Gå til innhold

Ammer dere hvor som helst?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

ikke det jeg sier, men man trenger kanskje ikke sitte på kafe og amme.. det hadde hvertfall aldri jeg gjort... men men..

Vel, jeg skulle aldri amme offentlig jeg heller.

Vel den kamelen ble fort svelgt (sammen med ganske mange etterhvert ;o) )

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Paloma

13

• morsan

8

• Mrs. Wallace

7

• meg__123!

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg husker enda første gang jeg skulle amme foran svigerfar, jeg rødmet og var skikkelig klossete.

Men så fant jeg ut at hylendes sultne barn lager alt for mye lyd, og gav guttungen mat når han bad om det.

Skrevet

Hett tips: velg bordet med den beste sofaen, og vekk fra trekken fra døra! Vurder å investere i etpar ammetopper, de er veldig diskret - man kan nesten bare se at du ammer pga måten du holder babyen

Mener å ha sett slike ammetopper, som ikke var så dyre også?

Skrevet

Vel, jeg skulle aldri amme offentlig jeg heller.

Vel den kamelen ble fort svelgt (sammen med ganske mange etterhvert ;o) )

hehe:)

candyqueen_83
Skrevet

Det vet jeg godt, men det finnes en mellomting. For hva er det egenlitg man skal ta hensyn til? At enkelte andre synes det er ubehagelig at en pupp kan komme til å synes ved nabobordet? Hvorfor er det så ille i så fall, og hvorfor skal de behøve å bry seg med det? Og hvorfor skal de få førsterett til hensyn foran en sulten baby? (Retorisk :-)

Jeg var fryktelig sjenert med førstemann, ville helst gjemme meg helt bort ved amming. Men etterhvert klarte jeg å bli mer avslappet.

Det får være måte på hvor mye hensyn man skal ta også - amming _er_ naturlig, og pupper er naturlig, pupper flashes jo overalt hele tiden - blader, aviser, reklamepostere.. også skal ikke folk kunne godta litt amming under genseren på kafé..

Jeg kjenenr at jeg ikke gruer meg til ammingen denne gangen, og det er deilig. Men om folk er NØDT til å stirre, ja så får de gjøre det. Men ikke skyld på meg fordi jeg gjør dem ubekvemme, det klarer de fint selv. :-)

Men det er IKKE alle som nøyer seg med litt diskret amming under genseren. Jeg blir nesten kvalm om jeg er på kafe og noen sitter og ammer med hele puppen hengendes utafor. Og forrige gang jeg var på Ikea gikk ei dame rundt i butikken og amma. Flasha puppen totalt.Lite vits synes jeg.

Skrevet

Mener å ha sett slike ammetopper, som ikke var så dyre også?

Jeg har kjøpt mine på salg for 250kr, forholdsvis dyrt for en T-skorte med åpning foran spør du meg - men kjekt å ha, og kjekt å fornye seg i en tid der man ellers ofte føler seg litt utvasket og udelikat.. sånn helt på begynnelsen altså.

Skrevet

Jeg ammet hvorsomhelst (nesten), men det er ingen uvedkommede som har sett puppen min fordet.

candyqueen_83
Skrevet

Ikke i det hele tatt? OK, deg om det - men hva mener du at folk med spedbarn skal gjøre, da? Sånne små må nemlig ofte ha mat - og gjerne veldig fort.

Hvis man ikke skal få lov til å amme offentlig, har man da to muligheter:

Enten må man holde seg unna kafeer, kjøpesentre og offentlige steder så lenge man fullammer. Eller så må man finne et offentlig toalett og sette seg på dolokket og amme. Gjerne med kø av tissetrengte utenfor.

Hva synes du er fair?

Eller kan du se for deg en tredje løsning, hvor man ammer så diskret som mulig, slik at folk flest ikke skal bli plaget (med mindre de virkelig ønsker å stirre) og mor samtidig slipper å bli isolert i månedsvis?

Tror heller jeg hadde tatt bil til kjøpesenteret,parkert litt bortgjemt i parkeringshuset,og gått ut og satt meg i bilen når det var tid for amming.

Skrevet

Tror heller jeg hadde tatt bil til kjøpesenteret,parkert litt bortgjemt i parkeringshuset,og gått ut og satt meg i bilen når det var tid for amming.

Hvor kjekt blir det da?

candyqueen_83
Skrevet

Hvor kjekt blir det da?

Bedre enn å flashe på kafè. Kan ikke tenke meg noe verre

Skrevet

Bedre enn å flashe på kafè. Kan ikke tenke meg noe verre

Jeg hører hva du sier.. du må nok belage deg på å være mye hjemme de første månedene : ))

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg ammet nesten hvor som helst, men det betyr ikke dermed at jeg "flashet" puppen, jeg var ganske diskret.

Husker selv jeg var ganske sjenert i begynnelsen, men det ga seg! Og som sagt - andre så knapt mer enn bakhodet på babyen da jeg ammet. Kan ikke forstå at noen skal reagere på det, enten det er på kafé eller på toget, eller for den saks skyld dine foreldre.

Skrevet

Ja, jeg ammet overalt, til og med i min farmors begravelse :-)

Tror ikke det var mange som så puppene mine for det....

Savner faktisk litt den ammingen jeg!

candyqueen_83
Skrevet

Jeg hører hva du sier.. du må nok belage deg på å være mye hjemme de første månedene : ))

Nå skal ikke jeg ha barn på en sund,men jeg er heller mye hjemme i begynnelsen ja :)

Skrevet

Eller heldig, eller så har Lillevill bare vært flinkere, eller så lærte jeg noe de drøye to årene jentungen fikk pupp. Sår har jeg ikke vært...

Men altså, jentungen har alltid strevd med nattesøvnen, og Lillevill sovner av seg selv i åttetida og sover 8-10 timer uten mat, på kun pupp. De _er_ forskjellige, de to...

Så heldig som du har vært denne gangen, venter vi bare på bomben at du venter tredjemann ;-)

Skrevet

Ja, det med kulde er viktig!

Et annet inntrykk jeg har - uetn at jeg har bedrevet noen som helst forskning på området! *S* - er at flere får brystbetennelse om våren - sommeren. Da går man kanskje ut i det ellers så nydelige vårværet, kun iført tynn topp, og utsetter seg dermed for trekk etc.

Etter råd fra en veninne tok jeg alltid på med strikkagenser og hansker hver gang jeg skulle hente noe i fryseboksen - hun fikk brystbetennelse for den minste lille kuldeforandring.

Og etter at jeg hadde stått et par dager og vekselvis hatt puppen oppi et vaskevannsfat med varmt vann og babyolje og massert, eller foran åpen stekeovn med varm luft strømmende ut, og grått mine modige tårer over smertene og klumpene og "mislykkedt mpr" og hele pakka - så tok njeg alle slike råd mege alvorlig!!

Ovennevnte episode fant forresten sted ionnen en uke etter hjemkomst fra sykehuset! *grøsser ennå ved tanken*

Huff da...hørtes ikke godt ut...

Sikkert noe i det du sier. Jeg kan ikke være med på den forskningsbiten siden alle mine tre er vårbarn ;-)

Skrevet

Så heldig som du har vært denne gangen, venter vi bare på bomben at du venter tredjemann ;-)

Hehe - det kan du tro... Jeg har to jordmødre og en fødselslege som vitne på at jeg har foreslått for gubben at han skal kutte strengen.

Skrevet

Jeg ammet rundt forbi ja (selv om den fasen er over nå for en stund siden), men jeg gjorde det alltid på en ytterst diskre måte.

Skrevet

For min del syns jeg ikke det gjør noenting om noen ammer barna i offentlighet. Det er da den naturligste ting i verden.

Skrevet

For min del syns jeg ikke det gjør noenting om noen ammer barna i offentlighet. Det er da den naturligste ting i verden.

Enig i at det er ok, men ikke med argumenteringen din.

Det er jo mange ting som er den naturligste ting i verden - som man ikke gjør offentlig:

Tisse, ha sex, barbere seg under armene (fra en tråd for noen dager siden) osv osv.

:-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...