miggen Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei! Jeg sykler og rir, men opplever at jeg får migrene når jeg har forhøyet puls i noen minutter. Dvs at i løpet av en treningsøkt (ca 1 time) hvor jeg eks trener intervall og har høy puls i kortere perioder, så ender jeg opp med at hodet eksploderer og jeg blir liggende ca ett døgn etterpå. Migrenen kommer ikke med en gang, men jeg kjenner forvarslene. Jeg blir veldig varm i hodet og rød/lilla i ansiktet når jeg trener. Jeg trenger råd/tips på hvordan jeg kan trene og få progresjon uten at jeg må ligge etter trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Dette virker ugreit for deg. Er terskelen så lav før du får migrene, så bør du gå til legen din for en grundig undersøkelse med blodprøver etc.Det kan også være en ide å konferrere med en neurolog/migrene kyndig lege også. Hvis man ikke finner noen spesiell medisinsk grunn til "lavterskel-migrenen" din, kan det være aktuelt med vedvarende forebyggende medisinering. Inntil disse tingene er gjort, velg lavintensitets-trening som ikke fremprovoserer hodesmerter. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har migrene Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg får også migrene av trening, og jeg anbefaler deg rett og slett til å endre treningsform til noe som ikke er så hardt. Altså: gå rask tur/svømme/yoga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.