Gå til innhold

Gjelder dette barn også??

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Aner ikke om det gjelder barn, men jeg vil tro politiet bruker skjønn.

I Tønsberg er det vel faktisk 15 lapper for å tisse ute.

Finnes det ingen dass i nærheten er det altså bedre å tisse i buksa. :)

Skrevet

Det gjelder vel ikke i skog og mark, men på offentlig sted?

Og hvorfor skulle det i så fall ikke også gjelde barn? Unntatt akkurat den perioden hvor de avvennes fra bleie, og kanskje har det ekstra travelt, ser jeg ikke noe problem med å la ungene lære å gå på en vanlig do.

Skrevet

Aner ikke om det gjelder barn, men jeg vil tro politiet bruker skjønn.

I Tønsberg er det vel faktisk 15 lapper for å tisse ute.

Finnes det ingen dass i nærheten er det altså bedre å tisse i buksa. :)

He he.. JA, det er igrunn litt hinsides syntes nå jeg..

Men om en 4 åring er nøden så bruker de nok skjønn. Men jeg synes det ville være rart om loven gjaldt småbarn også...

Skrevet

"- Vi ønsker sterkere å markere at det er uakseptabelt å skape uro og uhygge på byen,"

Jeg tolker det sånn at det er på kvelds og nattestid det er snakk om, og gjerne fulle folk. Da gjelder det selvsagt for en 13-åring ved midnatt natt til søndag. Men jeg tviler sterkt på at man reagerer på en 5-åring som tisser i buska på søndagstur.

Skrevet

Det gjelder vel ikke i skog og mark, men på offentlig sted?

Og hvorfor skulle det i så fall ikke også gjelde barn? Unntatt akkurat den perioden hvor de avvennes fra bleie, og kanskje har det ekstra travelt, ser jeg ikke noe problem med å la ungene lære å gå på en vanlig do.

JA, jeg mener om man er i byen og man ikke rekker å finne noen do. Jeg ville vil ikek latt barnet mitt tisse mitt på fortauet, men om man går i en "park" eller trekkers seg litt bort fra der det er andre mennesker.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men om en 4 åring er nøden så bruker de nok skjønn. Men jeg synes det ville være rart om loven gjaldt småbarn også...

Tviler på at du finner en politimann som bøtelegger (det må i så fall bli foreldra som bøtelegges?) en fireåring som må tisse.

Loven er vel i utgangspunktet til for å sette en stopper for dårlig fylleatferd natterstid, og i Tønsberg tror jeg bøtene er så høye fordi det finnes utrolig mye ufine vestkantsfolk med pappas visa-kort der, og de ga vel generelt faen i om de fikk en tusenlapp eller to i bøter.

Skrevet

Er jo under kriminell lavalder. Kan ikke straffes. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...