Gå til innhold

Er 3000 kr mye i åpningsgebyr når jeg skal ha et lite lån?

Anbefalte innlegg

Gjest arialla
Skrevet

på noen fåhundretusen? Har vært kunde i en manns alder og har betjent tidligere lån hele veien. Synes 3000 kr var mye. Samt et annet gebyr hun snakket om på 1900 i tillegg. Er andre banker billigere?

Skrevet

Jeg har betalt omtrent halvparten, så dette synes jeg høres svært mye ut. Jeg har sågar sluppet og betale også ved en anledning.

Skrevet

Mange banker prøver å skremme vekk kunder fra visse tilbud, spesielt ulønnsomme lokketilbud som egentlig bare er agn for å få deg inn døra og gitt deg helt andre tilbud. Etter 3 min får du råd om å velge for dem mer lønnsomme tilbud som ikke er avertert med.

Mange vil f eks ikke ha depositumskontoer, og tar 700 kr for å opprette dem, null rente og 2 % uttaksgebyr fra første uttak. Andre banker er gratis og med gode renter uten uttaksgebyr.

Skrevet

Mange banker prøver å skremme vekk kunder fra visse tilbud, spesielt ulønnsomme lokketilbud som egentlig bare er agn for å få deg inn døra og gitt deg helt andre tilbud. Etter 3 min får du råd om å velge for dem mer lønnsomme tilbud som ikke er avertert med.

Mange vil f eks ikke ha depositumskontoer, og tar 700 kr for å opprette dem, null rente og 2 % uttaksgebyr fra første uttak. Andre banker er gratis og med gode renter uten uttaksgebyr.

Jeg har aldri vært borti banker som har hatt gratisk oppretting av dep.konto. Derimot har de ikke mer enn en 3-400. Renten er imidlertid null.

"........................................"

Skrevet

1900,- er vel tinglysningen. Den kommer du nok ikke unna. Men 3000,- høres høyt ut synes jeg. Prøv å forhandle.

Ettersom du skal tinglyse lånet så er det vel med sikkerhet i bolig. Da kan det være OK å søke om boligkreditt i stedet. Dvs. at du frikk kan disponere det beløpet som er mellom lånet og innvilget kreditt.

Men det krever jo at du klarer å ha penger tilgjengelig uten å bruke dem...

Skrevet

Dersom du ikke allerede har en tinglyst pantobligasjon med så høyt beløp at den også kan omfatte dette lånet, så må du betale for tinglysningen.

Sist jeg tok opp lån gjorde jeg det over telefon og nett gjennom dnb direkte (tror det er det som er navnet), og da betalte jeg kun et gebyr på ca 500,-

Skrevet

Jeg har aldri vært borti banker som har hatt gratisk oppretting av dep.konto. Derimot har de ikke mer enn en 3-400. Renten er imidlertid null.

"........................................"

Banken på sentret her nede gjør det gratis - sa sjefen sjøl der i fjor vinter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...