Gå til innhold

Hvor lang tid før du ble gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest ukjent i gjerningsøyeblikket
Skrevet

Jeg har gått på p-piller i to år nå...Vi har nettopp giftet oss og ønsker nå å få barn. Skal slutte på pillen 1 november.

jeg er 31 år, og de fleste av mine venninner har prøvd i nesten ett til to år før de fikk det til.

Hva er deres erfaring der ute? :-)og finns det egentlig noen råd på dette tema?

Gjest en liten stund
Skrevet

Det er veldig individuelt, men hos mange går det fort.

Slapp av de føste månedene, men vær ekstra obs mht alkohol og medisiner, da du (før du får tilbake regelmessig mens)ikke vet når du har eggløsning og dermed ikke når du kan være befruktet.

Hvis du ikke får tilbake regelmessig mens innen tre måneder, ville jeg bestilt en legetime, for å sjekke at alt er i orden.

Hvis du får tilbake regelmessig mens, kan du bruke eggløsningstester for å være helt sikker på når du har eggløsning.

Etter et års prøving, er det greit å bestille en legetime for å sjekke.

Jeg brukte noen måneder for å få tilbake mens etter pilleslutt, men deretter ble jeg raskt gravid.

Gjest ukjent i gjerningsøyeblikket
Skrevet

Det er veldig individuelt, men hos mange går det fort.

Slapp av de føste månedene, men vær ekstra obs mht alkohol og medisiner, da du (før du får tilbake regelmessig mens)ikke vet når du har eggløsning og dermed ikke når du kan være befruktet.

Hvis du ikke får tilbake regelmessig mens innen tre måneder, ville jeg bestilt en legetime, for å sjekke at alt er i orden.

Hvis du får tilbake regelmessig mens, kan du bruke eggløsningstester for å være helt sikker på når du har eggløsning.

Etter et års prøving, er det greit å bestille en legetime for å sjekke.

Jeg brukte noen måneder for å få tilbake mens etter pilleslutt, men deretter ble jeg raskt gravid.

Takk for svar,det var kjekt!

Sånne eggløsningstester, er det stress å ta dem eller? Og når man kjøper en slik, får man kun til en gangs bruk i pakken...? Har null peil på dette.

Tusen takk for svar. Spennende tider!

Gjest annlovinda
Skrevet

Når jeg sluttet med p-piller ble jeg gravid den første måneden.

Hadde gått på pillene noen år når jeg sluttet med de.

Skrevet

Rådet er å ta livet med ro. Stress ned og spis sunn mat. Det gjelder dere begge.

Jeg var utrolig heldig og ble gravid på første forsøk. Men den graviditeten endte i spontanabort. Neste gang klaffet det på andre gang.

Skrevet

Gikk 8 mnd fra jeg sluttet med pillen til jeg ble gravid. Vi prøvde ikke desperat å få det til, men var veldig avslappet og la ikke opp sexlivet etter eggløsning:-)

Fikk tilbake mensen rett etter p-pilleslutt, men det er jo ikke alle som er så heldige.

Skrevet

Hei !

Jeg ble gravid etter ett år med førstemann...det endte i spontanabort, og så tok det et halvt år å bli gravid igjen...

Med nummer to ble jeg gravid på første forsøk.

Jeg har lest at i snitt er ca 60 % gravid etter ett år. Sex ved eggløsning gir ca 20 % sjanse for å bli gravid.

I utgangspunktet vil jeg anbefale deg å smøre deg med en god porsjon tålmodighet og heller nyte god sex når man har lyst, i stedet for å jakte på eggløsningen.

Lykke til !

Mvh.

Skrevet

Du kan jo gå inn på forum: Vil bli gravid her på DOL.

Vi prøvde i 3 år før vi fikk til førstemann. Nr. 2 kom før vi ante og ble født 14,5 mnd etter førstemann. Nr. 3 kom på første eggløsning etter at spiralen var tatt ut.

Skrevet

Sluttet på pillen lenge før vi prøvde å bli med barn da. Begge to satt på første forsøk, jeg var 29 og 31 år gammel da jeg ble gravid.

Skrevet

Ble gravid på første forsøk. Med barn nummer to ble jeg gravid uten å en gang prøve...Var 21 år første gangen, og 26 år andre gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...