Gå til innhold

CD-brenning og sånn...hmmmm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så flink til å brenne CD-er. Faktisk er det første gangen jeg gjør det nå..

CD-ene jeg har har 700 MB pr CD (kan ha musikk, bilder, film og det meste annet på dem)

Jeg er jo vant til å kjøpe Cd-er i butikken (nei greit det er løgn, jeg laster alltid ned ulovlig) men uansett, CD-er man kjøper av artister, har jo gjerne ikke mer enn 20 sanger pr CD, så jeg skjønner ikke helt dette. Nå har jeg 25 sanger som jeg skulle sette på en CD, det ble litt over 80 MB til sammen. Betyr det at jeg kan ha så mange sanger at jeg bruker 700 MB til sammen da? I såfall er jo det flott.

Har jeg driti meg ut helt nå?

Gjest stjerneklart
Skrevet

Det står vel hvor mange minutter musikk det er plass til? Vanligvis plass til ca 1 time musikk

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvis du brenner musikkfilene dine som datafiler, så kan du nok ha mange på en CD. Du kan jo selv regne ut 700(MB)/5 (MB sånn ca pr sang). Ulempem blir jo at det forblir datafiler, og at en vanlig CD-spiller ikke kan spille dem. Etter hvert finnes det en del spillere som takler MP3-filer, både bilstereo, ghettoblastere og mange DVD-spillere.

Det vanlige er at brennerprogrammet konverterer filene dine til lydCD-filer, og da får du kanskje plass til 16-17 sanger, alt etter hvor mange minutter sangene varer.

Skrevet

Det står vel hvor mange minutter musikk det er plass til? Vanligvis plass til ca 1 time musikk

Det står 80 minutter og under 700 MB. Ok da er det bare jeg som er dum da. Det er vel bilder\filer osv som dette gjelder for, og 80 minutter som gjelder hvis det er musikk.

Herregud jeg er et nek :-|

Gjest stjerneklart
Skrevet

Rettelse: 80 minutter er det plass til:)

Skrevet

Hvis du brenner musikkfilene dine som datafiler, så kan du nok ha mange på en CD. Du kan jo selv regne ut 700(MB)/5 (MB sånn ca pr sang). Ulempem blir jo at det forblir datafiler, og at en vanlig CD-spiller ikke kan spille dem. Etter hvert finnes det en del spillere som takler MP3-filer, både bilstereo, ghettoblastere og mange DVD-spillere.

Det vanlige er at brennerprogrammet konverterer filene dine til lydCD-filer, og da får du kanskje plass til 16-17 sanger, alt etter hvor mange minutter sangene varer.

*flau* :-)

Gjest stjerneklart
Skrevet

Det står 80 minutter og under 700 MB. Ok da er det bare jeg som er dum da. Det er vel bilder\filer osv som dette gjelder for, og 80 minutter som gjelder hvis det er musikk.

Herregud jeg er et nek :-|

:) Du er vel ikke noe nek, det er jo tross alt første gangen du skal gjøre dette..

Skrevet

Er da slett ikke noe å være flau over det da... Ikke sånt som man skjønner helt av seg selv. Måtte få det forklart sånn en gang i tiden jeg også, sånn ca når jeg første gang skulle brenne min første musikk-cd tenker jeg :)

Skrevet

Er da slett ikke noe å være flau over det da... Ikke sånt som man skjønner helt av seg selv. Måtte få det forklart sånn en gang i tiden jeg også, sånn ca når jeg første gang skulle brenne min første musikk-cd tenker jeg :)

Hi hi, den koimasai?

Skrevet

Hi hi, den koimasai?

Våknet og sliter med å få sove igjen, hoster og harker verre... (forkjøla), og han som jeg deler seng med er ennå verre, så jeg tviler på at jeg får sove igjen heller.

Men med tanke på at i morgen er arbeidsdag, så får jeg kanskje gjøre et lite forsøk, om ikke annet...

Skrevet

Våknet og sliter med å få sove igjen, hoster og harker verre... (forkjøla), og han som jeg deler seng med er ennå verre, så jeg tviler på at jeg får sove igjen heller.

Men med tanke på at i morgen er arbeidsdag, så får jeg kanskje gjøre et lite forsøk, om ikke annet...

Stakkars.. Håper du får sove igjen da. God bedring til dere begge :-)

Skrevet

Stakkars.. Håper du får sove igjen da. God bedring til dere begge :-)

Efxaristw! Hva gjør at du er oppe på denne tiden da?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Æ'kke noe å være flau for, vi har vel alle vært der en gang. ;-)

Skrevet

Efxaristw! Hva gjør at du er oppe på denne tiden da?

Jeg nerder :-) Har fri noen dager så.. legger meg vel på morgenkvisten en gang hehe

Skrevet

:) Du er vel ikke noe nek, det er jo tross alt første gangen du skal gjøre dette..

Nå har jeg gjort det! Mohahahaha, skremmende! Neida :-)

Hvorfor får jeg ikke mer enn 57 minutter til sammen på CD'n når det ståre det skal være plass til 80 minutter?

Gjest Calóni
Skrevet

Nå har jeg gjort det! Mohahahaha, skremmende! Neida :-)

Hvorfor får jeg ikke mer enn 57 minutter til sammen på CD'n når det ståre det skal være plass til 80 minutter?

Det er jo ikke særlig lett å forstå, da. Når det står 700mb, så er det jo ikke rart at man lurer på hvorfor det ikke er plass til mer enn 90 eller noe sånt.

Men hvorfor du bare har plass til 57 minutter på den, det vet jeg ikke. Kan det være at brenneprogrammet ditt har en innstilling som gjør at den tror den har en plate på 60 minutter den skal brenne på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...