Gå til innhold

Skal jeg levere skademelding på dette? + om løst bekken

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur
Skrevet

Jeg hadde skjevt bekken/rygg og fikk behandling slik at det kom på plass igjen. På jobb (sykehjem) skulle jeg trene en sengeliggende person, og da ble bekkenet skjevt igjen. (Jeg kjente det skjedde da pga smerter.) Jeg fikk time til behandling og det ble justert på plass igjen. Skal jeg levere skademelding på dette, eller er det ikke vits i (siden bekkenet er litt "løst")?

Antagelig fikk jeg bekkenet utav plass pga fødsel. Nå er det justert på plass igjen, men vil det bli "fast" eller må jeg hele livet passe på fordi det kan bli skjevt igjen?

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg vet ikke noe om bekkenløsning generelt sett, men dette er jo klart en tilstand som har blitt forverret av en situasjon på jobb, og du bør levere skademelding. I skademeldingen kan du skrive en merknad om at du har hatt en gammel skade, men at den var bra inntil situasjonen på jobb.

Det er viktig å dokumentere sånt!

Gjest ikke signatur
Skrevet

Jeg vet ikke noe om bekkenløsning generelt sett, men dette er jo klart en tilstand som har blitt forverret av en situasjon på jobb, og du bør levere skademelding. I skademeldingen kan du skrive en merknad om at du har hatt en gammel skade, men at den var bra inntil situasjonen på jobb.

Det er viktig å dokumentere sånt!

Så det er dette som er bekkenløsning altså? Jeg trodde bekkenløsning kunne bli bra av seg selv, men jeg må til behandling for å få det justert på plass igjen. Tusen takk for svar. :)

Gjest Calóni
Skrevet

Så det er dette som er bekkenløsning altså? Jeg trodde bekkenløsning kunne bli bra av seg selv, men jeg må til behandling for å få det justert på plass igjen. Tusen takk for svar. :)

Uhm...jeg trodde du skrev noe om bekkenløsning i hovedinnlegget ditt, men jeg ser jo nå at du ikke gjorde det. Det var derfor jeg sa det med bekkenløsning. Jeg har som sagt ikke greie på det. Du må vel gå til lege for å få konstantert det, iallfall.

Men dersom det dokumenteres at du har fått skaden på jobben, og som følge av den må du til legen, så får du om ikke annet dekket legetimen, og ev. videre behandling, vil jeg tro.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Uhm...jeg trodde du skrev noe om bekkenløsning i hovedinnlegget ditt, men jeg ser jo nå at du ikke gjorde det. Det var derfor jeg sa det med bekkenløsning. Jeg har som sagt ikke greie på det. Du må vel gå til lege for å få konstantert det, iallfall.

Men dersom det dokumenteres at du har fått skaden på jobben, og som følge av den må du til legen, så får du om ikke annet dekket legetimen, og ev. videre behandling, vil jeg tro.

Det blir vanskelig å dokumentere at skaden skjedde på jobb, gjør det ikke?

Jeg får nå levere en skademelding og se; antagelig blir ingenting gjort men da er det dokumentert om det skulle bli noe mer.

Og det er kanskje bekkenløsning det heter når bekkenet blir skjevt/ikke er helt på plass?

Gjest Calóni
Skrevet

Det blir vanskelig å dokumentere at skaden skjedde på jobb, gjør det ikke?

Jeg får nå levere en skademelding og se; antagelig blir ingenting gjort men da er det dokumentert om det skulle bli noe mer.

Og det er kanskje bekkenløsning det heter når bekkenet blir skjevt/ikke er helt på plass?

Dokumenteringen er det jo du selv som må stå for. Og ved å skrive en skademelding så snart som mulig etter hendelsen, så blir det mest mulig troverdig. De vil neppe begynne å krangle på om skaden oppsto på jobb eller ikke før det ev. skulle bli snakk om store summer utbetaling.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Dokumenteringen er det jo du selv som må stå for. Og ved å skrive en skademelding så snart som mulig etter hendelsen, så blir det mest mulig troverdig. De vil neppe begynne å krangle på om skaden oppsto på jobb eller ikke før det ev. skulle bli snakk om store summer utbetaling.

Jeg forventer ingen utbetaling, men jeg vil gi beskjed i tilfelle det skulle skje igjen eller bli verre på jobb. Jeg var heller ikke borte fra jobb pga dette. Om de vil betale behandlingen er selvsagt det ok, men jeg tviler nå på at de gjør det.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg forventer ingen utbetaling, men jeg vil gi beskjed i tilfelle det skulle skje igjen eller bli verre på jobb. Jeg var heller ikke borte fra jobb pga dette. Om de vil betale behandlingen er selvsagt det ok, men jeg tviler nå på at de gjør det.

I følge arbeidsmiljøloven, §5.1, plikter arbeidsgiver å registrere alle yrkesskader.

For å gjøre dette må han få en skademelding av deg.

I lov om yrkesskadeforsikring, kapittel 3, står det at du har rett på refusjoner på sykdomsutgifter som følge av yrkesskade.

Les mer på http://www.lovdata.no :)

Gjest ikke signatur
Skrevet

I følge arbeidsmiljøloven, §5.1, plikter arbeidsgiver å registrere alle yrkesskader.

For å gjøre dette må han få en skademelding av deg.

I lov om yrkesskadeforsikring, kapittel 3, står det at du har rett på refusjoner på sykdomsutgifter som følge av yrkesskade.

Les mer på http://www.lovdata.no :)

Tusen takk for hjelpen! :)

Gjest Calóni
Skrevet

Tusen takk for hjelpen! :)

Bare hyggelig :) Lykke til, og god bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...