Gå til innhold

Ammer dere hvor som helst?

Anbefalte innlegg

Gjest mussilini
Skrevet

jeg syns det er flaut å dra ut puppen foran min far eller bror fordi minsten må ha mat....er det andre som syns det er flaut, eller er det bare meg som er litt rar? De ser kanskje ikke så mye på puppen akkurat, men jeg er nå litt blyg, da...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Paloma

13

• morsan

8

• Mrs. Wallace

7

• meg__123!

4

Mest aktive i denne tråden

sammfunnskritiker
Skrevet

Absolutt overalt, den tid det var aktuellt. Kanskje tenkte jeg meg om en gang eller to, før jeg reise ut på større handel o.l

Skrevet

Jeg fant at det var en tilvenningssak. Første gang var det litt merkelig, men jeg lot det stå til. Nå gjør jeg det hvorsomhelst og nårsomhelst.

Skrevet

Jeg har ammet nesten hvor som helst. Ble etterhvert veldig flink til å gi pupp uten å vise hud. Den eneste plassen jeg absolutt ikke vil amme er i kirka, vet ikke hvorfor.

Skrevet

synes ikke det passer seg å amme foran masse folk.. ser mange som sitter på cafe eller på et kjøpesenter og ammer..

Skrevet

synes ikke det passer seg å amme foran masse folk.. ser mange som sitter på cafe eller på et kjøpesenter og ammer..

Hva skal de gjøre, da? Låse seg inn på et lite doavlukke mens folk står i kø utenfor?

Jeg synes man bør utvise en viss diskresjon når man ammer (altså ikke vifte villt med puppen, og gjerne finne et rolig hjørne), men utover det får folk heller klare å dra til seg øynene.

Om man ammer diskret, er det ikke så mye annet enn en genser og et barnehode som synes, pluss kanskje en centimeter hud. Mye mindre enn på forsiden av tabloidavisene, med andre ord.

Skrevet

hm, ser ikkje akkurat ka som er flaut med det då... Men eg pleide å amma overalt ;-)

Skrevet

Siden jeg ser min far kanskje 1 gang i året, var det litt flaut når jeg ammet og han satt rett på den andre siden av bordet. Men jeg tenkte som så at han sikkert har sett noen pupper i sitt liv...

Når jeg har ammet, så har jeg ammet stort sett hvor som helst. Har jeg hatt mulighet for å trekke meg litt tilbake, har jeg gjort det. Men barnets behov kommer absolutt foran eventuelle andre behov...

Skrevet

Siden jeg ser min far kanskje 1 gang i året, var det litt flaut når jeg ammet og han satt rett på den andre siden av bordet. Men jeg tenkte som så at han sikkert har sett noen pupper i sitt liv...

Når jeg har ammet, så har jeg ammet stort sett hvor som helst. Har jeg hatt mulighet for å trekke meg litt tilbake, har jeg gjort det. Men barnets behov kommer absolutt foran eventuelle andre behov...

Når du sier det så kommer jeg på at jeg helst unngår å amme foran svigerfar, han synes det er forferdelig ubehagelig, så da går jeg heller et annet sted. Men om han kommer inn der jeg sitter og ammer, så slutter jeg ikke altså - men han går igjen ganske så kjapt!

Det med å amme diskret sier seg etterhvert selv, for ungen blir jo så nysgjerrig at en må gjemme seg litt vekk pga det.

Skrevet

Jeg har ammet nær sagt hvor som helst ja. Jeg prøvde å ha t-skjorte som lå over øverste halvdel av puppen, for det kan bli litt vulgært om man f.eks har skjorte som man knepper opp og så vises masse bar hud helt fra puppen og opp til halsen.

Har til og med gått i bikini og skjørt på fortauet langs en hovedvei og ammet. ;) Mens jeg trillet vogn med andre armen.

Skrevet

Jeg ammet stort sett overalt, men ingen har sett puppene mine fordet!

Det er bare å trekke genseren litt ned mot babyens munn. Ingen problemer å gjøre det diskret. Jeg er ikke av typen som lot puppene henge til lufttørking etter ammingen, for å si det sånn ;-)

Skrevet

Og om ungen skriker hysterisk fordi den er sulten så er det noen som klager på det og.

Det er faktisk ikke alle mødre som synes det er så behagelig å måtte amme "offentlig" heller, men noen ganger må det til om ungen er sulten.

Man kan ikke mure seg innenfor husets fire vegger bare fordi man har fått et barn.

Skrevet

Jeg slet veldig med å amme offentlig de første mnd, dro bare korte turer til byen mens lillegutt sov, og dro hjem med det samme det nærmet seg fôringstid.

Men etterhvert som vi fikk teken på det både han og jeg, klarte jeg å slappe litt av. Men jeg passet alltid på å sette meg litt diskret til, om det var mulig, og holde meg så tildekket jeg kunne. Ikke av hensyn til andre, men fordi jeg er sjenert selv.

Hos svigers satte jeg meg alltid i en sofa de har stående i et hjørne av stua, så ingen behøvde å se på. Vil aldri kunne bli fortrolig med å amme foran øynene på svigerfar og svoger, tror ikke de vet helt hvor de skal se hen heller. Med svigermor er det ikke så ille.

:-)

Skrevet

Ser du puppen til de som ammer da?

Skrevet

Jeg har ammet nær sagt hvor som helst ja. Jeg prøvde å ha t-skjorte som lå over øverste halvdel av puppen, for det kan bli litt vulgært om man f.eks har skjorte som man knepper opp og så vises masse bar hud helt fra puppen og opp til halsen.

Har til og med gått i bikini og skjørt på fortauet langs en hovedvei og ammet. ;) Mens jeg trillet vogn med andre armen.

Det er det som _egentlig_ er multi-tasking!

Skrevet

Jeg ammet stort sett overalt, men ingen har sett puppene mine fordet!

Det er bare å trekke genseren litt ned mot babyens munn. Ingen problemer å gjøre det diskret. Jeg er ikke av typen som lot puppene henge til lufttørking etter ammingen, for å si det sånn ;-)

Ha ha! Men det er jo så bra mot såre brystvorter!!! : ))

Gjest mammaijanuar
Skrevet

Når jeg blir mamma om noen måneder har jeg ikke tenkt å flashe puppene overalt. Såpass sjenert synes jeg det er god folkeskikk å være.

Jeg synes faktisk man skal slippe å få en pupp i ansiktet når man er på cafè f.eks, det går an å være litt diskret og ta hensyn til de som ikke synes det er så sabla naturlig som mange mødre synes det er.

Skrevet

Ha ha! Men det er jo så bra mot såre brystvorter!!! : ))

Herregud, jeg leste "fotvorter"..

La brystene henge fritt, morsmelk er jo så flott mot fotvorter!! :-D

Skrevet

Når jeg blir mamma om noen måneder har jeg ikke tenkt å flashe puppene overalt. Såpass sjenert synes jeg det er god folkeskikk å være.

Jeg synes faktisk man skal slippe å få en pupp i ansiktet når man er på cafè f.eks, det går an å være litt diskret og ta hensyn til de som ikke synes det er så sabla naturlig som mange mødre synes det er.

Da gjør du lett livet ditt mer komplisert enn nødvendig.. : )

Gjest mammaijanuar
Skrevet

Da gjør du lett livet ditt mer komplisert enn nødvendig.. : )

Ikke mer komplisert enn å velge bordet borte i hjørnet istedet for foran kassa i kafeteriaen. Jeg mener ikke at man må låse seg inne på do heller.

Og dersom det kommer til stykket får jeg tåle at det blir litt mer jobb for meg. Å ta hensyn er såpass viktig.

Men hvem vet; mulig jeg forandrer mening etterhvert :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...