Gå til innhold

Trening og migrene

miggen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sykler og rir, men opplever at jeg får migrene når jeg har forhøyet puls i noen minutter. Dvs at i løpet av en treningsøkt (ca 1 time) hvor jeg eks trener intervall og har høy puls i kortere perioder, så ender jeg opp med at hodet eksploderer og jeg blir liggende ca ett døgn etterpå. Migrenen kommer ikke med en gang, men jeg kjenner forvarslene. Jeg blir veldig varm i hodet og rød/lilla i ansiktet når jeg trener. Jeg trenger råd/tips på hvordan jeg kan trene og få progresjon uten at jeg må ligge etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Dette virker ugreit for deg. Er terskelen så lav før du får migrene, så bør du gå til legen din for en grundig undersøkelse med blodprøver etc.Det kan også være en ide å konferrere med en neurolog/migrene kyndig lege også. Hvis man ikke finner noen spesiell medisinsk grunn til "lavterskel-migrenen" din, kan det være aktuelt med vedvarende forebyggende medisinering.

Inntil disse tingene er gjort, velg lavintensitets-trening som ikke fremprovoserer hodesmerter. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har migrene

Jeg får også migrene av trening, og jeg anbefaler deg rett og slett til å endre treningsform til noe som ikke er så hardt. Altså: gå rask tur/svømme/yoga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...