Gå til innhold

Helsike, hvor ble fluen av?

Anbefalte innlegg

Gjest theoline
Skrevet

Sto og laget middag, Kokte i to kaseroller på komfyren, mens jeg sto å rørte i grytene.

Plutselig kom det en halvdåven diger flue å satte seg på armen min, og i ren refleks føyset jeg den bort!

Men den havnet nok i retning komfyren _desverre_, og ikke søren om jeg finner den igjen!

Har et håp om at den tok vingene fatt og fløy over og forbi, men jeg ser den ikke igjen, jeg leter og leter.

Har også prøvd å kikke opp i grytene, men ser ikke noe der heller.

Æsj, lite appetittelig da, selv om den evnt er kokt!

Hiver jeg maten?

Sier jeg ifra evnt?

Pokker også, maten var ferdig nesten, jobbet med den hadde jeg også gjort...

Skrevet

Hehe, blir nok et delikat måltid for deg når du tenker på flua når du spiser.

Tror jeg hadde nøyd meg med å se på at andre spiser i dag:-)

Mest sannsynlig har den flydd over, men det er aldri godt å vite.

Gjest theoline
Skrevet

Hehe, blir nok et delikat måltid for deg når du tenker på flua når du spiser.

Tror jeg hadde nøyd meg med å se på at andre spiser i dag:-)

Mest sannsynlig har den flydd over, men det er aldri godt å vite.

Jeg klarer det bare ikke, tenker på flua hele tiden, fant en på kjøkkenet, men den var mindre!

Og akkurat i dag da, får gjester å greier, på tide å iverksette en kriseplan tror jeg!

Men tror jeg ska sette kasserollene til side, sånn for sikkerhets skyld, om den mot alle odds skulle dukke opp igjen!

Skrevet

Kelner, det er en flue i suppen min!

*lol*

Prøvde å sette meg selv i den samme problemstillingen, men jeg vet ikke hva jeg ville gjort...hmmm....mest sannsynlig gått gjennom hele gryteretten, altså øst over i en annen kasserolle med en skje slik at hvis fluen var der så kunne jeg se det. Tidskrevende da, men...

Skrevet

Jeg klarer det bare ikke, tenker på flua hele tiden, fant en på kjøkkenet, men den var mindre!

Og akkurat i dag da, får gjester å greier, på tide å iverksette en kriseplan tror jeg!

Men tror jeg ska sette kasserollene til side, sånn for sikkerhets skyld, om den mot alle odds skulle dukke opp igjen!

Er du så sikker på hvordan den så ut da?

Kom du på fornavn med den når den sto på arma di også?

Kan jo hende det var den du fant, bare at den virket større når du så den på arma di...

Gjest theoline
Skrevet

Er du så sikker på hvordan den så ut da?

Kom du på fornavn med den når den sto på arma di også?

Kan jo hende det var den du fant, bare at den virket større når du så den på arma di...

Den var svær, en god munnfull, he he!

Den jeg fant var liten, er sikker på at det ikke var den..

Gjest theoline
Skrevet

Kelner, det er en flue i suppen min!

*lol*

Prøvde å sette meg selv i den samme problemstillingen, men jeg vet ikke hva jeg ville gjort...hmmm....mest sannsynlig gått gjennom hele gryteretten, altså øst over i en annen kasserolle med en skje slik at hvis fluen var der så kunne jeg se det. Tidskrevende da, men...

Jo, jeg tenkte også å gjøre det, men så tenkte jeg på at en flue ville være gjennomkokt på et blunk, bli møre og kanskje falle fra hverandre?

Har aldri kokt fluer før, så dette er veldig nytt for meg...

Æsj, fluer liker jeg ikke, og absolutt ikke å spise de..

Skrevet

Huff, må jo le også, det er litt av et dilemma du har kommet opp i.

Du kan jo servere maten og ikke si noe og håpe på det beste. I tillegg kan du øve foran speilet og se sjokkert ut hvis noen skulle finne flua:-)

Skrevet

Du får trøste deg med at fluen gir ekstra proteiner til kosten. Det er en god egenskap å ha omtanke for helsen til sine gjester!

Rør kraftig i gryta slik at det blir most flue istedetfor vinger meg her og fluekropp meg der!

Gjest theoline
Skrevet

Du får trøste deg med at fluen gir ekstra proteiner til kosten. Det er en god egenskap å ha omtanke for helsen til sine gjester!

Rør kraftig i gryta slik at det blir most flue istedetfor vinger meg her og fluekropp meg der!

Ja, hadde det vært eksen som stakk innom på middag skulle jeg gldelig rørt kraftig i rundt og servert, ho ho!

Men gjestene er faktisk folk jeg liker, og det vil jo være rart om jeg ikke spiser litt selv også da.

Tror faktisk jeg har store problemer med å spise noe av de to grytene, tenker bare på flua!

Og sett at jeg serverer maten, da vil følgende skje: På neste fest, når promillen stiger vil jeg får behov for å tilstå mine synder, og det er neppe en koselig å få beskjed om at du kanskje har spist en flue, ikke sikkert de vil komme på middag flere ganger da....

Skrevet

Ja, hadde det vært eksen som stakk innom på middag skulle jeg gldelig rørt kraftig i rundt og servert, ho ho!

Men gjestene er faktisk folk jeg liker, og det vil jo være rart om jeg ikke spiser litt selv også da.

Tror faktisk jeg har store problemer med å spise noe av de to grytene, tenker bare på flua!

Og sett at jeg serverer maten, da vil følgende skje: På neste fest, når promillen stiger vil jeg får behov for å tilstå mine synder, og det er neppe en koselig å få beskjed om at du kanskje har spist en flue, ikke sikkert de vil komme på middag flere ganger da....

Hmm, den problemstillingen tenkte jeg ikke på... Du får satse på at middagsgjestene også har promille på deres neste fest. Da er det lettere å ro seg unna når spørsmålet kommer opp dagen derpå!

Jeg har vært i Egypt og bodd på et eh.. hotell? i Kairo, så jeg er litt herda med tanke på evt. småkryp i maten. Men skjønner godt at apetitten din antagelig er litt svekka nå..

Du får gi oss en oppdatering på middagens smak og kosistens når dere er ferdige ;-)

Skrevet

Jo, jeg tenkte også å gjøre det, men så tenkte jeg på at en flue ville være gjennomkokt på et blunk, bli møre og kanskje falle fra hverandre?

Har aldri kokt fluer før, så dette er veldig nytt for meg...

Æsj, fluer liker jeg ikke, og absolutt ikke å spise de..

"Har aldri kokt fluer før,"

Ikke som du vet om, i hvert fall. :oP

Men sannsynligvis har vi alle kokt fluer eller noe annet slags småkryp en eller annen gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...