Gå til innhold

våte vinduer om morgenen - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest i leid leilighet
Skrevet

hver morgen er alle vinduene i leiligheten våte på innsiden og umulige å se gjennom, hva kommer det av?

vet at det kan være noe med temperaturforandringer, at det blir kaldere om natta, men hva skal jeg gjøre da? Ha på mere varme inne? da blir det ganske mye strøm... stor leilighet og mange store vinduer..

Har prøvd å tette med, tetning, sparkel, silikon og maling, i tilfelle det var noe med isolasjonen pga gamle vindu, men ingenting hjelper.

Her blir også godt luftet ut hver dag.

Dette begynte 2 uker siden når været ble kaldere, akkurat som ifjor..

Er det noe annet jeg kan gjøre med problemet enn å bruke massemasse varme for å få det vekk?

Nå må jeg gå og tørke med håndduker for å få se gjennom vinduene...

Skrevet

Du må ha et meget dårlig ventilert hus. Det virker for tett hos deg.

Har du ikke ventiler du kan ha litt oppe?

Gjest i leid leilighet
Skrevet

Du må ha et meget dårlig ventilert hus. Det virker for tett hos deg.

Har du ikke ventiler du kan ha litt oppe?

joda, jeg sjekket nå, alle ventilene er åpne. Men det er mulig det er dårlig ventilert her likevel, det er et gammelt hus..

derfor åpner jeg og lufter ut skikkelig hver dag.

er det ikke noe annet jeg kan gjøre?

Skrevet

joda, jeg sjekket nå, alle ventilene er åpne. Men det er mulig det er dårlig ventilert her likevel, det er et gammelt hus..

derfor åpner jeg og lufter ut skikkelig hver dag.

er det ikke noe annet jeg kan gjøre?

Tror ikke det er annet å gjøre enn å lufte godt og ha det normalt varmt.

I alle fall viktig at du har ventiler oppe så det er en jevn sirkulasjon i huset.

Men det er ikke noe som er vått noe sted da? Du har ikke noe råte noe sted? En vannlekkasje eller noe? Ikke normalt at det skal være så vått i et hus.

Skrevet

Panelovner skal plasseres under vinduene. Er de det?

Jeg erfarte det samme på soverommet mitt før jeg fikk inn en panelovn der. Hver morgen var vinduet vått og det tærer fryktlig på karmer og kitting. Panelovnen sto bare på mellom 5-10 grader, men det hjalp betraktelig...

Skrevet

Er det noe lufting i leiligheten? Jeg setter opp noen lufteluker, så er alt ordnet.

Skrevet

Siden du leier så er det vel best å ta kontakt med hus eier og forklare situasjonen, sånn at det ikke blir noen skader som du blir ansvarlig for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...