da blir det litt vanskelig.

Men kan det males med noe som tåler og bli vasket? Altså noe som du kan gnikke om det kommer søl? Og tåler mer vann?

Helt grønn jeg, er sambo som kan alt slikt her, jeg bare peker på fargene jeg (han tør ikke det mer etter det tapetkjøpet ;o) )

Det er malt i samme farge som resten av kjøkkenet og det er pent. Bare jeg som er misfornøyd med alt akkurat nå.

Gjest Shira12
Skrevet

Det er malt i samme farge som resten av kjøkkenet og det er pent. Bare jeg som er misfornøyd med alt akkurat nå.

Det hjelper og klage, så klag i vei du :o)

Men du kan jo live opp med en blomst eller noe på kjøkken, eller kjøpe en svær salatbolle i stål som jeg gjorde på lørdag. Dagen ble så mye bedre, lommeboka furta, men humøret syns det var stor stas ;o)

Skrevet

Det hjelper og klage, så klag i vei du :o)

Men du kan jo live opp med en blomst eller noe på kjøkken, eller kjøpe en svær salatbolle i stål som jeg gjorde på lørdag. Dagen ble så mye bedre, lommeboka furta, men humøret syns det var stor stas ;o)

Jeg har masse krydderurter bl.a en rød basillikum som er så stor som en busk. Jeg har aldri sett en så stor en noen gang før, kjøpte en liten potte i våres og den vokser og vokser :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har masse krydderurter bl.a en rød basillikum som er så stor som en busk. Jeg har aldri sett en så stor en noen gang før, kjøpte en liten potte i våres og den vokser og vokser :o)

Rød har jeg aldri sett.

Skikkelig fargeklatt på kjøkkenet det da. Jeg har tenkt på og kjøpe krydderurter, men har jeg kommet så langt da, eh nei ;o)

Skrevet

Rød har jeg aldri sett.

Skikkelig fargeklatt på kjøkkenet det da. Jeg har tenkt på og kjøpe krydderurter, men har jeg kommet så langt da, eh nei ;o)

Det hadde ikke jeg heller faktisk så jeg kastet meg over den da jeg fant den.

Hihi, jeg liker ikke basillikum engang, men det gjør derimot kaninen på verandaen. Den får ikke så mye da men noen blader i ny og ne.

Det som derimot er godt er peppermynte, deilig med ferske blader i grønn te.

Gjest Shira12
Skrevet

Det hadde ikke jeg heller faktisk så jeg kastet meg over den da jeg fant den.

Hihi, jeg liker ikke basillikum engang, men det gjør derimot kaninen på verandaen. Den får ikke så mye da men noen blader i ny og ne.

Det som derimot er godt er peppermynte, deilig med ferske blader i grønn te.

Peppermynte liker jeg, kanskje jeg skal prøve meg på det.

Men *host* er ikke alltid slike ting lever så lenge hos meg.

Skrevet

Har noen sånne panel ting fra HTH.

Halvparten er i aluminium og halvparten i kirsebær.

Også er det skinner til å henge ting i imellom.

Skrevet

Der er det dekorasjonsfliser (de eneste fliser som finnes i huset vårt). Fargene går i lys fersken, eggeskall osv. Veggene på kjøkkenet er stipete - eggeskall og fersken.

Gjest tips til deg
Skrevet

Jeg var hos naboen her .... de hadde gjort noe ikke JEG har sett før :), de hadde vanlig vegg med veggfargen over mesteparten av benken, ved oppvaskkummen og komfyren hadde de malt striper i forskjellige tykkelser, fargene gikk i brunt (dette var liksom hovedfargen), turkis og gult. De hadde brukt vannbasert maling med klarlakk oppå, slik at det ikke gjør noe med vann- og fettsøl.

Det var bare sååå fint og så enkelt og greit :)

Skrevet

Jeg har hvite fliser + noen fliser med litt mønster på. Skulle ønske jeg hadde valgt helt hvite fliser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...