Lillemus Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Klarte i sommer å reise fra en kurv mewd ferskener på kjøkkenbenken og gjett om de råtnet i varmen... Det er nå en stor og mørk fruktflekk på benkeplata i bøk. Den var oljet et par ganger før det skjedde og jeg har ikke gjort noe med den i etterkant. Vasket den godt da jeg oppdaget det selvfølgelig, men får ikke bort mer med jif nå. Har prøvd sandpapir litt, men synes ikke det hjelper heller. Noen gode råd til meg? Stålull? 0 Siter
Gjest et forslag Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg ville ikke brukt stålull, men kanskje sitron kan bleke flekken? 0 Siter
Paloma Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg vil tro at flekken heller må blekes enn pusses bort - kanskje du kan spørre der du kjøpte den, eller en annen kjøkkenforhandler som selger slike, de har nok vært borti problemstillingen før 0 Siter
calendula Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Du må bruke noe akalisk for å nøytralisere syren fra frukten. Jeg lagde kirsebærsyletøy på bøkkjøkkenbenken til svigermor og det kom noen store, forferdelige flekker. Jeg fikk helt angst og visste ikke hva jeg skulle. Tok det som hun hadde under kjøkkenbenken - grønnsåpe- og pøste på masse. Ummidelbart ble flekken enda mørkere og jeg var helt fortvilt, men jeg lot det trekke natten over. Dagen etter var flekken nesten borte, og nå er den helt vekk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Skrevet 18. oktober 2006 Du må bruke noe akalisk for å nøytralisere syren fra frukten. Jeg lagde kirsebærsyletøy på bøkkjøkkenbenken til svigermor og det kom noen store, forferdelige flekker. Jeg fikk helt angst og visste ikke hva jeg skulle. Tok det som hun hadde under kjøkkenbenken - grønnsåpe- og pøste på masse. Ummidelbart ble flekken enda mørkere og jeg var helt fortvilt, men jeg lot det trekke natten over. Dagen etter var flekken nesten borte, og nå er den helt vekk. Aha - da skal jeg prøve å dynke flekken i grønnsåpe over natten i morra. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.