Gjest Studinenen Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Det er sååååååååååååååååå vanvittig mye å lese. Endel av det blir ikke gjenogått via forelesninger. Tar jeg en råsjans om jeg velger å kunne det pensum som står i studieguidene og som jeg har lært på forelesninger godt Og i kke det andre? Tror jeg må prioritere. Foreleseren går vel igjenom det viktigste og det vi evt vil få om på eksamen noen tips? 0 Siter
Sofline Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Det er ikke meningen du skal kunne alt på rams, men ha en oversikt. Det som gjennomgås på forelesningene er viktigst; spør foreleser/studieveileder. 0 Siter
frosken Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Større sannsynlighet for å få foreleste temaer på eksamen enn det som ikke er tatt opp. Men du har på ingen måte noen garanti. Finnes mange eksempler på eksamensoppgaver som krever innsikt i helt perifere temaer i pensum. 0 Siter
Atene Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 En foreleser sa til oss at det kunne hende vi fikk spørsmål som ikke var gjennomgått noe sted, bare sto i et lite avsnitt i et lite viktig kapittel i boken. Dette var i så fall spørsmål som ble gitt for å skille ut de som skulle ha A fra de som skulle ha B. Vi tok med andre ord ingen råsjans ved å droppe å finlese alt. (Fikk jeg A? Ja. Og i ettertid kaller jeg det elendig tidsbruk - hvem bryr seg?) 0 Siter
Gjest studinnnen Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 En foreleser sa til oss at det kunne hende vi fikk spørsmål som ikke var gjennomgått noe sted, bare sto i et lite avsnitt i et lite viktig kapittel i boken. Dette var i så fall spørsmål som ble gitt for å skille ut de som skulle ha A fra de som skulle ha B. Vi tok med andre ord ingen råsjans ved å droppe å finlese alt. (Fikk jeg A? Ja. Og i ettertid kaller jeg det elendig tidsbruk - hvem bryr seg?) Vi får ikke karakter på den eksamen . Kun vurdering bestått/ikke bestått 0 Siter
sammfunnskritiker Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 les og se andre eksamensbesvarelser... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.