Gjest Aviaana Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Gikk forbi en trikkeholdeplass i går kveld. Da ser at en dame skifter bleie på en unge som er mellom to og tre. Han står med rumpa mot oss, mens moren forsøker å holde han fast, får tatt av bleien og styrer med å sette på en ny. Jeg synes dette var ekkelt å se på og skulle ønske de gjort det et annet sted enn på en trikkeholdeplass midt i byen. Men det er kanskje jeg som er sær. Skifter dere på småungene deres hvor som helst?. 0 Siter
Åsemor Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Hvis hun har bæsja og det er lenge til vi har mulighet til å komme oss på et toalett så kan det være at jeg gjør det. Men har stort sett alltid vogn eller bil tilgjengelig da, så da legger jeg henne ned der. På lekeplasser skifter jeg gjerne bleie, også tissebleier, selv om folk kan se meg. Der er vi på barnas area og de må få være komfortable. Men jeg blir litt småkvalm av å se på at man f.eks bytter bleie ved kafebordet i stedet for å gå på toalettet. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Ja, du er sær.. Må man skifte bleie, så må man.. Ikke alltid det finnes alternativer! - er det ikke bare å snu seg`? 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Ekkelt å se på at et lite barn ble skiftet på, på en bussholdeplass. Ja, da synes jeg du er sær. Hadde det vært på et spisested, mellom bordene, ja da skjønner jeg at du reagerer på at det skiftes bleie. 0 Siter
Goldy79 Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Eg ser ikkje problemet ditt, sorry. Så lenge det berre er tissebleie ser ikkje eg problemet ditt... 0 Siter
Gjest girl with no name Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Såpass må en tåle! Du får bare tenke at det er godt du sliååer mdet styret der. For det ER styr å være på bytur med baby og småbarn. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Liker man det ikke, får man bare snu seg bort :-) Hadde det vært synlig bæsj på den nakne babyrumpa, så hadde jeg skjønt at noen kunne hatt problemer med det. En ren babyrumpe kan man takle på en trikkeholdeplass! Nå kom jeg til å tenke på at både mannen min og jeg hadde babybæsjfobi før vi fikk vår førstefødte. Når jeg gikk gravid trodde vi ærlig talt ikke at noen av oss skulle kunne klare å skifte bleie den dagen nurket kom... Når hun ble født var fobien selvsagt en saga blott! På en flytur med gullklumpen, hadde hun bæsja stort. Det var lang kø på do og mannen min begynte å kle av babyen i setet sitt. Jeg fikk stoppa han og lurte på om han hadde tenkt å skifte bæsjebleie midt blant alle folka. Ja, det synte shan var helt uproblematisk. Kunne ikke skjønne at noen kunne reagere på det! Gullungen vår var jo så skjønn *ler* Jeg fikk han iallefall til å tenke seg litt tilbake i tid, på hvordan han hadde takla bæsjebleieskift i setet ved siden av seg på flyet...... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Ja, det er du som er sær. Å skifte tissebleie på en trikkeholdeplass er helt greitt. Jeg har også skiftet bæsjebleier utendørs i byen (i vognen), da har jeg selvsagt ikke gjort det midt i en folkemengde. Men noen kan nok ha sett det. Usjameg altså! 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har opplevd værre. En gang på cafè, begynte dama på nabobordet å skifte bleie oppå bordet! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Det kommer jo litt an på. Men om jeg visste at ungen var sår i rumpa, og bleia var full av bæsj, så hadde jeg også skiftet der. Ei tissebleie hadde jeg ikke brydd meg med å skifte på en trikkeholdeplass. Jeg har skiftet på ungene på forskjellige steder, bl.a. i et flysete. 0 Siter
hidi Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Et uskyldig lite barn trenger ny bleie! Hva i all verden er ekkelt med det? Jeg mener du er sær. Jeg hadde smilt godmodig... Tror ikke jeg skiftet bleie på byen, gikk gjerne inn på et toalett, men på stranda ble det mye bleiebytting, ja! Neste gang sbur du bare ryggen til, så slipper du å se noe som helst... *lol* 0 Siter
Gjest Aviaana Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Et uskyldig lite barn trenger ny bleie! Hva i all verden er ekkelt med det? Jeg mener du er sær. Jeg hadde smilt godmodig... Tror ikke jeg skiftet bleie på byen, gikk gjerne inn på et toalett, men på stranda ble det mye bleiebytting, ja! Neste gang sbur du bare ryggen til, så slipper du å se noe som helst... *lol* Ja jeg er tydeligvis sær. Men jeg tenker også på barnets privatliv her. hvorfor skal barnet blottlegge seg for alle under bleieskiftet?. Kanskje det er derfor jeg synes det er ekkelt?. Fordi jeg får innsyn i noe jeg mener er privat. Mange vil nok si at "det er jo bare en unge som trenger bleie" og det er det jo. Men jeg synes likevel at barn også skal ha et privatliv og slippe å vise kjønnsorganene til alle forbipasserende. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Ja jeg er tydeligvis sær. Men jeg tenker også på barnets privatliv her. hvorfor skal barnet blottlegge seg for alle under bleieskiftet?. Kanskje det er derfor jeg synes det er ekkelt?. Fordi jeg får innsyn i noe jeg mener er privat. Mange vil nok si at "det er jo bare en unge som trenger bleie" og det er det jo. Men jeg synes likevel at barn også skal ha et privatliv og slippe å vise kjønnsorganene til alle forbipasserende. Det er hærlig å se at unger ikke skammer seg over å vise seg nakne :-) Jeg synes det høres hakket verre ut å la ungene så altfor tidlig få en forståelse av at det ikke er akseptert å vise rompa si offentlig. Dessuten vil jeg tro at de fleste foreldre som skifter bleie på ungen "offentlig", gjør det litt diskret? Jeg skal love deg at det er ganske så komplisert å finne et egnet sted å skifte bleier! Når du engang kanskje får barn selv, kommer du nok til å måtte svelge noen kameler (jeg har svelget mange ;-)) 0 Siter
Gjest Aviaana Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Det er hærlig å se at unger ikke skammer seg over å vise seg nakne :-) Jeg synes det høres hakket verre ut å la ungene så altfor tidlig få en forståelse av at det ikke er akseptert å vise rompa si offentlig. Dessuten vil jeg tro at de fleste foreldre som skifter bleie på ungen "offentlig", gjør det litt diskret? Jeg skal love deg at det er ganske så komplisert å finne et egnet sted å skifte bleier! Når du engang kanskje får barn selv, kommer du nok til å måtte svelge noen kameler (jeg har svelget mange ;-)) Jeg tenker at en mellomting mellom fullstendig åpenhet og tabu rundt kropp må være å foretrekke. Verden er desverre ikke så harmonisk at barn kan lære fra tidlig alder at det alltid er trygt og akseptabelt å løpe naken omkring. Denne moren var ikke akkurat diskre med bleieskiftingen. Ja jeg har som sagt ikke barn selv og vet nok at jeg hadde måttet svelge noen kameler. Men hvorfor stå midt i gata på en trikkeholdeplass og skifte på ungen??. Kunne hun ikke heller gått rundt hjørnet hvor det ikke var noe særlig folk og skiftet på ungen der?. ja jeg får gi meg. Vet at jeg er sær her . 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Det kommer jo litt an på. Men om jeg visste at ungen var sår i rumpa, og bleia var full av bæsj, så hadde jeg også skiftet der. Ei tissebleie hadde jeg ikke brydd meg med å skifte på en trikkeholdeplass. Jeg har skiftet på ungene på forskjellige steder, bl.a. i et flysete. Vi fikk ikke lov til å tenke den tanken engang, da vi opptil flere ganger ble minnet på at det var "stellebord" på det ene toalettet ombord da vi fløy nå for noen uker siden med snuppa på da 14 mnd. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Næmen, kjære vene, en liten søt barnerumpe da. :-) Men jeg er enig med Jubalong, en tissebleie hadde jeg ikke stresset med. Var det derimot bæsjings på gang, han var rød i rumpa og måtte sitte i vogna hele veien hjem - ja da hadde jeg skiftet. Men jeg hadde, om det var mulig, gått inn på et kjøpesenter el.l der jeg visste det var do med stellebord. Så egentlig er vel svaret nei, jeg ville ikke skiftet bleie der på holdeplassen, ikke i utgangspunktet hvertfall. Men må man så må man. 0 Siter
Paloma Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Vi fikk ikke lov til å tenke den tanken engang, da vi opptil flere ganger ble minnet på at det var "stellebord" på det ene toalettet ombord da vi fløy nå for noen uker siden med snuppa på da 14 mnd. He he - lykke til med å skifte på en så stor unge der! Håper du hadde med skoskje!! De flydoene er et mareritt... 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 He he - lykke til med å skifte på en så stor unge der! Håper du hadde med skoskje!! De flydoene er et mareritt... Ja, det var trangt! Jeg gravid med stor mage innpå der i tillegg gjorde jo ikke saken lettere. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Vi fikk ikke lov til å tenke den tanken engang, da vi opptil flere ganger ble minnet på at det var "stellebord" på det ene toalettet ombord da vi fløy nå for noen uker siden med snuppa på da 14 mnd. Vi brukte stort sett det stellebordet vi også, men denne bleia ble skiftet før avgang, og doene var stengt! Og lillebror var sår i stumpen og hadde bæsjet. Vi satt alene på en rad, så det var ingen som behøvde å se noe. Men de luktet kanskje litt... Var kjemperask, og pakket bleia fort og godt sammen + la den i en pose som jeg knøt igjen. Og så fort vi kunne løsne setebeltene var jeg på do og kastet den. Av og til bare må man... 0 Siter
morsan Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Liker man det ikke, får man bare snu seg bort :-) Hadde det vært synlig bæsj på den nakne babyrumpa, så hadde jeg skjønt at noen kunne hatt problemer med det. En ren babyrumpe kan man takle på en trikkeholdeplass! Nå kom jeg til å tenke på at både mannen min og jeg hadde babybæsjfobi før vi fikk vår førstefødte. Når jeg gikk gravid trodde vi ærlig talt ikke at noen av oss skulle kunne klare å skifte bleie den dagen nurket kom... Når hun ble født var fobien selvsagt en saga blott! På en flytur med gullklumpen, hadde hun bæsja stort. Det var lang kø på do og mannen min begynte å kle av babyen i setet sitt. Jeg fikk stoppa han og lurte på om han hadde tenkt å skifte bæsjebleie midt blant alle folka. Ja, det synte shan var helt uproblematisk. Kunne ikke skjønne at noen kunne reagere på det! Gullungen vår var jo så skjønn *ler* Jeg fikk han iallefall til å tenke seg litt tilbake i tid, på hvordan han hadde takla bæsjebleieskift i setet ved siden av seg på flyet...... "Jeg fikk stoppa han og lurte på om han hadde tenkt å skifte bæsjebleie midt blant alle folka. Ja, det synte shan var helt uproblematisk. Kunne ikke skjønne at noen kunne reagere på det! Gullungen vår var jo så skjønn *ler*" Kjenner igjen den der, gitt! På generelt grunnlag! Man blir fort litt "vel" vant til at det å skifte bleie hvorsomhelst er helt kurant - sparer man tid med å skifte bleie akkurat der man er, så gjør man kanskje det. Husker en gang vi hadde besøk av et par med bleiebarn - lenge etter at vår hadde sluttet - og de skiftet bleie midt på stuegulvet så det luktet bæsj i hele stua etterpå! *ha ha* Og foreldrene syntes dette var den naturligste ting i verden - og etterpå kastet de bleia i søppelbøtta på kjøkkenet istedenfor å gå ut til søppeldunken med den! Håper og tror at ikke jeg har gått SÅ langt, men vi har helt sikkert også vært like uaffisert som foreldrene som var hos oss og tenkte at "dette er da så greit, så!" ;-) Det er sikkert dem som har reagert på oss også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.