Gå til innhold

Hvilken bil skal jeg velge

Gjest ny bruktbil, - lite penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe brukt bil.

Jeg har budsjett på ca. 40 000,- Ikke så mye, men det er alt jeg har råd til for øyeblikket.

Jeg er totalt avhengig av bil for å komme meg til jobb og må ha en som er litt driftsikker.

I tillegg bør det være en såkalt "Biltema-bil".

Altså, det må være mulig å få tak i deler uten at det nødvendigvis må kjøpes originalt.

Kjører for øyeblikket en -89-modell som nå har sett sine bedre dager. Har brukt enormt mye penger på originaldeler til denne, men er nå full i rust i tillegg til en del "dyre ulyder".

Noen som har greie på bil her, som vet hva som er bedre enn noe annet?

Jeg vil ikke ha stasjonsvogn, men bør være litt romslig i baksetene,da jeg er har 3 barn, hvorpå 2 er "voksenstørrelse"

Alle råd tas imot med stor takk!!

Skrevet

Finn en pent brukt Toyota Carina II uten rust.

Fins knapt mer driftsikkert kjøretøy.

Skrevet

Tja, Saab 900 og Mercedes 230 av litt eldre årsmodeller er kjent for å være driftssikre doninger med god plass.

Volvo 240 kan og nevnes, men det er vel en såpass gammel bilmodell nå at det ikke er aktuelt...?

Volkswagen Passat er det mange jeg kjenner som skryter av, likeså Mitsubishi Galant.

Men med de som med andre brukte biler, bør man se an vedlikehold og slik før kjøp - en bil som ikke har hatt vedlikehold annet enn det høyst nødvendige vil medføre kostnader.

Om man kommer over noen som er godt vedlikeholdte og i grei stand, kan Ford Scorpio og Peugeot 605 og være greie alternativer.

Og kommer man over en modell som har fått god rustbeskyttelse, er Toyota Camry definitivt en kjerre man kan se nærmere på.

Skrevet

Tja, Saab 900 og Mercedes 230 av litt eldre årsmodeller er kjent for å være driftssikre doninger med god plass.

Volvo 240 kan og nevnes, men det er vel en såpass gammel bilmodell nå at det ikke er aktuelt...?

Volkswagen Passat er det mange jeg kjenner som skryter av, likeså Mitsubishi Galant.

Men med de som med andre brukte biler, bør man se an vedlikehold og slik før kjøp - en bil som ikke har hatt vedlikehold annet enn det høyst nødvendige vil medføre kostnader.

Om man kommer over noen som er godt vedlikeholdte og i grei stand, kan Ford Scorpio og Peugeot 605 og være greie alternativer.

Og kommer man over en modell som har fått god rustbeskyttelse, er Toyota Camry definitivt en kjerre man kan se nærmere på.

Wolkswagen Passat er min marerittbil!! Vi hadde en slik bruktbil en gang og den gav oss bare trøbbel. Godt mulig vi var max uheldige, da men..

Vi har også hatt en ganske ny Ford. Det merket frister heller ikke til gjentagelse, selv om bilen i og for seg var ok.

Tre Toyota'er har vi hatt og vi har _aldri_ tenkt å kjøpe noe annet!! Toyota Corona, Toyota Carina og Toyota Hiace er det vi har hatt og alle tre var supre biler som gav oss null problemer. Coronaen var vår første bil. Den arva gubben av faren sin når han fikk lappen som 18 åring :-)

Den bilen hadde vi til den ble kategorisert som veteranbil ;-) Tilslutt begynte den å ruste, men no' problem før den tid!

Skrevet

Ville kjøpt enten en Toyota eller en Mazda. Driftsikre biler!

Skrevet

Wolkswagen Passat er min marerittbil!! Vi hadde en slik bruktbil en gang og den gav oss bare trøbbel. Godt mulig vi var max uheldige, da men..

Vi har også hatt en ganske ny Ford. Det merket frister heller ikke til gjentagelse, selv om bilen i og for seg var ok.

Tre Toyota'er har vi hatt og vi har _aldri_ tenkt å kjøpe noe annet!! Toyota Corona, Toyota Carina og Toyota Hiace er det vi har hatt og alle tre var supre biler som gav oss null problemer. Coronaen var vår første bil. Den arva gubben av faren sin når han fikk lappen som 18 åring :-)

Den bilen hadde vi til den ble kategorisert som veteranbil ;-) Tilslutt begynte den å ruste, men no' problem før den tid!

Dere har nok vært uheldige med Passaten ja, har ikke hørt om noen andre så langt som har hatt mye problemer med den modellen.

Ford har jeg hatt selv; grei doning men litt gubbebil.

Personlig har jeg best erfaring med Mercedes, Citroen og Saab i forhold til driftssikkerhet og slikt.

Skrevet

Ville kjøpt enten en Toyota eller en Mazda. Driftsikre biler!

Har hatt Mazda tre ganger nå, og erfaringene med de doningene frister ikke til gjentakelse.

Men en godt vedlikeholdt Mazda kan nok være et greit nok kjøp; såfremt den ikke har gått for langt.

Skrevet

Har hatt Mazda tre ganger nå, og erfaringene med de doningene frister ikke til gjentakelse.

Men en godt vedlikeholdt Mazda kan nok være et greit nok kjøp; såfremt den ikke har gått for langt.

Nja - jeg har en mazda 323 fra 1987 - Har bytta radiatoren en gang og eksospotta en gang - ellers har den gått prikkfritt. Mazda pleier også å komme godt ut på bruktbiltester...

Mazdaen min kvitter jeg meg ikke med :-)

Skrevet

Kjøp deg en toyota starlet 96modell. Den har jeg.. Billig i drift.

Skrevet

Dere har nok vært uheldige med Passaten ja, har ikke hørt om noen andre så langt som har hatt mye problemer med den modellen.

Ford har jeg hatt selv; grei doning men litt gubbebil.

Personlig har jeg best erfaring med Mercedes, Citroen og Saab i forhold til driftssikkerhet og slikt.

Det kan nok være riktig. vi har et par andre i familien som hadde samme årsmodell, passat, som oss. De hadde heller ikke nevneverdige problemer, men slitedeler var så utrolig dyrt å skifte ut.

Mercedes og Saab vet jeg er gode biler, men mannen min hadda garantert nekta å kjøpe Citroen. Han liker ikke franske biler ;-) Her er det japansk for alle penga.

Hiacen vår er jo heller ikkie av de kuleste, men gubben har "pynta" litt på den med ekstralys foran og "stigbøyle" (aner ikke hva det heter, så det er godt mulig du sitter og humrer over uvitende kvinnfolk nå? ;-)) på sidene av bilen. Bilen er iallefall helt super for en familie på fem som trenger god bagasjeplass. Det hjelper også på at den heter Turbo Diesel. Såpass har jeg iallefall fått med meg ;-)

Skrevet

Støtter forslaget om en eldre Saab 900. Har god erfaring med en 88-modell som fortsatt lever i beste velgående :)

Skrevet

Jeg elsker Saab da, har alltid hatt det tidligere, fra 99, 900 og 9000. Supre biler, men den gang hadde jeg en mann som var Saab-frelst og skrudde selv.

Vet ikke om de har Saab-deler lenger på Biltema? De har jo helt slutta med bildeler.

Har nå en Subaru, og den er klin umulig å få tak i deler til en billig penge. Jeg har visstnok en litt "vanskelig" modell, og det meste på kjøpes originalt.

Hvis jeg kunne fått velge fritt, ville jeg hatt en Saab 9000 CSE, det er min drømmebil.

Fins ikke bedre biler å kjøre på bilferie med.

Men disse ligger relativt høyt i pris da, selv på eldre modeller.

Jeg vil prøve å få en så ny bil som mulig, godt mulig jeg tar en nærmere titt på Mazda eller Toyota.

Skrevet

Jeg elsker Saab da, har alltid hatt det tidligere, fra 99, 900 og 9000. Supre biler, men den gang hadde jeg en mann som var Saab-frelst og skrudde selv.

Vet ikke om de har Saab-deler lenger på Biltema? De har jo helt slutta med bildeler.

Har nå en Subaru, og den er klin umulig å få tak i deler til en billig penge. Jeg har visstnok en litt "vanskelig" modell, og det meste på kjøpes originalt.

Hvis jeg kunne fått velge fritt, ville jeg hatt en Saab 9000 CSE, det er min drømmebil.

Jeg vil prøve å få en så ny bil som mulig, godt mulig jeg tar en nærmere titt på Mazda eller Toyota.

Hm, kanskje denne kunne være verdt å ta en titt på?

http://tinyurl.com/y7naad

Skrevet

...og her er bilen om du skal ha nyest mulig:

http://tinyurl.com/t3bh4

Det går og an å få tak i noen av Daewoo's kjerrer fra år 2000 til under 40 lapper, da en "stor" litenbil med 0,8 liters motor og hyggelig bensinforbruk; men vil muligens være litt trang; og litt slapp i effekten på langkjøring *s*

Gjest by bruktbil - lite penger
Skrevet

Hm, kanskje denne kunne være verdt å ta en titt på?

http://tinyurl.com/y7naad

Takker for tips :-)

Saab'en var jo egentlig interessant, utrolig god plass i de bilene og grei motor.

Kia'en var jo ganske fin innvendig, nesten sånn Saab 9000 interiør og har jo litt nyere look da...

Hmm..jeg får ta med meg et mannebein når jeg skal ut å se...

Skrevet

Takker for tips :-)

Saab'en var jo egentlig interessant, utrolig god plass i de bilene og grei motor.

Kia'en var jo ganske fin innvendig, nesten sånn Saab 9000 interiør og har jo litt nyere look da...

Hmm..jeg får ta med meg et mannebein når jeg skal ut å se...

Kia pleier å gjøre det enormt dårlig i NCAP-tester

candyqueen_83
Skrevet

Er det Corolla du mener?

Skrevet

Er det Corolla du mener?

Nei, det fantes en eldre versjon av Toyota som het Corona. Mulig dette er den tidligere Corolla?

Skrevet

Nei, det fantes en eldre versjon av Toyota som het Corona. Mulig dette er den tidligere Corolla?

Tror Corona etterhvert gikk over til å hete Carina her i landet.

Ser på bildesøk at det er mange nyere biler som heter Corona, og de likner mistenkelig mye på Carina ihvertfall.

Skrevet

Tror Corona etterhvert gikk over til å hete Carina her i landet.

Ser på bildesøk at det er mange nyere biler som heter Corona, og de likner mistenkelig mye på Carina ihvertfall.

Ok, jeg bare tippa Corolla siden ordet ligna litt på Corona, men du har sikkert helt rett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...