Gå til innhold

Lekkasje


Gjest arnabarna

Anbefalte innlegg

Gjest arnabarna

Hei, jeg er en gutt på 17, og jeg har et aldri så lite problem.. Hver gang etter jeg har vært på do og urinert, renner det litt urin fra penis etter at jeg har tørket meg og gått fra toalettet. Dette lukter ikke særlig godt, og jeg kjenner lukta kraftig selv. Dette er meget kinkig, spesielt på skolen osv. Er jeg hjemme, bytter jeg bokser etter 10-15 minutters tid, for da har det "rent av seg". Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre med dette problemet, og hva er årsaken. Da jeg var rundt 8 år, opererte jeg penisen for trang forhud, kan dette ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kulseng-Hanssen

Snakker du om en dråpe eller to eller virkelig større mengder? En dråpe eller to kan det nok komme for de fleste etter vannlatning. Er det større mengder som plager deg og du ikke blir kvitt problemet ved å trekke litt i penis etter vannlatning, bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kulseng-Hanssen

Snakker du om en dråpe eller to eller virkelig større mengder? En dråpe eller to kan det nok komme for de fleste etter vannlatning. Er det større mengder som plager deg og du ikke blir kvitt problemet ved å trekke litt i penis etter vannlatning, bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kulseng-Hanssen

Snakker du om en dråpe eller to eller virkelig større mengder? En dråpe eller to kan det nok komme for de fleste etter vannlatning. Er det større mengder som plager deg og du ikke blir kvitt problemet ved å trekke litt i penis etter vannlatning, bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kulseng-Hanssen

Snakker du om en dråpe eller to eller virkelig større mengder? En dråpe eller to kan det nok komme for de fleste etter vannlatning. Er det større mengder som plager deg og du ikke blir kvitt problemet ved å trekke litt i penis etter vannlatning, bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kulseng-Hanssen

Snakker du om en dråpe eller to eller virkelig større mengder? En dråpe eller to kan det nok komme for de fleste etter vannlatning. Er det større mengder som plager deg og du ikke blir kvitt problemet ved å trekke litt i penis etter vannlatning, bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kulseng-Hanssen

Snakker du om en dråpe eller to eller virkelig større mengder? En dråpe eller to kan det nok komme for de fleste etter vannlatning. Er det større mengder som plager deg og du ikke blir kvitt problemet ved å trekke litt i penis etter vannlatning, bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kulseng-Hanssen

Snakker du om en dråpe eller to eller virkelig større mengder? En dråpe eller to kan det nok komme for de fleste etter vannlatning. Er det større mengder som plager deg og du ikke blir kvitt problemet ved å trekke litt i penis etter vannlatning, bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kulseng-Hanssen

Snakker du om en dråpe eller to eller virkelig større mengder? En dråpe eller to kan det nok komme for de fleste etter vannlatning. Er det større mengder som plager deg og du ikke blir kvitt problemet ved å trekke litt i penis etter vannlatning, bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kulseng-Hanssen

Snakker du om en dråpe eller to eller virkelig større mengder? En dråpe eller to kan det nok komme for de fleste etter vannlatning. Er det større mengder som plager deg og du ikke blir kvitt problemet ved å trekke litt i penis etter vannlatning, bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kulseng-Hanssen

Snakker du om en dråpe eller to eller virkelig større mengder? En dråpe eller to kan det nok komme for de fleste etter vannlatning. Er det større mengder som plager deg og du ikke blir kvitt problemet ved å trekke litt i penis etter vannlatning, bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Talseth, urolog

Det som skjer at det ligger igjen noe urin i urinrøret - nedenfor lukkemekanismen. Dette renner ut. Når dette er ekstra ille hos noen, kan vi noen ganger påvise at det er en utposning på urinrøret - men hos de fleste finner vi ikke noe spesielt galt. - Når du er ferdig med å tisse, kan du ta en finger og stryke langs urinrøret - fra bak pungen og fremover. I tillegg kan det kanksje være til hjelp om du få bedre muskler rundt urinrøret. Du skal da bruke de musklene som gjør at du føler at "du skal trekke penis innover". Du må ta kraftig i og holde noen sekunder. Dette bør ta i serier på 10 sammentrekninger - helst tre ganger om dagen. Dette kan kanskje hjelpe deg.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det som skjer at det ligger igjen noe urin i urinrøret - nedenfor lukkemekanismen. Dette renner ut. Når dette er ekstra ille hos noen, kan vi noen ganger påvise at det er en utposning på urinrøret - men hos de fleste finner vi ikke noe spesielt galt. - Når du er ferdig med å tisse, kan du ta en finger og stryke langs urinrøret - fra bak pungen og fremover. I tillegg kan det kanksje være til hjelp om du få bedre muskler rundt urinrøret. Du skal da bruke de musklene som gjør at du føler at "du skal trekke penis innover". Du må ta kraftig i og holde noen sekunder. Dette bør ta i serier på 10 sammentrekninger - helst tre ganger om dagen. Dette kan kanskje hjelpe deg.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Eg har og eit problem med lekkasje etter eg har vært på do, og ellers også. Det er som oftest små menger som kommer ut, men av og til kan det være store mengder som gjør at det blir skikkelig vått i underbuksen. Eg har prøvd å løst dette problemet med å ha papir i buksa, men dette hjelper ikke når de store lekkasjene kommer. Ikke lukter det særleg godt heller. Dette problemet har eg hatt siden eg kom i puberteten. Eg har problem med trang forhud, kan det ha noe med problemet å gjøre? Er det hjelp i å gå til lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trygve Talseth, Urolog

Eg har og eit problem med lekkasje etter eg har vært på do, og ellers også. Det er som oftest små menger som kommer ut, men av og til kan det være store mengder som gjør at det blir skikkelig vått i underbuksen. Eg har prøvd å løst dette problemet med å ha papir i buksa, men dette hjelper ikke når de store lekkasjene kommer. Ikke lukter det særleg godt heller. Dette problemet har eg hatt siden eg kom i puberteten. Eg har problem med trang forhud, kan det ha noe med problemet å gjøre? Er det hjelp i å gå til lege?

Du bør gå til lege med dette så han kan se om det har noe med forhuden å gjøre. Hos noen samler det seg urin i urinrøret, og da hjelper det om du stryker med en finger langs urinrøret - fra pungen og fremover.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...