Gå til innhold

Fått tilbud om jobb som trainee...men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et knalltilbud som trainee i en job jeg har utrolig lyst på. Jeg har fem års utdanning, men har rett og slett lys til å prøve noe annet for en tid.

Det eneste dumme er at om to år begynner en videreutdanning til mitt felt som jeg da har lyst til å ta....og der jeg har fått jobb nå, ønsker de at jeg skal bli minst tre år.....eh...

dillemma!!?

Altså, for tar jeg videreutdanning om to år, så signaliserer jeg jo at jeg ikke har tenkt bli værende hos dem...ikke sant? Så hva gjør jeg, har så lyst på en annen type jobb for noen år bare...Litt lei mitt eget fel. Og hvem vet, kanskje jeg blir bitt av basillen der jeg nå er på vei. Råd?

Skrevet

Å sitte å vente på en utdanning som begynner om 2 år er lenge. Jeg ville satset på jobben og se hva som skjedde. Kanskje du ikke trives og ikke liker det, og da kan du hoppe på utdanning om 2 år. Eller kanskje trives du kjempegodt og ikke vil vidreutdanne deg enda! Da kan du hoppe på den utdanninga senere! Bedre å leve NÅ og se hva som skjer enn å sitte pal å vente i 2 år på at noe skal skje!

Skrevet

Helt klart velge trainee stillingen - ser ikke dilemmaet en gang jeg - du kan vel begynne etterutdanningen når som helst senere også, feks etter 3-4 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...