Gå til innhold

IQ på 250, noen bedre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tv var det en gang et innslag om mensa og mensaklubben, en av deltagerne der hadde også store psykiske problemer. Ikke sikkert det er så greit å være annerledes enn andre på den intellektuelle måten heller?

Det programmet så jeg også. Var endel litt "rare" folk der. Godt mulig de synes vi er rare også, men vi er iallefall i flertall ;-)

Skrevet

Ja, det er sant... Trist man ikke kan få både i pose og sekk!

Nå kom jeg til å tenke på at såkalt "normalt intelligente" mennesker opplever iblant å havne på en eller annen institusjon (iallefall før). Disse menneskene lever (vokser opp med?) mennesker med mye lavere intelligens enn dem selv. Da blir de selv etterhvert "rare" også.

Superintelligente mennesker må leve sammen med oss med "normal intelligens" og blir kanskje litt snåle av den grunn. Vel, den var muligens litt vittig, men man skal ikke se bort fra at det er noe sannhet i det? ;-)

Skrevet

Nå kom jeg til å tenke på at såkalt "normalt intelligente" mennesker opplever iblant å havne på en eller annen institusjon (iallefall før). Disse menneskene lever (vokser opp med?) mennesker med mye lavere intelligens enn dem selv. Da blir de selv etterhvert "rare" også.

Superintelligente mennesker må leve sammen med oss med "normal intelligens" og blir kanskje litt snåle av den grunn. Vel, den var muligens litt vittig, men man skal ikke se bort fra at det er noe sannhet i det? ;-)

Absolutt en sannhet!

Genier har hodet og tankene fulle av seriøse spørsmål som de bare _må_ finne ut av, tenk så kjedelig å da være nødt til å prate om været, dagligdagse problemer, mat, og hva som går på TV.... Hva _er_ det likssom!

De kjeder seg rett og slett sammen med vanlig dødelige, og klarer ikke å forstå at vi tenker så enkelt. Jeg hadde blitt gal om jeg måtte kun prate med "unger" resten av mitt liv. Festlige å høre på inne i mellom, men man trenger likesinnede....

Skrevet

Det programmet så jeg også. Var endel litt "rare" folk der. Godt mulig de synes vi er rare også, men vi er iallefall i flertall ;-)

;-)

Skrevet

Det må være vanskelig å ha et så intelligent barn.

Skrevet

Absolutt en sannhet!

Genier har hodet og tankene fulle av seriøse spørsmål som de bare _må_ finne ut av, tenk så kjedelig å da være nødt til å prate om været, dagligdagse problemer, mat, og hva som går på TV.... Hva _er_ det likssom!

De kjeder seg rett og slett sammen med vanlig dødelige, og klarer ikke å forstå at vi tenker så enkelt. Jeg hadde blitt gal om jeg måtte kun prate med "unger" resten av mitt liv. Festlige å høre på inne i mellom, men man trenger likesinnede....

Mm, interessant tema igrunnen :-)

Skrevet

Det må være vanskelig å ha et så intelligent barn.

Foreldrene var ikke akkurat noen sinker, men hadde mitt barn hatt så høy IQ, så hadde vi vel vært på sammebølgelengde til gutten var to år....

Skrevet

Mm, interessant tema igrunnen :-)

Det bringer mange aspekter av det å være intelligent ihvertfall.

Som togli skrev, så vanskelig for foreldrene! Les mitt svar til togli!

Skrevet

Foreldrene var ikke akkurat noen sinker, men hadde mitt barn hatt så høy IQ, så hadde vi vel vært på sammebølgelengde til gutten var to år....

Ja, det hadde vært trasig :o)

Skrevet

Det bringer mange aspekter av det å være intelligent ihvertfall.

Som togli skrev, så vanskelig for foreldrene! Les mitt svar til togli!

...

Skrevet

"30) Billy kendte alle Jordens cirka 100 sprog og kunne øjeblikkeligt oversætte fra et til et andet."

Det finnes da mer enn 100 ulike språk i verden?

Men absolutt imponerende, ja ;)

100? Nei, det nokså mange flere ! Mange av dem snakkes av små befolkningsgrupper i avsidesliggende strøk og mangler eget skriftsspråk.

Merk deg ellers dette om mennesker med fotografisk hukommelse: Dy husker også vonde hendelser meet godt. Derfor kan det være vanslig å legge vond fortid bake seg slik andre mennesker gjør, de må slite med inntrykkene resten av livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...