Gå til innhold

Pensum som ikke gjenomgås på forelesningene.

Anbefalte innlegg

Gjest Studinenen
Skrevet

Det er sååååååååååååååååå vanvittig mye å lese.

Endel av det blir ikke gjenogått via forelesninger.

Tar jeg en råsjans om jeg velger å kunne det pensum som står i studieguidene og som jeg har lært på forelesninger godt Og i kke det andre? Tror jeg må prioritere. Foreleseren går vel igjenom det viktigste og det vi evt vil få om på eksamen

noen tips?

Skrevet

Det er ikke meningen du skal kunne alt på rams, men ha en oversikt. Det som gjennomgås på forelesningene er viktigst; spør foreleser/studieveileder.

Skrevet

Større sannsynlighet for å få foreleste temaer på eksamen enn det som ikke er tatt opp. Men du har på ingen måte noen garanti. Finnes mange eksempler på eksamensoppgaver som krever innsikt i helt perifere temaer i pensum.

Skrevet

En foreleser sa til oss at det kunne hende vi fikk spørsmål som ikke var gjennomgått noe sted, bare sto i et lite avsnitt i et lite viktig kapittel i boken.

Dette var i så fall spørsmål som ble gitt for å skille ut de som skulle ha A fra de som skulle ha B.

Vi tok med andre ord ingen råsjans ved å droppe å finlese alt.

(Fikk jeg A? Ja. Og i ettertid kaller jeg det elendig tidsbruk - hvem bryr seg?)

Gjest studinnnen
Skrevet

En foreleser sa til oss at det kunne hende vi fikk spørsmål som ikke var gjennomgått noe sted, bare sto i et lite avsnitt i et lite viktig kapittel i boken.

Dette var i så fall spørsmål som ble gitt for å skille ut de som skulle ha A fra de som skulle ha B.

Vi tok med andre ord ingen råsjans ved å droppe å finlese alt.

(Fikk jeg A? Ja. Og i ettertid kaller jeg det elendig tidsbruk - hvem bryr seg?)

Vi får ikke karakter på den eksamen .

Kun vurdering bestått/ikke bestått

sammfunnskritiker
Skrevet

les og se andre eksamensbesvarelser...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...